Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #1 Skrevet 4. oktober 2016 Dattera mi på 10 år starter på penicillin på søndag pga høy crp og kraftig hoste. Hun er ikke bedre. Hosten har blitt enda verre, så nå sitter hun og hoster kraftig absolutt hele tiden. Null pause. Hostesaft har begrenset effekt. Hun sover ikke om natta heller. Anonymous poster hash: 6ef76...9f0
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #2 Skrevet 4. oktober 2016 Ja, men hvorfor i all verden har du ikke tatt kontakt med lege innen legekontorets åpningstider? Anonymous poster hash: 17b99...015
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #3 Skrevet 4. oktober 2016 Fordi jeg har vært på jobb. Anonymous poster hash: 6ef76...9f0
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #4 Skrevet 4. oktober 2016 Er datteren din syk er du hjemme og ringer lege, hvis ikke venter du til i morgen og ringer fastlegen da. Legevakt er for akutt forverring ikke uteblitt bedring Anonymous poster hash: 13be6...db6
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #5 Skrevet 4. oktober 2016 Fordi jeg har vært på jobb. Anonymous poster hash: 6ef76...9f0 Har du ikke telefon? Anonymous poster hash: 87e28...2af
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #6 Skrevet 4. oktober 2016 Har du ikke telefon? Anonymous poster hash: 87e28...2af Og nei, du bruker selvfølgelig ikke legevakten fordi du ikke gidder å bruke fastlege Anonymous poster hash: 87e28...2af
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #7 Skrevet 4. oktober 2016 Og nei, du bruker selvfølgelig ikke legevakten fordi du ikke gidder å bruke fastlege Anonymous poster hash: 87e28...2af Jeg er uenig. Jenta hadde forhøyet crp søndag, og er nå blitt verre. Det er tydelig at den antibiotikaen jenta har fått ikke er riktig mtp. hvilken infeksjon hun har. Selv om jeg er enig i at Hi skulle ha kontaktet lege på dagtid i dag, så er det dessverre et faktum at hun ikke har gjort det. Vi må ikke holde så fast på prinsipper at vi råder moren til å ikke oppsøke legevakten i dag - selv om hun absolutt burde kontaktet fastlegen i dag. Jenta er syk, hun har hatt en forverring. Antibiotikaen fungerer ikke, hun har fått feil antibiotika. Jenta skal ikke måtte lide fordi hun har en mor som har tatt feil valg. Det å vente til i morgen kan være for lenge å vente, det kan gjøre jenta mye sykere. Hi - kontakt legevakten i dag slik at jenta di får riktig behandling! Og så lærer du av dette - jobben er ikke viktigere enn helsen til barnet ditt! Som andre sier, du kunne ringt fastlegen i dag. Du vet at du da trolig ville blitt bedt om å ta med jenta til legen for ny sjekk. Du må spørre deg selv hvorfor du ikke ville prioritere det. Men du tar henne med til legevakten i dag. Anonymous poster hash: 17b99...015
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #8 Skrevet 4. oktober 2016 Kontakt legen imorra og be om ungen blir sjekket for kikhoste om det ikke har blitt gjort. Anonymous poster hash: e2924...24a
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #9 Skrevet 4. oktober 2016 Jenta har vært hos bestemor og jeg har derfor ikke hatt oversikt over tilstanden. Ringte legevakt og skal bytte til annen type penicillin. Fader for noen sure kjerringer det er her. Hi Anonymous poster hash: 6ef76...9f0
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #10 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg er uenig. Jenta hadde forhøyet crp søndag, og er nå blitt verre. Det er tydelig at den antibiotikaen jenta har fått ikke er riktig mtp. hvilken infeksjon hun har. Selv om jeg er enig i at Hi skulle ha kontaktet lege på dagtid i dag, så er det dessverre et faktum at hun ikke har gjort det. Vi må ikke holde så fast på prinsipper at vi råder moren til å ikke oppsøke legevakten i dag - selv om hun absolutt burde kontaktet fastlegen i dag. Jenta er syk, hun har hatt en forverring. Antibiotikaen fungerer ikke, hun har fått feil antibiotika. Jenta skal ikke måtte lide fordi hun har en mor som har tatt feil valg. Det å vente til i morgen kan være for lenge å vente, det kan gjøre jenta mye sykere. Hi - kontakt legevakten i dag slik at jenta di får riktig behandling! Og så lærer du av dette - jobben er ikke viktigere enn helsen til barnet ditt! Som andre sier, du kunne ringt fastlegen i dag. Du vet at du da trolig ville blitt bedt om å ta med jenta til legen for ny sjekk. Du må spørre deg selv hvorfor du ikke ville prioritere det. Men du tar henne med til legevakten i dag. Anonymous poster hash: 17b99...015 Herregud, for et svar!Jobben er da selvfølgelig ikke viktigere en ungen! Men, mine barn kan fint være sammen med bestemor som de ser flere ganger i uka når de er syke. Hun har blitt verre med hosten utover dagen i dag, det fortalte bestemor meg når jeg hentet. Telefonen til legevakta tok to minutter. Det tror jeg går ganske greit, til og med for legevakta. Siste gangen jeg gidder å spørre om noe her inne. Anonymous poster hash: 6ef76...9f0
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #11 Skrevet 4. oktober 2016 Jenta har vært hos bestemor og jeg har derfor ikke hatt oversikt over tilstanden. Ringte legevakt og skal bytte til annen type penicillin. Fader for noen sure kjerringer det er her. Hi Anonymous poster hash: 6ef76...9f0 Gå og ha mensen ferdig et annet sted da. Surus. Anonymous poster hash: 32990...33b
