Malefica Skrevet 4. oktober 2016 #1 Skrevet 4. oktober 2016 Syns ikke vi har tid til noe etter jobb. Det går liksom i middagslaging, spising, rydding, litt barnetv, bading og så vipps er det leggetid...!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #2 Skrevet 4. oktober 2016 Bare vent til de blir eldre og de timene skal fylles med fotballtrening, ballett, bursdager, vennebesøk og lekser 😉 Anonymous poster hash: 8c327...781
februarprins2013 Skrevet 4. oktober 2016 #3 Skrevet 4. oktober 2016 samme her, hjemme ca 1630-1645, han ser litt på tv,mens jeg lager middag, kveldstell og soving kl 19 ,blir noen ganger tid til litt lek også
Ophiophagus Hannah Skrevet 4. oktober 2016 #4 Skrevet 4. oktober 2016 Ettermiddagene er middag, tur med hunden og rydding, levering på trening og henting. Leksene er gjort når jeg kommer hjem fra jobb. Sjeldent dødtid på hverdager, og ettermiddagene går veldig fort. Ofte er jeg så sliten at jeg legger meg omtrent samtidig med barna. Det er derfor jeg elsker helg! Og dødtid - det er det beste som finnes. Jeg trøster meg med at jeg kommer til å savne dette når barna blir store og jeg sitter igjen alene - huttetu... Håper på mange barnebarn og lang jobbkarriere:)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #5 Skrevet 4. oktober 2016 Hjemme 16.15, lage middag med trassen 3 åring rundt beina mens jeg roper/springer til de eldste for å hjelpe med lekser. Spiser kl 17, kjører de å trening kl 17.30, henter de kl 19, hjemme 19.30, stelle minste, legge han, få de to eldste på badet og minne de på å legge klar alt de trenger til dagen derpå, kanskje rydde kjøkken og sette på en vask på en god dag. Dette er 3 ganger i uka. De andre er det gjerne med folk hjem, lage middag, evt hente mellomste om han er hos noen, hente eldste som kanskje er i bursdag. Foreldremøte, dugnad, cuper, you name it.... Så nei, syns ikke det var travelt når jeg hadde barn i bhg Anonymous poster hash: 4e43a...98e
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #6 Skrevet 5. oktober 2016 Varierer etter hvilken ukedag det er, men kommer hjem, må mase på 10-åringen om at hun må gjøre ferdig leksene, setter i gang 7-åringen med lekser, lager middag, så er det trening for et eller begge barn, noen av treningene må vi kjøre til, sndre kommer de seg til selv. Noen dager begynner treninga 1630, da spiser de bare brød før de drar og middag når de kommer tilbake 1830.mest stress er det hvis barna skal hvert sitt sted omtrent samtidig. Etter at alle har vært på trening/kamp er det ofte litt kveldsmat, gjerne mer lekser, øving på gloser, leselekser etc. Barna er i seng 1930 og 2030. Vi voksne (ofte bare én hjemme) vasker opp? Tømmer oppvadkmaskin, dekker frokostbord, finner fram klær, rydder etc. Kanskje er det tid til å sitte litt i sofaen før vi og legger oss. Anonymous poster hash: bbf46...18c
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2016 #7 Skrevet 5. oktober 2016 VI er heldig og jeg kommer hjem 1430- 1500, men starter på jobb 0630 for å kunne gjøre det. Lager middag, jeg og ungene spiser ca 1500-1530, mannen når han kommer hjem. Så er det lekser og fra 1630 og utover er det kjøring hit og dit. 3 kvelder i uken må vi kjøre til aktiviteter 20min i bil hjemmefra. Samkjører, men siden jeg er hjemme tidlig faller det ofte på oss (meg) og ta turene TIL trening, og siden jeg da som regel også skal trene, så jogger jeg en tur mens jeg venter, også kjører jeg hjem. SÅ skal jeg dusje og gjerne hente andre barnet på annen aktivitet eller på besøk hos venner,- eller det er møte for meg eller mannen osv,- også er det kveldsmat, matpakkesmøring til neste dag, sjekke lekser og jeg og barneaer i seng 0830, 0900 og 0930 på kvelden. mannen drøyer det ofte til mellom 11 og 12 på .... husarbeid,- hva er det? JEG tar etter når det er så ille at jeg er flau av å tenke på "enn om det kommer noen innom".... Setter ofte på en klesmaskin FØR vi kjører til/fra aktivteter, henger opp denne når vi er hjemme, setter på en ny med treningsklær som henges opp før vi legger oss også en tredje maskin før jeg hopper i seng som jeg henger opp FØR jeg drar på jobb,- og tar da selvsagt av snora det som er tørt fra dagen før..... Vasker mye klær, og det er igjen JEG som må mase på de tre andre om å rydde opp klærne sine, og det skjer når det er så fullt på benken på vaskerommet at alt kommer til å ramle ned om jeg legger så mye som en sokk til oppå der.... Men det humper og går. Litt mye i perioder når det er ekstra treninger/Øvinger til konkurranser/oppvisninger og ekstra med møter,- men ellers har jeg stålkontroll. Bruker ikke planlegger hverken på telefon eller kalender, alt surrer i hodet. Prøver jeg meg på å ha det nedskrevet, blir det glemt for da "Må jeg ikke" huske det........... Helgene er gull verdt her i huset også. Fredager er hellig, og da kan jeg lyve på meg pest og kolerea og dødsfall for å slippe å gjøre annet enn å sløve i sofaen Anonymous poster hash: 683b1...861
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå