Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #1 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg har på en måte godtatt at jeg ikke er attraktiv (jada, har speil hjemme og ser reaksjoner fra mannen), men vil jo gjerne få selvtillit på andre områder - på jobb, når jeg driver på med hobbyer, matlaging, baking, når jeg tar meg av barna og så videre. Vil lære masse nye ting, og har satt i gang med det. Problemet er at jeg har fått så mange negative tilbakemeldinger på alle områder hele livet, at det er svært utfordrende å få seg selv til å tro at jeg er verdt noe. Mine foreldre aksepterte kun seksere på skolen (noe som gjorde at jeg hadde 6 i snitt da jeg ble ferdig med videregående), min eksmann og hans familie hadde helt syke forventninger til meg, og det har alltid blitt stilt andre krav til meg enn andre i mine omgivelser. Jeg hadde på en måte ingen tabbekvote, når alle andre kunne gjøre feil ofte og det var greit for deres omgangskrets. Jeg har opplevd negative tilbakemeldinger som ikke stemmer med virkeligheten både hjemme, på jobb, i omgangskretsen (har ingen venner, men må omgås mange folk på jobb, i forbindelse med skole, barnehage og barnas aktiviteter). Til slutt begynner man jo å tro på at man ikke kan noe, ikke duger til noe og ikke er verdt noe. Alle småfeil blir pirket på med en gang, når andre kan gjøre store feil som ikke blir kommentert en gang. Jeg lever "under lupen" både hjemme og ute. Har også opplevd at det tas veldig lite hensyn til meg hvis jeg er syk, det har skjedd noe alvorlig i livet mitt og så videre. Samtidig som det er forventet at jeg skal tilrettelegge for alle andre når noe skjer med dem. Hvordan få seg selv til å tro at jeg faktisk ER verdt noe, ER flink til noe? Som sagt, jeg har akseptert at jeg ikke har utseende med meg og ikke er attraktiv for menn. Det er heller ikke det viktigste for meg, selv om det er jo sårt å leve resten av livet uten sex, oppmerksomhet, begjær og omtanke fra den man er sammen med. Men jeg vil jo gjerne tørre å lære meg nye ting, bli enda flinkere til ting som jeg allerede er flink til i dag, uten å være redd for å få nedsettende kommentarer og bli latterliggjort av andre. Hva kan funke? Anonymous poster hash: 4ad45...c2f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #2 Skrevet 4. oktober 2016 dytter Anonymous poster hash: 4ad45...c2f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #3 Skrevet 4. oktober 2016 dytter Anonymous poster hash: 4ad45...c2f
Gjest Antarctica Skrevet 4. oktober 2016 #4 Skrevet 4. oktober 2016 Skift omgangskrets? Hvis du fortsatt lever under lupen er det jo noe alvorlig galt med dem du lever nært innpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå