Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #1 Skrevet 2. oktober 2016 Min mann bli 50 år snart. Er et par ting han ønsker seg som koster litt mer enn hva jeg har råd til med kun AAP inn på kontoen. I tillegg vet jeg at IPadden hans er moden for utbytting. Er det frekt eller dumt å opprette en facbookgreie hvor jeg spør nærmeste familie om de vil være med å spleise på gaven til han og at de kan sette inn deres bidrag på min konto innen en viss dato? Og at jeg trenger en tilbakemelding på om de er med på det og evt. beløp kan tas på PM? Da kan jeg evt. finne ut av hva jeg kjøper når jeg ser hva som kommer inn av bidrag. Selv har jeg klart å legge av 2000 kr Det blir jo da min voksne sønn, mine foreldre, mine svigerforeldre og min svigerinne. Anonymous poster hash: 77efc...8d7
Giss Skrevet 2. oktober 2016 #2 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg ville ringt og snakket med dem. Fb-gruppe er upersonlig. Spør om de vil være med på å gi felles gave, hvilket beløp de synes kunne passe og foreslå evn en ting eller to, du mener han vil bli glad for og som er realistisk uten at folk blakker seg helt. Men gjør det personlig. Snakk med dem.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #3 Skrevet 2. oktober 2016 Synes jeg er helt innafor. Veit om flere som har gjort lignende. Er jo bedre å gi noe som folk får bruk for enn å måtte vri hjernen sin for å finne på noe selv. Liker godt å slippe å prøve å finne noe andre skal like. Go for it Anonymous poster hash: 7a8da...3d2
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #4 Skrevet 2. oktober 2016 Kanskje sende en mld på tlf i steden for fb gruppe. Men er alle mye på fb så er det jo en grei arena det å Anonymous poster hash: 7a8da...3d2
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #5 Skrevet 2. oktober 2016 Å spleise er fint, men jeg hadde likt det mye bedre om du ringte enn om du opprettet en gruppe bare for dette. Anonymous poster hash: 36ab0...b06
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #6 Skrevet 2. oktober 2016 Har ei i huset som ble 10 år i går. Hun fikk iPhone 5 SE i gave av oss, besteforeldre, tante og onkel. Og litt hårstrikker i tillegg. Det syns jeg er helt innafor. Men ring eller send en mld istedet. Anonymous poster hash: 70b33...0b5
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #7 Skrevet 2. oktober 2016 Takk for svar. Kan ikke ringe da min mann vil få det med seg. Hadde jo håpet å kunne overraske han. Veldig usikker på sms da jeg føler at det lettere blir glemt enn en gruppe på Facebook. Mulig jeg tenker feil. Er i tenkeboksen... Ønsket flere tilbakemeldinger fra dere. Anonymous poster hash: 77efc...8d7
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #8 Skrevet 2. oktober 2016 Istedenfor gruppe på face kan du jo opprette en fellesmelding? Mannen fikk ipad når han ble 40, spleiset med søsknene og foreldre. Helt ok det Anonymous poster hash: 75dcf...dca
Yellow Brick Road Skrevet 2. oktober 2016 #9 Skrevet 2. oktober 2016 Du kan ringe eller sende sms, felles melding eller gruppe på Facebook, synes jeg ikke noe om i denne saken, det blir et press når man må svare "offentlig" eller alle ser hva de andre vil bidra med. Ideen er ellers god, og vi gjør det ofte sånn i familien hos oss.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #10 Skrevet 2. oktober 2016 Trodde det var ganske normalt å høre med andre i nær familie eller venner om å spleise på gaver, jeg. Kjekkere med få fine ting enn masse tull man ikke trenger/ønsker seg. Men personlig ville jeg heller ringt eller sendt sms, en fb-gruppe er liksom litt rart hvis det ikke er for noe mer "styrete", som å samle inn masse bilder eller lage ting på noe vis. Dessuten kanskje lettere for mottaker å med uhell se. Men folk bruker muligens fb forskjellig. Anonymous poster hash: 0b221...ae0
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #11 Skrevet 2. oktober 2016 Er dere sammen døgnet rundt altså? Siden du ikke kan ringe? Er jo ikke snakk om så mange du tenker å kontakte, ville heller snakket med de istedenfor å lage fb-gruppe. Anonymous poster hash: f431a...91f
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #12 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg synes dette faktisk er litt frekt! Å spleise på gave er veldig fint. Men ikke gjør det på denne måten. Ring og snakk med dem du vil ha med på spleis. Spør om de er interessert, kom med et forlslag på gave og hva det evt. kostet. Skal alle legge i likt? Skal det være opp til den enkelte hvor mye man gir? Osv....dette er ting du bør ha tenkt på på forhånd. Persons ville jeg ikke likt å kun betale inn et ubestemmelig beløpt til din konto for at du skulle velge ut en gave når du så hvor mye penger som evt. kom inn. Jeg ville foretrukket å spleise på en konkret ting sammen med de nærmeste hvor alle la en gitt sum i potten. Anonymous poster hash: 0617c...968
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #13 Skrevet 2. oktober 2016 Da er sms sendt. Kjenner at jeg gruver meg litt til dette. Har skrevet at jeg ønsker tilbakemelding raskt da jeg evt. må bestille raskt for. å være sikker på å ha det i hus til selve dagen om en mnd., at jeg ikke kan legge ut for noen, at bidrag fra de som ønsker å være med mottas innen en dato om ca to uker på konto xxx Jeg vet at det blir tull med svigerinnen min. ALLTID når vi skal spleise på noe og vi skal legge ut så får vi ALDRI pengene uansett hvor mye vi maser. Derfor har vi de siste årene gitt henne oppdraget med å kjøpe inn. Det er ikke snakk om dårlig råd for hun skryter av at inntekten hennes er på 900 000+ i året og så kommer div. bonuser og mannens inntekt på toppen av det. Anonymous poster hash: 77efc...8d7
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #14 Skrevet 2. oktober 2016 Det er vanskelig å finne på en passende gave til en 50 åring, så vil tro de fleste setter pris på å pønske ut noe, og å handle inn selv. Anonymous poster hash: be4e8...3ee
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #15 Skrevet 2. oktober 2016 Å slippe å pønske ut noe selvsagt Anonymous poster hash: be4e8...3ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå