Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #1 Skrevet 4. oktober 2016 Er du av og til redd for at noe skal skje med deg når du er alene med de? Altså, hvis du blir akutt alvorlig syk for eksempel, eller i verste fall dør mens man er alene i hus med de :/ Tanken har slått meg. Var alenemor før og tenkte aldri over det sånn. Anonymous poster hash: 5960d...c04
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #2 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg er alene med ei på seks og hun vet at hvis noe er feil med meg skal hun trykke på sos på alarmen og da får hun direktekontakt med alarmsentralen og får snakket direkte med noen. Anonymous poster hash: e8bcd...c3b
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #3 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg er alene med to barn. Jeg tenker i blant på hva som skjer om jeg blir påkjørt eller skadet så jeg ikke kan få ordnet med barnevakt eller hva som skjer med dem om jeg blir plutselig syk. Faren er ikke i bildet. Anonymous poster hash: e0d53...53d
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #4 Skrevet 4. oktober 2016 I huset så har jeg alarmknapp med sos signaler på. Eldste har ikke fått vite hvordan ho gjør det enda, ho er 4.. Vi har flyttet ved siden av verdens snilleste naboer så barna hadde mest sannsynlig løpt ut til en av naboene. Hvis man blir påkjørt søker sykehuset opp om man har samme bostedsadresse med andre og ser da om en har barn. De har egne ressurser som tar seg av barn som pårørende, de kobler inn familie og pårørende apparater og kontakter barnevernet for akuttplassering av barna osv.. Jeg har vært bekymret tidligere for det, og det hender enda, men når man vet det man vet så regner jeg med det går bra. Og så begynner barna å bli større og skjønner mer hva de kan gjøre i en nødsituasjon evnt. 😊 Anonymous poster hash: da7e7...7b0
Gjest Antarctica Skrevet 4. oktober 2016 #5 Skrevet 4. oktober 2016 Hvis jeg skulle dyrke alle katastrofetanker ville jeg ikke ha fått tid til å leve. Så nei, jeg har ikke planlagt hva som skal skje videre hvis jeg stuper og dør momentant en tilfeldig tirsdag. Satser på å leve til pensjonsalder i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #6 Skrevet 4. oktober 2016 Når jeg har vært alene hjemme med barnet mitt på snart to år har jeg kjent på en frykt for at noe skal skje. Har blitt redd for å dø mens jeg sover og lurt på hvor lang tid det hadde tatt før noen hadde merket det og reddet barnet mitt. Prøver å ikke tenke på det for det er jo helt grusomt! Anonymous poster hash: 62fe3...7c4
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #7 Skrevet 4. oktober 2016 Hva er sos-knapp? Er det noe alle kan kjøpe seg, eller er det ifbm sykdom at dere har det? Anonymous poster hash: 64532...de5
Gjest Skrevet 4. oktober 2016 #8 Skrevet 4. oktober 2016 Hva er sos-knapp? Er det noe alle kan kjøpe seg, eller er det ifbm sykdom at dere har det? Anonymous poster hash: 64532...de5 Er noe vi har med Verisure iallefall. Finnes kanskje andre typer også
PeppaPig Skrevet 4. oktober 2016 #9 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg har nettopp blitt alene med 2 barn (7 og 1 år) og har vel egentlig ikke tenkt noe på det. Eldste vet hvordan hun bruker telefonen så hvis noe skjer med meg så hadde hun nok ringt eksen min eller en av venninnene mine.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #10 Skrevet 4. oktober 2016 Er enslig mor men bor vedsiden av foreldrene mine. Mamma hadde nokk reagert ganske fort om jeg ikke hadde tatt tlf eller det ikke var aktivitet i huset. Barnet er bare 1 år så han hadde ikke kunnet gjort så mye.. men hunden hadde nokk begynt å bjeffe ganske bra etter en stund jah... Anonymous poster hash: 83d5d...7dd
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #11 Skrevet 4. oktober 2016 Ja, dette har jeg tenkt på. Har derfor lært 7-åringen hvordan hun skal åpne telefonen min og ringe med den, til pappaen eller besteforeldre. Hun skal ringe hvis jeg ser ut som jeg sover og hun ikke klarer å vekke meg... Anonymous poster hash: ee28f...b56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå