Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #1 Skrevet 3. oktober 2016 jeg har funnet mannen i mitt liv. Han bor på samme sted som meg og barna mine.. Han er klar for å flytte sammen... Men... det har bare gått to mnd Hvor lenge bør vi vente? Til info så er barna veldig klare og det går helt strålende med alle sammen <3 Helt utrolig etter å ha vært singel i 5 år!! Anonymous poster hash: a3ec8...470
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #2 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg hadde ikke barn men mannen var alenefar for et barn og jeg flyttet gradvis inn iløpet av et halvt år. 10 år siden. Kjør på hvis dere syns det er noe å satse på Anonymous poster hash: f94b6...74b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #3 Skrevet 3. oktober 2016 To måneder synes jeg er altfor kort tid, selv om barna dine tydeligvis er over bruddet mellom deg og eksen og at de tydeligvis liker mannen. Du og mannen kjenner ikke hverandre særlig godt etter et par måneder, så jeg synes dere bør vente en stund til. Anonymous poster hash: 4088f...f80
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #4 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg og min samboer flyttet sammen etter 3 mnd. Føltes helt topp. I ettertid vet jeg at neste gang jeg skal flytte sammen med noen så skal jeg pokker meg ha en sjekkliste først, sørg for at dere ikke har noen skjelletter i skapet. Her dukket det plutselig opp inkassogjeld, kroniske sykdommer som endret livet for oss alle, en skjult fortid med vold mot tidligere partner. Nå har jeg vært en smule uheldig her da, men vær iallefall sikker på at du vet hvem du flytter sammen med og at dere kan snakke HELT åpent og ærlig med hverandre. Anonymous poster hash: eb044...3ba
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #5 Skrevet 3. oktober 2016 Hvis du spør eksen min så.kan man flytte sammen samme uke. Jeg, personlig, ville gitt ungene minst et halvt år å venne seg til den nye på.. litt risky å.flytte sammen midt i forelskelsesrusen da men... Anonymous poster hash: 32376...190
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #6 Skrevet 3. oktober 2016 Vi ble sammen i september og kjøpte hus i januar.... måtte nesten det siden jeg var blitt gravid allerede, men det har gått strålende Anonymous poster hash: aaefd...ee3
Superdolly Skrevet 3. oktober 2016 #7 Skrevet 3. oktober 2016 Hva man kan gjøre og hva som er lurt å gjøre, er ikke nødvendigvis sammenfallende. Du kjenner dine barn, og du kjenner (forhåpentligvis) denne mannen. Jeg vil bare anbefale deg at dere tar en god prat om dette med økonomi før dere flytter sammen. Ta gjerne også en prat om barneoppdragelse. Du skriver ikke noe om han har barn eller ikke, men uansett vil han måtte forholde seg til dine barn og hvis dere er grunnleggende uenige om barneoppdragelsen kan det medføre store problemer. Og husk at det er noe helt annet å bo sammen med barn enn å treffe dem av og til sammen med deg.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #8 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg ventet 2 år. Hadde da et barn på 2,5 år når vi ble kjærester. Nå har vi vært sammen i 8 år og det var riktig for oss å vente den tiden. Kan jo legge til at vi var 21 og 22 år på den tiden så vi hadde ingen grunn til å stresse. Anonymous poster hash: e2a8e...1a8
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #9 Skrevet 3. oktober 2016 Alle med ny kjæreste har funnet mannen i sitt liv etter 2 måneder. Etter 6 mnd var det noen menn som plutselig ikke var riktig..og etter 1 år er det færre. Hvis det ER mannen i ditt liv så klarer dere å vente. 2 måneder! Jeg har tacoglass som er eldre enn det Anonymous poster hash: 1a101...b09
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #10 Skrevet 3. oktober 2016 Hvorfor slik hast? Anonymous poster hash: 14758...fa3
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #11 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg var like uheldig som en lenger oppe i tråden. Jeg hadde også funnet mannen i mitt liv! Flyttet sammen alt for fort. Det viste seg etter en stund at han hadde inkassogjeld på 250000. Han var utro, løy om alt og ingenting, har flere dommer på seg, og hadde vel alle tegnene på den psykopatiske sjekklisten. Dessverre rakk jeg å bli gravid før alle disse tingene gradvis kom fram. Nå 10 år etter har jeg omsider flyttet fra ham, men fremdeles er jeg ikke "fri". Det kan hende din mann er en fin fyr og faktisk mannen i ditt liv, men i så fall har han tid til å ta det litt med ro. Bli kjent med ham først og nyt å være kjærester er mitt råd. Anonymous poster hash: 6634b...682
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #12 Skrevet 3. oktober 2016 To måneder er ingenting. Når det er barn inne i bildet bør man være ganske sikker på dette er noe bra. Så etter at nyforelskelsen har lagt seg, kanskje? Tenker minst ett år. Barna er klare? Helt sjukt at du har latt de møte en kjæreste du kun har vært sammen med i to måneder. Anonymous poster hash: 45cdf...d30
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #13 Skrevet 3. oktober 2016 Dere bor på samme sted hvorfor slik stress? Har nytt forhold jeg og litt over 5 mnd. Bor også nære hverandre. Vi er enige om å gå sakte. Ser hverandre nesten hver dag allikevel. Jeg var singel i nesten 2 år. Anonymous poster hash: 428a1...4d5
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #14 Skrevet 3. oktober 2016 jeg har funnet mannen i mitt liv. Han bor på samme sted som meg og barna mine.. Han er klar for å flytte sammen... Men... det har bare gått to mnd Hvor lenge bør vi vente? Til info så er barna veldig klare og det går helt strålende med alle sammen <3 Helt utrolig etter å ha vært singel i 5 år!! Anonymous poster hash: a3ec8...470 Vi datet i desember, ble sammen i april, graviditetstesten viste positivt i august og da flytta vi sammen. 3,5 år senere med en datter på 2,5 år går det enda ganske ålreit. Jeg hadde et barn fra før, men ting skjedde litt for fort.. Jeg ville nok ventet om jeg kunne. Anonymous poster hash: df171...96d
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #15 Skrevet 3. oktober 2016 Alt som går fortere enn et år er for fort. For UNGENE. Anonymous poster hash: b9752...3ab
Mandala Skrevet 3. oktober 2016 #16 Skrevet 3. oktober 2016 To mnd?! Det er jo virkelig ingenting! Har dere datet i to mnd eller har barna kjent ham i to mnd? Jeg selv ventet 2,5 år og er veldig glad for det. Vi hadde det strålende som særboere og har det strålende nå. Barna vet da forøvrig ikke noe om det virkelige livet når det gjelder å flytte sammen med noen. Barn er spontane, noe du ikke bør være.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #17 Skrevet 3. oktober 2016 Flytt sammen om det føles riktig. Om du kjenner han godt, og du vet at barna elsker ham. Ikke la omverdenen fortelle deg hva som er rett eller 'riktig' å gjøre. Noen flytter aldri sammen, og mener hardnakket at dette er den absolutt beste løsningen for barna. Andre igjen, trives med en livsledsager og ser ingen grunn til å utsette bare fordi andre syns det er moralsk rett. Men om du har noen som helst tvil, så venter dere litt. Du BØR tvile dersom det er han som pusher. Jeg har opplevd dette, og det viste seg at han trengte å flytte sammen med meg pga gjeld han trengte å betale. Han mente at vi skulle smelte sammen livene våre fra dag 1, og smigrende som det var, var det også intenst og rart. Barna trivdes faktisk veldig godt i den nye settingen (han var fantastisk med dem) men som sagt, jeg følte meg økonomisk utnyttet. Trenger vel ikke å fortelle hvordan det gikk etter hvert... Anonymous poster hash: 4689a...999
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #18 Skrevet 3. oktober 2016 Uten barn i bildet så er 2 mnd helt greit. Med barn, så bør dere ha vært sammen 6- 12 mnd. Til dere som flyttet sammen med menn som hadde mye gjeld: Hvorfor var det et problem i forholdet? Var det fordi dere ønsket å kjøpe noe sammen eller få barn sammen etter hvert? Eller var det fordi de ikke kunne leve slik du hadde sett for deg med ferier, ny bil eller liknende? Anonymous poster hash: 85aba...87d
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #19 Skrevet 4. oktober 2016 Uten barn i bildet så er 2 mnd helt greit. Med barn, så bør dere ha vært sammen 6- 12 mnd. Til dere som flyttet sammen med menn som hadde mye gjeld: Hvorfor var det et problem i forholdet? Var det fordi dere ønsket å kjøpe noe sammen eller få barn sammen etter hvert? Eller var det fordi de ikke kunne leve slik du hadde sett for deg med ferier, ny bil eller liknende? Anonymous poster hash: 85aba...87d Det siste. Hans dårlige valg i fortiden påvirket vår fremtidige livsstil. Barna måttte gå glipp av ferier. Jeg klarte heller ikke å stole på at økonomien ville bli helt bra (han nektet å ha ulykkes- og livsforsikring, f.eks, og kjøpte alkohol og røyk for mange tusen i mnd. i stedrt for å betjene gjeld). Summen av alt gjorde meg usikker og nervøs. Anonymous poster hash: 4689a...999
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #20 Skrevet 4. oktober 2016 Hva er det som haster slik HI. Om dette er mannen i ditt liv så er han vel det om et år også? Har dere snakket om hvordan dere skal gjøre det med økonomi, med barna osv. Anonymous poster hash: 1e52f...4f2
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #21 Skrevet 4. oktober 2016 Rart barn lider når voksne mennesker er så tette i pappen. Vent minst et år, helst to. Barna synes kanskje det går fint at du har kjæreste, men å få en ny voksen i hus er noe helt annet. Anonymous poster hash: a97c7...af5
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #22 Skrevet 4. oktober 2016 Er man nyforelsket er alle overbevist at det er mannen i sitt liv, men det er hormonene som snakker. For noen kan det gå greit, men da er det flaks. Her burde du vente til den intense forelskelsen har gitt seg og du kan klare tenkte igjen, dvs rundt et år. Den rette mannen skjønner det og venter. Og for all del, være nøye med prevensjonen... Anonymous poster hash: 0edde...43d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå