Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #1 Skrevet 4. oktober 2016 Vanlig å lage mat til 16 mnd gammel barn alene? Altså lage flere porsjoner i små beholdere? Eller kjøpe barnematglass? Anonymous poster hash: 51ae6...759
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #2 Skrevet 4. oktober 2016 Ja det er vanlig. Lager du mat uten mye salt kan ungen også spise det samme som dere, men greit å ha noe egen mat så dere kan spise litt mer spennende mat av og til. Anonymous poster hash: 55e42...338
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #3 Skrevet 4. oktober 2016 Når begynner man å spise sammen da? Anonymous poster hash: 51ae6...759
Optatium Skrevet 4. oktober 2016 #4 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg lager mat som vi alle kan spise, og blir det igjen noe fryser jeg det i små begre til de dagene vi spiser noe hun ikke får.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #5 Skrevet 4. oktober 2016 Vår på 17 mnd spiser det samme som oss. Fårikål, gryteretter, taco (med litt mindre tacokrydder), fiskegrateng, laks, alt mulig. Går helt fint. Anonymous poster hash: 2f6bb...d91
❤lille stjerne❤ Skrevet 4. oktober 2016 #6 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg laget barnemat selv og ved 16 mnd spiste hun stort sett det samme som oss, men i noe tilpasset variant.
Mamma til 2 søte Skrevet 4. oktober 2016 #7 Skrevet 4. oktober 2016 Når begynner man å spise sammen da? Anonymous poster hash: 51ae6...759 Man spiser jo sammen så fort ungen kan sitte ved bordet. De kan for det meste spise det samme som oss fra de er 6-8 mnd. Men selvfølgelig i most form og uten krydder.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #8 Skrevet 4. oktober 2016 Hos meg har barna spist med og og det samme som oss fra 6 mnd ca, de spiser lite i den alderen da. Jeg lager mat fra bunnen og venter med å salte maten til jeg har enten tatt av til barnet eller at man salter selv etterpå. Har vi sterk mat så har jeg laget noe mer barnevennlig til barnet. Prøvde et sånt barnemat på glass og barna brakk seg noe voldsomt etter bare en skje og nekta å smake mer av det, smakte på det selv og skjønner hvorfor 😳 Anonymous poster hash: 80d04...000
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #9 Skrevet 4. oktober 2016 Man spiser jo sammen så fort ungen kan sitte ved bordet. De kan for det meste spise det samme som oss fra de er 6-8 mnd. Men selvfølgelig i most form og uten krydder. Mine har fått masse krydder, men ikke salt og lite chili. De liker smak Anonymous poster hash: f0e0b...e6e
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #10 Skrevet 4. oktober 2016 Mine unger har alltid apist samme mat som oss. Prøvde med glass helt i starten for jeg håpet de hvertfall kunne spise litt slik at i noen settinger ble det enkelt, men ingen av de ville spise glass. Så jeg kjøpte heller en stavmikser og tilpasset middagen vår litt. I starten var det potet og utvidet til grønnsaker før vi raskt tok det meste vi hadde til middag. Eldste elsket karrisaus, så lite hun ikke spiste. Karrisausen spiste jeg når jeg var i byen. Ris med karrisaus for en tier var en perfekt lunsj, men minsta skulle absolutt ha så hun fikk en smakebit. Da var det gjort og siden måtte jeg kjøpe to posjoner. Hun var vel rett over ett halvt år første gang hun smakte. Måtte ikke mose risen engang, for det gikk ned på høykant. Nesten det enest jeg bruker salt til er i pastavannet, og det kunne jeg fint ta i etter jeg hadde tatt ut av til ungene. Litt salt er ikke til p unngå, men mat med mye salt er ikke lurt å gi de små. Så brukes det mye mat med salt i hjemme blr en ikke gi mye av maten, men brukes det minimalt med salt så går det helt greit (lite posemat jeg bruker, så det lille jeg bruker gjør ikke noe syns jeg) Anonymous poster hash: 9b084...13f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #11 Skrevet 4. oktober 2016 Når begynner man å spise sammen da? Anonymous poster hash: 51ae6...759 Han har jo kunnet det lenge, hvorfor spiser han ikke samme maten som dere? Anonymous poster hash: 2a2c2...9cd
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #12 Skrevet 4. oktober 2016 Våre har fått vanlig middag fra ca seks måneders alder. Brukte lite salt, men mye forskjellige krydder slik at barna skulle venne seg til de smakene vi ofte bruker i matlagingen. Vi har alltid spist sammen med barna. Anonymous poster hash: 276ed...a7e
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #13 Skrevet 4. oktober 2016 Når begynner man å spise sammen da? Anonymous poster hash: 51ae6...759 Det har vi gjort siden barnet klarte sitte i høystol ved bordet. Fra 7-8 mnd kan jo barnet spise det meste dere spiser, poteter, ris, pasta, kjøttdeig, fisk, grønnsaker osv. Lager bare uten eller med veldig lite salt og krydrer selv ved bordet. Moser til barnet med en gaffel og har over saus om den er barnevennlig eller litt smeltet smør om den ikke er det. Anonymous poster hash: 2f38d...aff
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #14 Skrevet 4. oktober 2016 Gutten vår spiser det samme som oss. Tar av mat til han før jeg salter resten av maten vår, dette har vi gjort siden han var 1 år Anonymous poster hash: 0eeb2...e7d
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #15 Skrevet 4. oktober 2016 Vi har spist sammen siden barna var rundt et år. Bruker generelt veldig lite salt og heller urter. De gangene vi bruker salt tar vi bare mat av til barnet før vi tilsetter salt. Slutter med det et sted mellom 1,5 og 2 år Anonymous poster hash: fdd1f...488
Fru vims Skrevet 4. oktober 2016 #16 Skrevet 4. oktober 2016 Her har barna spist det samme som oss fra de var 6-7 måneder. Selvfølgelig da tatt ut det de ikke skal spise. Og fra 1 års alder spist akkuratt det samme som oss, stort sett. Hørtes veldig tungvindt ut å lage barnemat til et så stort barn. Og ikke nødvendig heller 😊
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #17 Skrevet 4. oktober 2016 Mine har begynt å spise delvis det samme som oss fra ca 10 mnd. Fra ett år er barnemat unødvendig mener jeg. Anonymous poster hash: 31792...661
Blondzilla Skrevet 4. oktober 2016 #18 Skrevet 4. oktober 2016 Nei, han kan spise det samme som dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå