Gå til innhold

Noen som har prøvd Kolonial.no?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser de har utlevering som er selvbetjent her jeg bor og levering fra kr. 39,-

Prisene ser ikke så ille ut. Vi handler stort sett på Rema og det eneste jeg ser som er stor forskjell i prisen på er alkohol. Men det er helt greit. Det er så sjelden vi drikker alkohol at da kan vi faktisk klare å gå i butikken og kjøpe det. 

Tenker at dette må være kjekt for de som jobber. Eneste er at det vil jo gå ut over butikkene. 

Har dere noen synspunkter?

Anonymous poster hash: 54b07...634
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd både kolonial.no og Meny sin nettbutikk. Begge fungerer veldig bra, bortsett fra at kolonial.no veldig ofte er tomme for varer på lager, slik at man ikke kan ha den middagen man hadde planlagt likevel feks. Derfor foretrekker vi Meny sin nettbutikk, da de ikke kjører ut fra egne lagre, men bruker sine fysiske butikker som utkjøringspunkter. Man registrerer hvor man bor, og så får man varer levert fra den nærmeste Meny-butikken, og får opp absolutt alle varer som finnes i den butikken man får varer levert fra. Dermed har de både bedre varetilgjengelighet (har opplevd en gang at de ikke hadde den varen vi bestilte pga feillevering fra deres leverandør, og da fikk vi en annen, tilsvarende vare gratis som erstatning). De sender også med gratis varer som "takk for at du handler hos oss"-gaver; så langt har vi fått totalt 5 pakker pasta fra merket Jakobs, to pakker med parmaskinke og et par smaksprøver på nye sjokolader. Om man er Trumf-medlem får man også trumfpoeng på alt man handler, og rabattkuponger (20 % avslag på en spesifikk type vare man handler, varer en viss periode og gjelder for ett kjøp, uansett hvor mange man kjøper av varen) på varer man handler ofte hos Meny (vi har fått kupong på alt fra vaskemidler til vellagret Norvegia og avokado).

Personlig opplever jeg ikke at det er veldig stor prisforskjell på varene vi har kjøpt fra Kolonial.no og det vi har kjøpt fra Meny sin nettbutikk, selv om den generelle oppfatningen jo er at Meny er en dyrere butikk. Prisene hos Kolonial er jo heller ikke som på Rema, da de er nødt til å dekke opp for lagerleie, plukking og utkjøring også.

Det Kolonial.no har, som ikke Meny tilbyr (enda) er at de tar imot pant i retur, som de så godskriver din neste handlekurv. Meny tilbyr ikke dette enda fordi de benytter seg av et eksternt budfirma for utkjøring av varene, mens kolonial.no har sine egne sjåfører som da kommer tilbake til lageret etter endt arbeidsdag. Kolonial kjører også ut varer på søndag, i motsetning til Meny.

Vi har testet ut begge butikkene ift "spesielle" varer som enten trenger ekstra varsom frakt eller er vanskelig å plukke ut god kvalitet av, så som egg, avokado, napoleonskake osv. Begge butikker bestod våre prøver i alle fall. Og begge butikker leverer varer med bra holdbarhetstid, slik at middagen du får levert på mandag fortsatt er holdbar og kan spises på fredag.

Vi handler det vi trenger av mat og husholdningsartikler for hverdagene i uka på søndag, og får varene levert på mandag. Og så tar vi helgehandlingen i nærbutikken vår, fordi når vi skal ha litt ekstra god mat ønsker vi å plukke den ut selv i tillegg til at vi jo faktisk liker å gå i matvarebutikker når vi har tid til det. Vår erfaring med mathandel på nett er generelt at vi har blitt flinkere til å planlegge hverdagsmiddagene våre, og har etter vi begynte med det fått mindre matsvinn (altså vi kaster mindre mat), vi får bedre tid til familieliv på hverdager fordi vi slipper å stresse til butikken etter jobb og barnehage og vi har spart penger på at vi ikke gjør unødvendige kjøp i butikken fordi vi er sultne.

Så generelt anbefaler vi mathandel på nett, uansett leverandør egentlig.

Anonymous poster hash: 71120...46e
Skrevet

Jeg bruker både kolonial.no og marked.no

Kjempefornøyd med begge to.

Marked har bedre leveringsbetingelser her vi bor, så bruker som regel de.

Anonymous poster hash: 19c88...d37

Skrevet

Japp. Og det er virkelig verdt pengene det koster å få de tilkjørt!

Anonymous poster hash: 05420...d6d

Skrevet

Veldig fornøyd med kolonial. Særlig tipsene deres for middager og at man kan legge det direkte i handlekurven. Fått masse mye middagsretter å velge i 😃

Skrevet

Har vært fast kunde hos kolonial siden før jul. Storfornøyd!

Anonymous poster hash: f4cee...ec9

Skrevet

Jeg handler også hos kolonial.no, har ikke prøvd marked.no. Jeg er superfornøyd, det tvinger meg til å planlegge mye mer enn jeg klarer ellers, og det jeg betaler i frakt sparer jeg lett inn (sikkert mer og!) på å ikke impulshandle, du veit, desserter og kjeks og sånt. Jeg er også strålende fonøyd med tilstanden på frukt og grønt, og med holdbarheten på ting. Den ene gangen jeg fikk noe som hadde litt kortere holdbarhetstid enn vanlig (jeg tror det var fem dager eller noe sånt), sa de fra på forhånd og var veldig på tilbudssida i tilfelle jeg ikke var fornøyd. Dessuten bærer de varene helt inn, og det er topp for meg som bor i 4. uten heis! Vedr pris, så synes jeg dette har blitt bedre det siste halve året. Tror faktisk ikke prisene skiller seg vesentlig fra min lokale Rema 1000, sjekk her: http://enhver.no/prissammenligning-dagligvarer-pa-nett-butikk/

Skrevet

Vi bruker kolonial.no og er superfonøyd.

Marked.no leverer ikke her. Det gjør ikke Meny heller......Sånn er det å bo utenfor Oslo-området!

Vi har brukt Kolonial i snart ett år. De første gangene var det litt surr med leveringen, men da refunderte de alltid leveringskostnaden og evt. varer som var avglemt. Det siste halve året har det aldri vært noe tull og de kommer alltid presist. Et stort pluss er at de tar imot pant!

Anonymous poster hash: 036c5...51f
Skrevet

Det er synd at ingen starter noe på andre kanter av landet og :(

Anonymous poster hash: df705...c2d
Skrevet

Har bare prøvd kolonial.no, men var veldig fornøyd med de. Når jeg begynner å jobbe igjen tror jeg nok vi kommer til å bruke det som en avlastning i hverdagen :)

Anonymous poster hash: c56e9...501
Skrevet

Det er synd at ingen starter noe på andre kanter av landet og :(

Enig! Hadde vært deilig å slippe stor handel hver onsdag.

Anonymous poster hash: 8e077...c7f

Skrevet

Jeg bruker kolonial.no og er superfornøyd.

Tar storhandelen der to ganger i måneden, og bare småhandler ellers. Funker veldig bra.

Skrevet

Vi handler utelukkende på kolonial.no og er veldig fornøyd.

Mannen kjører forbi et hentested på vei fra jobb så det passer perfekt!

Skrevet

Vi har brukt mest marked.no, og ikke helt fornøyd. De siste 3 gangene har de levert etter avtalt tid, noe som er fryktelig irriterende! Har også fått levert skadet vare og råtten frukt. De beklager alltid og kompenserer, men nå er jeg lei. Etter denne tråden blir det kolonial!

Skrevet

Enig! Hadde vært deilig å slippe stor handel hver onsdag.

Anonymous poster hash: 8e077...c7f

Ikke minst for alle de som sliter med å komme seg på butikken. Det hadde vært supert for meg når jeg i vinter brakk armen og gikk 8 uker med gips fra håndledd til skulder, så jeg ikke kunne kjøre bil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...