Gå til innhold

Hadde dere likt å visst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått igjen kontakt med søsteren min og famillien hennes. Er invitert til bursdagen til barnet hennes som er denne uka. Har ikke hatt kontakt med dem på 4 år. Barnet blir 2.

Problemet er: jeg har ptsd og sliter med det. Spesielt relasjoner.

Har gått å grudd meg til oktober bare pga bursdagen, er mange dager til bursdagen men alle timene mine i døgnet går til å grue meg.

Hadde dere likt å fått meld/tlf om at jeg grunnet ptsd kanskje ikke klarer å komme? :-(

Anonymous poster hash: 82d38...0d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den uka som kommer.*

Skrevet

Eg veit ikkje om eg hadde direkte likt det, men eg hadde nok satt pris på det. Det er muligens betre for deg at dei veit om det, så kan dei ta hensyn. Om ikkje dei veit det, kva hensyn skal dei då ta?

Anonymous poster hash: 0c6f8...b9d

Skrevet

Mente likt i som å sette pris på å få vite det. / slik at man ikke bare unngår å komme uten forklaring.

Må bare spørre, hvorfor hadde du ikke direkte likt det?

Skrevet

Hvis jeg ikke hadde visst det og du ikke hadde kommet så hadde jeg nok tenkt at det var dårlig gjort av deg, nå som vi endelig hadde fått kontakt igjen. Hadde jeg visst, hadde jeg nok vært mer forståelsesfull.

Men, hadde du "bare" tenkt å si at du har ptsd og dermed kanskje ikke kan komme? Jeg vet ikke mye om den diagnosen, og hadde nok ikke skjønt hvorfor den gjør at du ikke kan komme i barnebursdag, men det gjør kanskje søsteren din? Til meg måtte du nok forklare hva det innebærer.

Gjest Antarctica
Skrevet

Selvsagt ville jeg ha visst. Å ikke komme er trist og dumt både for gjest og vertskap. Å få beskjed er alltid bedre.

Skrevet

Har isåfall tenkt å prate om hvorfor og hva det er som gjør det slik.

Mange folk blant annet. Som jeg ikke kjenner så godt. Det er veldig veldig vanskelig. :'/ vil så gjerne men...

Skrevet

Vet søsteren din om hva som har hendt? Hvorfor har dere ikke hatt kontakt på så mange år? Jeg tenker at det er litt vesentlig. Det er enkelte personer jeg godt kan fortelle om min ptsd, men erfaringen er at de færreste forstår eller er intr i å forstå. 

Anonymous poster hash: 3e5ef...a8c
Skrevet

Jeg har en bror med sosial angt, han kom ikke i konfirmasjonen til sønnen min. Ham sa ifra flere uker i forveien og spurte om han kunne komme en tur helga etter, for han ville jo så gjerne hedre sønnen min og gi han gave.

Det var selvfølgelig ikke noe problem, vi lagde pizza helgen etter og hadde et helt uformelt besøk med lave skuldre av onkel da.

Kanskje du kan gjøre noe av det samme, gi beskjed nå med en gang om at psyken din ikke takler et selskap nå, men at du har veldig lyst til å feire ditt lille tantebarn. Spør om du kan komme bare du med en gave enten i dagene før eller etter selskapet?

Anonymous poster hash: 1792a...06b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...