Gå til innhold

Hva hjalp deg da du var gravid og kvalm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som lindrer den verste kvalmen?

Hvilken mat eller "mat" klarte du å få i deg?

Anonymous poster hash: a5ecd...3c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg levde på grov brødmat, leverpostei og melk. Det hjalp litt å spise ofte.

Alt av kjøtt og fett taklet jeg ikke. Kunne ikke engang steke kjøtt i huset.

Var 8 lange måneder uten mat.

Skrevet

Hørtes nesten ut som meg! Har spist så å si bare rugsprø med leverpostei til nå, men har klart middag i tillegg. Nå vokser kjøtt i munnen på meg og jeg blir kvalm sv lukta, smaken, av å ha det i munnen, av å tenke på det. Trodde først det dreide seg om fett kjøtt, men magert kjøtt er like ille. Nå orker jeg ikke tanken på mat i det hele tatt. :-(

Skrevet

Å ligge på sofaen/i senga.. feit mat og lite væske.

Skrevet

Med første så spiste jeg knekkebrød og leverpostei. Kunne ikke være i nærheten av mat som ble stekt. Med den andre så levde jeg på appelsiner de tre-fire første månedene, jeg klarte ikke noe annet. Alt kom opp igjen.

Skrevet

Nok søvn og hvile!

Is-te, farris.

Mat har variert veldig hva jeg orker og ikke orker. Man må bare kjenne etter hva som går ned og få i seg det, samme hva det er.

Spiste mye lasagne og pasta bolognese en periode. Så var det bare skiver med ost, så var det ostehorn som var det store...

Skrevet

Egentlig ingenting, men levde flere måneder på Villa brus, klementiner, marie kjeks og pulverpadder ;-)

Anonymous poster hash: a0209...bf0

Skrevet

Noe som lindrer den verste kvalmen?

Hvilken mat eller "mat" klarte du å få i deg?

Pulverpadder...

Anonymous poster hash: e5446...058

Skrevet

Hørtes nesten ut som meg! Har spist så å si bare rugsprø med leverpostei til nå, men har klart middag i tillegg. Nå vokser kjøtt i munnen på meg og jeg blir kvalm sv lukta, smaken, av å ha det i munnen, av å tenke på det. Trodde først det dreide seg om fett kjøtt, men magert kjøtt er like ille. Nå orker jeg ikke tanken på mat i det hele tatt. :-(

To av dere som nevner leverpostei. Kan ikke skjønne det når man er kvalm! man er forskjellig 😆

Anonymous poster hash: e5446...058

Skrevet

Fikk servert kavring med gulost eller nugatti på sengen hver morgen av mannen, for å klare å stå opp I løpet av dagen. Det hjalp litt. Ellers gikk det I tørre ting som knekkebrød og kjeks, eller supper (nudler, tomatsuppe o.l.). Klarte ikke lukten av fett eller kjøtt. Synes også det hjalp med lakris de dagene kvalmen ikke var altfor ille. Ellers hjalp masse hvile, og å holde sengen store deler av dagen.

Anonymous poster hash: da6f2...dbe

Skrevet

Er i 14.uke nå og har akkurat hatt en periode med veldig kvalme. Det eneste som har hjulpet har vært en kopp med kakao. Dette har tatt toppen av kvalmen og jeg har fått i meg en brødskive eller to :)

Anonymous poster hash: cf1e3...f08

Skrevet

Ingenting hjalp men levde på vann,saltkjeks og lakriskjærligheter. Den verste kvalmen stod på fra uke 6-17.

Anonymous poster hash: 0ec2a...de3

Skrevet

Det eneste jeg klarte å få i meg var piano sjokolade pudding og tomatsuppe. Det var flytende og ikke så ille å få opp igjen. Melkeprodukter smaker skikkelig vondt å spy.

Skrevet

Ingenting, men kunne spise ubegrenset med taco, tomat, for det var det eneste som holdt seg

Skrevet

Den der svangerskapskvalmen er rar!

Så vanskelig å få i seg mat. Alt bød meg i mot, nesten. Til og med knekkebrød hørtes vemmelig ut.

Mannen tilbydde meg alt av favorittematen min, hvorpå jeg svarte: "æsj, det hørtes ekkelt ut. Jeg er så kvalm" - for så å gå på kjøkkenet å spise sjokolade 😝

Rare kroppen, og rare graviditeten.

Dessverre ingen råd her. Eneste måtte være å spise lite, men ofte.

Anonymous poster hash: 3f3bd...e08

Skrevet

Jeg spiste mye ristet brød med ost. Og drakk melk til. Men jeg spydde ikke da, var bare kvalm. Klarte ikke lukten av kjøtt som ble kokt eller stekt, og klarte ikke å gå i matbutikken. :P

Anonymous poster hash: 37ffc...1c2
Skrevet

For meg funker det å spise nøyaktig det jeg har lyst på.

Noen dager er det et eple. Andre ganger kebab. I dag var det skive med eggerøre og røykelaks.

Er ikke så hardt rammet da enda, kaster foreløpig opp maks 6 ganger daglig. Men er kun i uke 14, og blir det likt som de andre svangerskapene, så blir det verre.

Min kvalme blir forøvrig trigget av stress.

Anonymous poster hash: 38921...d67

Skrevet

Mariekjeks og Cola. Funker forøvrig også om man er kvalm/omgangssyke uten å være gravid.

Skrevet

For meg hjalp det å tygge på fersk ingefær, eller lage drikke av kokt ingefær, sitron og litt sukker. (Hadde i kjøleskapet og drakk litt når jeg var ordentlig kvalm) klarte ikke ingefær de første årene etter graviditeten, fordi jeg forbandt det med kvalme, men gikk heldigvis over :)

Anonymous poster hash: 54320...c5b

Skrevet

Rugsprø med leverpostei, deretter rugsprø med brunost etterfulgt av rugsprø med makrell i tomat :)

Anonymous poster hash: 7ba36...139

Skrevet

Knekkebrød med nugatti.

Anonymous poster hash: 6e281...303

Skrevet

Ser her og i andre tråder at flere sverger til Cola. Jeg skjønner ikke den. Å kaste opp cola er det verste;p Men vi er jo forskjellig :) Sea - band hjalp heller ikke meg, men forskning har vist at det kan hjelpe på enkelte så er vel bare å prøve :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...