Gå til innhold

Søke om uføretrygd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke om 40% uføretrygd nå. Og saksbehandleren min skrev i Mail at jeg kunne søke elektronisk, men når jeg går inn på nav.no så ser jeg det står at hvis en har barn under 18 år så må en søke på papir. Saksbehandleren min vet jo at jeg har barn.. Noen som vet om jeg kan søke elektronisk?

Kan jo spørre nav, men det får jeg jo ikke gjort før i morgen og jeg kunne tenkt meg og begynt på søknaden i kveld.

Anonymous poster hash: 1e0ea...0c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det an å søke om 40% uføretrygd? Er reglene endret? Det var tidligere kun mulig med uføretrygd hvis man hadde mistet 50% arbeidsevne.

Anonymous poster hash: aa2e4...24a

Skrevet

Går det an å søke om 40% uføretrygd? Er reglene endret? Det var tidligere kun mulig med uføretrygd hvis man hadde mistet 50% arbeidsevne.

Ingen regel uten unntak, ved f.eks yrkesskade kan man søke helt opp til 30% ufør tror jeg....

Anonymous poster hash: dd769...d55

Skrevet

Jeg har gått på aap og da kan en søke om 40% uføre

HI

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å fylle ut manuelt og så levere i skranken på det lokale nav-kontoret for raskere å få dato på papirene. Skrev de ut selv hjemme.

Anonymous poster hash: d08c4...cfb

Skrevet

Du kan jo fylle ut og gjøre klar søknaden til imorgen. Lagrer det på maskinen. Dersom du kan sende elektronisk så gjør du det. Dersom du må sende inn papirene så skriver du det ut og legger i konvolutt eller leverer på NAV kontor. Jeg måtte sende papirer pga. barn.

Skrevet

Jeg har gått på aap og da kan en søke om 40% uføre

HI

?? Må ikke alle på aap uansett først?

Skrevet

Du må levere papirsøknad

Anonymous poster hash: 22999...550

Skrevet

?? Må ikke alle på aap uansett først? Anonymous poster hash: aa2e4...24a

Jo jeg tror det jeg også, men saksbehandleren min sa at hvis en gikk på aap først kan en søke om 40% uføre. Så det er gjerne en endring som gjelder alle. Men den har kanskje kommet pga en kan jobbe 60% når en går på aap.

Skrevet

Nei alle må ikke på aap først. For å sette det på spissen, kommer du i en ulykke og mister begge armene i morgen kan du søke ufør ganske fort etterpå....

Det står ganske klart her, går du på aap før du søker er det tilstrekkelig at arbeidsevnen er nedsatt med 40%, er det yrkesskade holder det med 30%

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Uforetrygd

Anonymous poster hash: dd769...d55

Skrevet

Du må levere papirsøknad

Anonymous poster hash: 22999...550

Nei. Du kan levere elektronisk via "Mine sider" på nav.no

Anonymous poster hash: dabca...444

Skrevet

Nei man må ikke gå på aap først. Jeg ble 100% ufør 1 måned før sykeperioden (maksdato) var nådd. Tok under en uke å få behandlet søknaden. Var pga kronisk sykdom.

Anonymous poster hash: cf27c...d7e

Skrevet

Nei man må ikke gå på aap først. Jeg ble 100% ufør 1 måned før sykeperioden (maksdato) var nådd. Tok under en uke å få behandlet søknaden. Var pga kronisk sykdom.

Anonymous poster hash: cf27c...d7e

Beklager avsporing, er ikke HI, men kan jeg spørre deg hvilke kronisk sykdom du har? :)

Anonymous poster hash: 4719a...086

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...