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. oktober 2016 #12 Skrevet 4. oktober 2016 Men i all verden, hvem har gjort dere til sjef på legevakten? På mitt legekontor for vi beskjed om å bruke legevakten om det ikke er ledig time når vi ringer! Legevakten er ikke kun for kritisk syke!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #13 Skrevet 4. oktober 2016 Jenta har vært hos bestemor og jeg har derfor ikke hatt oversikt over tilstanden. Ringte legevakt og skal bytte til annen type penicillin. Fader for noen sure kjerringer det er her. HiAnonymous poster hash: 6ef76...9f0 velkommen til DIB Håper det ordner seg for datteren din, god bedring Anonymous poster hash: dd1f2...5e6
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. oktober 2016 #14 Skrevet 4. oktober 2016 Og Hi ikke hør på de sure kjerringene her inne.. Jeg har kontaktet legevakten flere ganger for mine egne barn og alltid fått god hjelp
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #15 Skrevet 4. oktober 2016 Vær forsiktig med å spørre her inne. For en liten stund tilbake spurte jeg om det samme og 95% sa jeg ikke bruke legevakten(var bortreist så hadde ikke fastlege i nærheten). Ringte alikevel legevakten og kom rett inn. Hadde en alvorlig astmaforverrelse og hvilepuls på 160 samt bronkitt. Lå med forstøver × flere og måtte innom flere dager på rad for å få behandling. Jeg er i tillegg gravid og kommer aldri til å spørre om råd angående slike ting her mer. Anonymous poster hash: 7b2c1...3de
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #16 Skrevet 4. oktober 2016 Vær forsiktig med å spørre her inne. For en liten stund tilbake spurte jeg om det samme og 95% sa jeg ikke bruke legevakten(var bortreist så hadde ikke fastlege i nærheten). Ringte alikevel legevakten og kom rett inn. Hadde en alvorlig astmaforverrelse og hvilepuls på 160 samt bronkitt. Lå med forstøver × flere og måtte innom flere dager på rad for å få behandling. Jeg er i tillegg gravid og kommer aldri til å spørre om råd angående slike ting her mer. Anonymous poster hash: 7b2c1...3de Dette svaret bør du faktisk studere med andakt HI. Anonymous poster hash: 32990...33b
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #17 Skrevet 4. oktober 2016 Ja. Ikke her man skal være prinsippfast. God bedring til jenta Anonymous poster hash: c651a...991
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #18 Skrevet 4. oktober 2016 Herregud, for et svar! Jobben er da selvfølgelig ikke viktigere en ungen! Men, mine barn kan fint være sammen med bestemor som de ser flere ganger i uka når de er syke. Hun har blitt verre med hosten utover dagen i dag, det fortalte bestemor meg når jeg hentet. Telefonen til legevakta tok to minutter. Det tror jeg går ganske greit, til og med for legevakta. Siste gangen jeg gidder å spørre om noe her inne. Anonymous poster hash: 6ef76...9f0 Det er kanskje ikke meg du bør bli surest på her. Jeg svarte henne som mente du ikke kunne bruke legevakten i dag fordi du ikke "gidder" dra til fastlegen. Og så kom svaret av at du kun sa at du var på jobb i dag uten å opplyse om at jenta har vært hos bestemoren eller andre hun kjente godt og som burde kunne følge opp tilstanden hennes. Inntrykket jeg fikk når du kun svarte at du hadde vært på jobb var at jenta enten var hjemme alene eller på skolen - men jeg burde selvfølgelig ha spurt hvor jenta var i dag. Det siste jeg svarte over kan du derfor stryke - for det var skrevet som om 10-åringen enten var alene i dag eller på skolen når hun var så dårlig. Beklager dette. Det er det som er så dumt med skriftlig kommunikasjon, man får bare stykkevis og delt informasjon. Du har jo gjort det rette med tanke på at jenta var hos bestemoren i dag. Bestemor burde ha informert deg tidligere på dagen at jenta ble verre og tydelig ikke hadde effekt av antibiotikaen. Jeg har hele tiden også ment at du måtte kontakte legevakten, og er glad for at du gjorde det. Slike infeksjoner som ikke får riktig behandling kan fort forverres, så du gjorde det riktige ved å kontakte dem i ettermiddag! Det er noen som springer ned legevakten for unødvendige ting, og derfor kommer det mange skarpe svar her inne hvor mange bagatelliserer tilstander de ikke har forutsetninger for å bedømme. Et godt eksempel er nr. 15 som forteller om et tidligere innlegg hun hadde her nylig. Jeg svarte i tråden hennes også, de aller fleste sa hun ikke skulle ta kontakt med legevakten, jeg var veldig tydelig på at hun måtte kontakte legevakten fordi hun hadde flere ting som var grunn til å ta tilstanden på alvor. Hi, beklager om mitt tidligere innlegg ble vel skarpt. Det var skrevet under antakelser jeg ikke burde gjøre. Jeg er glad for at du kontaktet legevakten, siden slike infeksjoner noen ganger kan utvikle seg svært raskt når de forverrer seg, og det derfor kunne gjort henne mye sykere om du ventet til i morgen. Beklager at jeg tok ting for gitt som jeg ikke hadde grunn til. Håper det går bra med jenta di og at hun nå kommer seg raskt på riktig medisiner Anonymous poster hash: 17b99...015
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå