Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #1 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg har en sønn på ca 2 som er full av atopisk eksem. Hele huden er som sandpapir, med en del mer utsprungne eksemsår enkelte steder. Vi smører og smører selvfølgelig, i tillegg går han på zyrtec for å lindre kløen (noe som hjelper ekstremt godt). Det jeg lurer på er hva dere som har slike unger gjør om vinteren? De andre ungene våre har jo levd i ull, men jeg ser for meg at det blir potensielt sett veldig smertefullt for ham. Men alternativet vil vel bli klamt og kaldt? Han har vokst fra alle klærne sine i sommer, så jeg må handle inn nå snart. Men er så usikker på hva jeg skal kjøpe. Noen tips? Anonymous poster hash: 5cb06...882
the amazing spidermamma Skrevet 2. oktober 2016 #2 Skrevet 2. oktober 2016 Hva med superundertøy og så ull lenger ute? Jeg gjennomlevde mine barndoms vintre på Østlandet helt uten ull, annet enn raggsokker (eksembarn), og det gikk faktisk helt fint.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #3 Skrevet 2. oktober 2016 Bambus Anonymous poster hash: 363c9...905
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #4 Skrevet 2. oktober 2016 Bambull og bambus 💙 Anonymous poster hash: a767b...256
Elsker livet Skrevet 2. oktober 2016 #5 Skrevet 2. oktober 2016 Bruk bambus eller bomull. Det går helt fint. Her nekter to av barna å bruke ull, og de fryser eller blir ikke klammere enn andre. Er man så sterkt rammet av atopisk eksem som din sønn vil han sannsynligvis reagere om han har ull som mellomlag eller om ribben på armene inneholder ull også.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #6 Skrevet 2. oktober 2016 Takk for svar! Jeg kommer fra en ullelskende friluftsfamilie, så er totalt blankt på alternativer til innerplagg om vinteren. Men hva er best av bambus (viskose), bomull og superundertøy når ungen unektelig blir varm og klam på et tidspunkt i løpet av dagen? Ull funker jo uansett, men hvordan er dette med de andre materialene? Anonymous poster hash: 5cb06...882
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #7 Skrevet 2. oktober 2016 Her var det vanlig bomullstøy under dressen. Var veldig bevist på at dressen skulle være varm og dermed ikke kreve lag på lag under. Har gjort noen bomkjøp der, og generelt er det faktisk de billigste dressene som har vært varmest. De tåler ikke like mye vann, men i sørpevær har ungen heller hatt regnbukse over dressen. Vi hadde alltid to dresser siden ungen elsket å være ute, da kunne den ene tørke mens den andre var i bruk. Du sier ungen er tørr som sandpapir. Bruker du fleece? Dette tørker nemlig ut huden, samme som flanellsengetøy. Andr ungen min som ikke er så hardt rammet som hun eldste elsker fleece tøy, men det gjør henne kjempe tørr. Så vi har mått inngå litt kompromier der. Kosetøyet hennes er i fleece, mens alt annet er i bomull. På denne måten kan vi regulere bedr hvor mye hun har det på seg utifra gode og dårlige peioder. Hun vet også at har hun på seg slikt, betyr det en ekstra smøring. Jeg tenkte ikke over sengetøyet før eldste begynt å beskrive hvordan ting føltes. Da begynte brikkene å falle litt mere på plass. Vi har testet med superundertøy på begge ungne. Hun som er verst rammet har funnet en hun kan bruke, men det er kun når det er som kaldest og hun skal våre ute i timesvis slik som feks skoletur. Det går greit å ha på seg, men kløen kommer når hun tar det av seg og huden hennes har blitt sugd ut for all fuktighet. Dermed betyr det dage med masse smøring og medisinbruk. Minste kan bruke slikt mere, men vi er veldig forsiktige siden vi ser hvordan eldste blir. Greit å holde det til ett minimum npr annet tøy holder. Anonymous poster hash: 3adbf...8a3
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 2. oktober 2016 #8 Skrevet 2. oktober 2016 Bambus! Våre har ikke vært plaget siden vi begynte med det
Jenny-penny Skrevet 2. oktober 2016 #9 Skrevet 2. oktober 2016 Bambus! Bruker superundertøy nå når hun er 6 år, fordi hun liker det best når hun er aktiv. Vært hoshudlege?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #10 Skrevet 2. oktober 2016 Bambus Anonymous poster hash: 578eb...c33
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #11 Skrevet 2. oktober 2016 Tolagsull har vært supert for oss. Anonymous poster hash: be9cd...dc3
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #12 Skrevet 2. oktober 2016 Bambus bruker de fleste ungene med atopisk eksem her i barnehagen Anonymous poster hash: c9593...68d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #13 Skrevet 2. oktober 2016 Tolagsull har vært supert for oss. Anonymous poster hash: be9cd...dc3 Har ikke de ofte ull over bretten nederst på armene og i halsen? Anonymous poster hash: c9593...68d
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. oktober 2016 #14 Skrevet 2. oktober 2016 Vår gutt har brukt Devold active kids. Det er ull med superundertøy på innsiden. Det har funket veldig bra for han 😊 Brukte noe fra en vanlig klesbutikk tidligere. Var bomull på innsiden, men det var ikke like bra og jeg fikk det ikke rent 😕
Dagfrid Skrevet 2. oktober 2016 #15 Skrevet 2. oktober 2016 Cubus har ull som har et bomullslag innerst
Snøfnugget Skrevet 2. oktober 2016 #16 Skrevet 2. oktober 2016 Devold har vi vært veldig fornøyde med!
*flux* Skrevet 2. oktober 2016 #17 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg syns bambus er oppskrytt. Veldig mykt men har ikke de kvalitetene det liksom skal ha, og blir fort hullete. Har testet joha, tiljamid, lilleba og troll. Jeg bruker litt tolags ull men de reagerer på dette. Litt superundertøy. Men bommull innerst med en buff i halsen, så strikketøy og dress er mer enn godt nok.
Salomine Skrevet 2. oktober 2016 #18 Skrevet 2. oktober 2016 Minste jenta tåler ikke ull. Men det går greit med ull som har et lag av noe annet innerst. F.eks devold sit med superundertøy innerst,hellyhansen med superundertøy innerst,trollungene ogjoha har ull med bambus innside, name it ull med bomullinside. Ellers har faktisk superundertøyet fra europris vært bra
Appelsinpiken Skrevet 3. oktober 2016 #19 Skrevet 3. oktober 2016 Har ikke de ofte ull over bretten nederst på armene og i halsen? Anonymous poster hash: c9593...68d Nameit har faktisk hatt tolagsull med bomull på ermer og i halsen, men der er også eneste vi har funnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå