Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #1 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg bruker å ta influensavaksine, men har ikke fått tatt den enda. Nå er nesten halvparten av de jeg jobber med hjemme pga. "influensa", men er virkelig influensasesongen allerede i gang? Trodde jeg hadde litt bedre tid på meg. Anonymous poster hash: 07fca...b23
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #2 Skrevet 3. oktober 2016 Ja, influensasesongen har allerede vart en liten stund enkelte steder på Vestlandet. De har fremskyndet vaksineringen nå. Anonymous poster hash: 48358...55a
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #3 Skrevet 3. oktober 2016 Da blir det sikkert ikke vaksine på meg i år. Om jeg ikke blir syk nå, så er jeg vel allerede beskyttet. Blir jeg syk, så er det ikke noe jeg får gjort med det. Jeg er nok allerede eksponert. Anonymous poster hash: 07fca...b23
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #4 Skrevet 3. oktober 2016 Da blir det sikkert ikke vaksine på meg i år. Om jeg ikke blir syk nå, så er jeg vel allerede beskyttet. Blir jeg syk, så er det ikke noe jeg får gjort med det. Jeg er nok allerede eksponert. Anonymous poster hash: 07fca...b23 Vet du at de faktisk har sesonginfluensaen da? Eneste måte å sjekke det på er ved blodprøve, og det er det ganske sjelden legene gjør. De sykemelder med "influensasymptomer", men det kan like gjerne være en kraftig forkjølelse med feber.... Anonymous poster hash: 3ee7e...06e
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #5 Skrevet 3. oktober 2016 Da blir det sikkert ikke vaksine på meg i år. Om jeg ikke blir syk nå, så er jeg vel allerede beskyttet. Blir jeg syk, så er det ikke noe jeg får gjort med det. Jeg er nok allerede eksponert. Anonymous poster hash: 07fca...b23 Det er forskjellige influensaer som er i vaksinen da. Du bør ta den om du er i risikogruppen (f.eks er gravid, har diabetes, høy bmi, hjerteproblemer, nedsatt immunforsvar etc). Høydepunktene er som regel rundt juletider og etter. Selv om man noen steder har fått den ene strengen influensa betyr ikke det at de andre strengene har kommet + at det er forskjellig når influensaer kommer til ulike steder. Anonymous poster hash: 48358...55a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå