Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #1 Skrevet 4. oktober 2016 Dette innlegget handler ikke om sjalusi fra min side, men at jeg er bekymret for min venninne. Hun har alltid vært en sterk dame med sterke meninger. Har alltid hatt like mange venner blant gutta som blant jentene. Hun er tøff, liker å feste og ha det gøy. For ca 3 mnd. siden ble hun sammen med en mann. Han sa med en gang at han var sjalu. Nå viser det seg at det er helt hinsides. Vi har en gang hatt jentekveld etter at de ble sammen. Tok ikke lange tiden før vi alle kom ut av telling på hvor mange sms han sendte. Når hun slutter å svare på sms fordi hun gjerne ville bruke tid på oss jentene, ja da begynner han å ringe. Har hun lagt til en mann på facebook, så er det fullt forhør. Samme om en mann ringer henne. Jeg nekter å være med å feste samme med de to. Endre alltid med krangel fordi hun er tøff og lar ikke seg ikke diktere. Men en ting hun har fortalt meg om er at en gang de var ute på by'n og kjærsten var på do, så kom en annen mann og satte seg ved bordet deres. Kjærstens kompis ba denne mannen om å være så snill og flytte seg for han kom til å få bråk. Denne kjærsten er en hissigpropp og er vist kjent for å ta til nevene når han blir sint i fylla. Min venninne jobber natt og legger seg derfor når vi andre går på jobb. Kjærsten sender likevel sms og kan også finne på å ringe. Noe han også gjør mens hun er på jobb. Flere ganger har hun vært nødt til å slå av mobilen for å ikke bli forstyrret når hun skal sove. Noe hun ikke liker da hun har gamle foreldre og barn selv. Kunne skrevet mye mer, men dette får holde. Jeg har prøvd å si at dette ikke er bra og hun er enig i det. Tror hun så gjerne vil være i et forhold at hun prøver i det lengste og strekker sin egen strikk lengre enn lengst for å få det til å funke. Men inn i mellom får hun panikk, for hun vil jo ikke ha det sånn. Føler seg kvelt, får ikke puste. Er de ikke sammen så ringer han konstant, til og med når han har sine barn. Han sender de gjerne på overnatting til andre (tenåringer) for å få vært sammen med henne. Sent i går kveld ringer hun meg og hadde fullstendig panikk. Da hadde han ringt og påstått at barna hans ville møte henne. Hun vil ikke det for hun mener forholdet er for nytt. I tillegg tenker jeg hun har sett det litt sånn at når han har barna så er det ikke fullt så intenst som når han er barne fri. Han ble ikke helt fornøyd med at hun ikke ville møte barna hans. Jeg tenker at det er en metode for å knytte henne enda mer til seg. Jeg vet bare med meg selv at jeg hadde blitt sprø om jeg skulle hatt det sånn. Hadde ikke funket for meg å hatt en kjærste som oppfører seg på den måten. Egentlig synes jeg det er rart at hun har funnet seg i dette så lenge. Men som sagt, jeg tror hun vil så gjerne. Noe som ikke ligner henne i det hele tatt. Jeg er bekymret for min venninne rett og slett. Min bekymring er såpass stor at jeg har brutt "venninne-etiketten" og fortalt min mann litt. Han er helt rystet og mener jeg må få henne til å bryte med kjærsten. Kan dere ut fra det jeg har skrevet her være så snill og si deres mening? Anonymous poster hash: 37cfd...8a4
Marriet Skrevet 4. oktober 2016 #2 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg er enig i at dette ikke høres bra ut. Hvorfor hun ønsker å fortsette med en sånn mann som allerede nå viser at han er sånn er vanskelig å forstå. Jeg forstår deg sånn at de ikke bor sammen, ikke har felles barn og ikke har møtt hverandres barn? Det er jo nå hun enkelt kan bryte ut isåfall uten for mange involverte. Uforståelig at hun ikke gjør det. Men nå får vi kun din side av saken også så det er litt vanskelig å si hva som driver henne, men utifra det du skriver så er dette et særdeles usunt forhold. Hvorvidt du må få henne til å bryte blir om mulig enda vanskligere da det ikke er opp til deg overhodet. Men støtt venninnen din samtidig som du ytret din bekymring og stiller litt kritiske spørsmål kanskje? Det hadde vært min taktikk.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #3 Skrevet 4. oktober 2016 Takk for svar. Nei de bor ikke sammen og har ikke felles barn. Etter 6 uker ville han forlove seg og ble sur når hun sa nei til det. Han har tittet på hus til dem siden de ble sammen, men hun har sagt nei til å flytte sammen også. For meg virker det som om han gjør det han kan for å knytte de bedre sammen, gjøre det vanskelig for henne å gå. Hun har snakket masse med meg om han, stort sett på tlf. eller når hun får dratt på shopping med meg. Snakker vi på tlf. så kommer det sure sms om at det er på tide hun legger på for han skal snakke med henne. Hun skal vist alltid være "ledig" for han. Så kommer det som bekymrer meg en del også. Han prøver å "kjøpe" henne. Gir henne dyre gaver. Her en dagen hadde han kommet med øredobber og smykke i hvittgull med diamanter på og en kjempe dyr jakke. Min venninne synes det er vanskelig å ta imot gaver men hun fikk beskjed om å ta i mot for det hadde han råd til. Hun liker det ikke. Når jeg har forsøkt å spørre henne om det er dette hun vil så sier hun egentlig ikke, men han er jo snill og god også. Og nettopp den setningen får mine varsellamper til å blinke litt ekstra. Han har også prøvd å sende meg meldinger på messenger når vi snakker på tlf.. Bedt meg om å legge på for nå vil han ha kjærsten i fred. Da får han bare "skjer ikke" og en smiley til svar. Jeg tror heller ikke han er lett å blir "kvitt" den dagen hun bestemmer seg for at det er nok. Den dagen kommer nok, men håper den kommer før noe alvorlig skjer. Jeg stoler ikke et sekund på han. Min mann og han har felles kjente og den personen ga han ikke noe godt "skussmål" akkurat. Anonymous poster hash: 37cfd...8a4
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #4 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg har hatt en sånn kjæreste selv i min grønne ungdom. Hun må kvitte seg med ham asap. Anonymous poster hash: 3a290...4ad
tante grusom master of law Skrevet 4. oktober 2016 #5 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg ville tatt en alvorsprat med venninnen. Dette kommer bare til å bli verre. Hun må komme seg vekk asap!!!
LilleVilje Skrevet 4. oktober 2016 #6 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg var sammen med en sånn fyr, og noe av det jeg angrer mest på her i livet er at jeg ikke gikk med en gang jeg så de første faresignalene. Jeg syns det er supert at du som venninne bryr deg nok til å legge merke til det! Hun må gå fra ham så fort som mulig. Fremtiden er mørk med en slik fyr, for han kommer bare til å bli verre og mer kontrollerende, og muligens også voldelig - psykisk og/eller fysisk. Det han driver med nå er også en form for psykisk vold. Hun må komme seg vekk fra ham så fort som mulig! Før han føler at han "eier" henne og har rett til å straffe henne for å gå. Jeg vet, dette ble et "i verste tilfelle"-innlegg, men jeg skulle så ønske noen hadde sagt dette til meg da jeg var ung.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #7 Skrevet 4. oktober 2016 Du må be henne LØPE!!!!!!!!!!!! Anonymous poster hash: 895a3...23b
mamma_bergen Skrevet 4. oktober 2016 #8 Skrevet 4. oktober 2016 Det blir bare verre. Jeg snakker av erfaring. Jeg endte opp uten venner eller nettverk, jeg hadde kun familien min som ikke ga opp. Jeg ble syk, et nervevrak som hadde null tro på meg selv til slutt, og jeg brukte år på å finne tilbake til meg selv og finne troen på andre mennesker.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #9 Skrevet 4. oktober 2016 Dette tenker jeg venninnen din finner ut av selv. Det høres ut som om hun er bevisst nok til det, ut fra det du sier. Hun setter jo delvis grenser for ham. Jeg kjenner meg igjen fra lignende greier, og det tar kanskje litt tid, men man må bare erfare det selv før man tar tak i det. Du må bare støtte henne så godt du kan, tenker jeg, også er det lov til å si fra når man er bekymret. Anonymous poster hash: bc781...48d
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #10 Skrevet 4. oktober 2016 Hjelp henne til å virkelig forstå at hun absolutt bør avbryte dette forholdet så fort som mulig. Hun vet det jo selv, men hun trenger likevel hjelp til å fullføre. Strekk deg langt i å være der for henne nå, og til dere ser hvordan han handler etter at hun bryter. Hun kan få behov for hjelp i en del tid etter brudd, han er muligens kapabel til å plage henne i etterkant? Anonymous poster hash: cc220...1ea
Gjest Antarctica Skrevet 4. oktober 2016 #11 Skrevet 4. oktober 2016 Han er sykelig. Dette ender med skrik og skrål hvis hun ikke kutter fort.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #12 Skrevet 4. oktober 2016 Dette kommer ikke til å ende godt! Hun må komme seg unna så fort som mulig. Han har et ekstremt kontrollbehov som er farlig. Han forsøker allerede å isolere henne fra hennes nærmeste. Og en dag kommer hun til å kutte kontakten med sine nærmeste for å få fred. Han er manipulerende, trakasserende og driver med psykiske spill med henne. Mest trolig er dette en mann som kan bli fysisk voldelig. Psykisk voldelig er han nær å være allerede. Får lyst å si at du bør høre med nærmeste krisesenter og bli med venninnen din dit for en samtale med dem. De kan fortelle henne mye om hvordan fremtiden hennes blir om hun ikke kutter ham ut umiddelbart. Anonymous poster hash: 1c62c...780
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå