Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #1 Skrevet 3. oktober 2016 Se her Hva er vitsen med to aksent aigu i ordet creme, mens det er en(som er korrekt skrivemåte) på slutten. Ordene er jo identiske. Såvidt jeg vet har "crémé" ingen spesifikk betydning? Noen eksperter her? https://www.zalando.no/hunkemoeller-neglisje-grey-hm181b0bu-c11.html Anonymous poster hash: b6038...869
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #2 Skrevet 3. oktober 2016 Og nå ser jeg at det er jo helt omvendt aksent, så det blir jo virkelig feil uansett.. HI Anonymous poster hash: b6038...869
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #3 Skrevet 3. oktober 2016 Korrekt skrivemåte er vel crème de la crème. Hvor den siste aksenten i første ord kommer fra andr jeg ikke, men kanskje det har en slags betydning? Anonymous poster hash: ed4dd...e4f
Gjest Antarctica Skrevet 3. oktober 2016 #4 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg ville ha gjettet at crémé betyr kremert...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #5 Skrevet 3. oktober 2016 Korrekt skrivemåte er vel crème de la crème. Hvor den siste aksenten i første ord kommer fra andr jeg ikke, men kanskje det har en slags betydning?Anonymous poster hash: ed4dd...e4f Ja, er jo det som er rett. Tenkte det først jeg også, men fant ikke noe ved å Google. Blir bare omdirigert til den korrekte måten. Anonymous poster hash: b6038...869
Gjest Antarctica Skrevet 3. oktober 2016 #6 Skrevet 3. oktober 2016 (endret) (Kjapp oppslagsrunde nå viser at crémé ikke er perfektum av kremere, men av "å smøre inn med krem" eller "å bli til krem"), så hvis det er noen bevisst tanke bak aksentbruken, så betyr konstruksjonen "innsmurt med fløten". Endret 3. oktober 2016 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #7 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg ville ha gjettet at crémé betyr kremert... Hehe Anonymous poster hash: b6038...869
MammantilNurket Skrevet 4. oktober 2016 #8 Skrevet 4. oktober 2016 Fantastisk ... Apropos skrivefeil ... husker dere denne? http://www.vg.no/sport/fotball/landslaget/spraakprofessor-om-carews-tatovering-han-har-en-skrivefeil-paa-nakken/a/10029585/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå