Gå til innhold

Er dette utsagnet grunn til bekymring, syns dere? (dating)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Traff en kar for ca to måneder siden. Vi har datet litt den siste tiden og jeg syns han er så utrolig sjarmerende. Vi klaffer på alle måter og jeg trives kjempegodt i hans selskap. Men, det er en ting jeg syns er litt usjarmerende. Han har ligget med en del kvinner, men det er ikke problemet. Fortid er fortid tenker jeg. Men så presterer han å si at om jeg hadde ligget med like mange som han, så hadde det vært no go. Han mener at det er annerledes for kvinner enn for menn, og at kvinner som har ligget rundt er ekkelt, mens menn har lov. Hva tenker dere?

I tillegg har jeg blitt bedt om å "ikke rote meg borti han" av en kollega av meg. Hun ville ikke si grunn, bare at hun ville holdt seg unna om hun var meg.

Hva tenker dere? 

Anonymous poster hash: f451e...30f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold deg unna tenker jeg.bare pga advarselen du har fått

Skrevet

Hehe det høres ut som noe eksen min kunne sagt.

Han har også ligget med ganske mange damer,men gud forby om damer gjør det samme.

Anonymous poster hash: 76313...834

Skrevet

I mine øyner hadde et slikt utsagn i seg selv gjort at jeg ikke ville hatt noe med han å gjøre. Men som ikke ser kvinner som likestilte er aller siste sort. Når i tillegg en kollega advarer mot han tenker jeg at her er det bare å komme seg unna.

Skrevet

Uavhengig av om han snakker om menn og kvinner som ligger rundt eller om han hadde snakket om fotosyntesen...

Han mangler tydeligvis den fantastiske egenskapen det er å tenke og se ting logisk. Det er for meg et gedigent svakhetspunkt hos et menneske.

Anonymous poster hash: d9a63...f67
Skrevet

For en dust! Nei, ikke noe å samle på!

Han må komme med en bedre forklaring på hvorfor det skal være greit at menn kan ligge rundt og ikke kvinner!

Anonymous poster hash: d0d72...2ea

Skrevet

Her hadde jeg bare smørt tykkt på å sagt at jeg faktisk hadde pulten godt rundt bare for å bli kvitt fyren enda raskere 😉😜

Skrevet

Spiller ingen rolle om han er sjarmerende når han har et slikt kvinnesyn, det gjelder nok på andre områder også selv om det ikke er tydelig i starten. Om han hadde sett kvinner som likeverdig, så hadde han ikke sett ned på en kvinne som har hatt sex med like mange som han selv. Det er ikke en preferanse, men et utrykk for at kvinners seksualitet tilhører mannen. 

Anonymous poster hash: eea4c...a18
Skrevet

For et kvinnesyn. Han kommer aldri til å se på deg som likeverdig.

Skrevet

Med mindre kollegaen din er gal, så bør du holde deg unna ja.

Jeg synes du burde "innrømmet" at du løy om antall sexpartner3..og at det egentlig er 50. Lurer på hva han ville sagt

Anonymous poster hash: 4f7da...e93

Skrevet

Selvfølgelig er han sjarmerende, den type menn er det. Han er ikke sjarmerende så lenge kan jeg tenke meg, og tror du innerst inne vet det selv, av tre grunner. 1. Siden du spør her. 2. Pga utsagnet hans. 3. Fordi kollegaen din har advart deg.

Anonymous poster hash: 1e34e...27f

Skrevet

Hadde ikke møtt han flere ganger.

Anonymous poster hash: 882c8...065
Skrevet

Forstår ham på en slags måte jeg da. En kvinne som mer og mindre er urørt må da virke litt mer "ren" på et vis. Vanskelig å forklare, og er ingen forsvar for meg selv for jeg er en av de som har hatt over 50-60 i mitt lange liv. Jeg passer veldig på å ikke fortelle nye menn akkurat den detaljen, men lyver ikke heller, passer bare på at det ikke blir et tema. De har jo ikke noe med det egentlig.

Det med kollegaen din, jeg hadde bare blitt sur hvis hun ikke kan stå for det hun sier og utdype nøyaktig hvorfor hun mener du bør holde deg unna ham. Jeg ville ringt henne og forlanget mer info.

Anonymous poster hash: a8413...a25

Skrevet

Forstår ham på en slags måte jeg da. En kvinne som mer og mindre er urørt må da virke litt mer "ren" på et vis. Vanskelig å forklare, og er ingen forsvar for meg selv for jeg er en av de som har hatt over 50-60 i mitt lange liv. Jeg passer veldig på å ikke fortelle nye menn akkurat den detaljen, men lyver ikke heller, passer bare på at det ikke blir et tema. De har jo ikke noe med det egentlig.

Det med kollegaen din, jeg hadde bare blitt sur hvis hun ikke kan stå for det hun sier og utdype nøyaktig hvorfor hun mener du bør holde deg unna ham. Jeg ville ringt henne og forlanget mer info.

Anonymous poster hash: a8413...a25

Det er jo helt greit å mene at urørt er best, men hvorfor gjelder det bare kvinner? Det er jo DET som er problemet her.

HI: Jeg hadde kvittet meg med ham. Det er noe fryktelig feil med kvinnesynet hans, og det er no go for meg.

Anonymous poster hash: 4a77a...a32

Skrevet

Det er jo helt greit å mene at urørt er best, men hvorfor gjelder det bare kvinner? Det er jo DET som er problemet her.

HI: Jeg hadde kvittet meg med ham. Det er noe fryktelig feil med kvinnesynet hans, og det er no go for meg.

Anonymous poster hash: 4a77a...a32

Å mene at urørt er "best" er ikke greit uansett. Det som er greit er å mene at en hver bestemmer over sin egen kropp og at et menneske sin verdi ikke påvirkes av hvor mange de har valgt å ligge med. Det eneste jeg kan syns er ok her, er om en tiltrekkes av folk som ligner en selv i verdisyn. Om en selv ser på sex som noe en bare vil dele med få utvalgte i løpet av livet, er det trygt å velge en partner som ønsker det samme. 

Anonymous poster hash: eea4c...a18

Skrevet

Om du ønsker deg mye problemer i fremtiden så fortsetter du i et forhold med ham... Hans kvinnesyn og syn på kvinners seksualitet er rimelig vridd.

Jeg lo av 3 i aprils utsagn om at hun ville løyet på seg 50 tidligere sexpartnere ;) Ville ikke gjort det når det kom til stykket (den typen mann du dater er troende til å spre den informasjonen), men jeg hadde ikke fortsatt forholdet.

Når en kollega i tillegg har advart deg så synes jeg du skal ta det på alvor og droppe ham før du blir mer involvert, da kan det være vanskelig å  komme seg unna en slik fyr. Din kollega ville nok ikke ha advart deg om det ikke var god grunn til det. Og det er egentlig bare en bekreftelse på det du selv allerede hadde følt på - at noe skurrer veldig med denne mannens syn på kvinner og seksualitet. Blir ikke overrasket om dette er typen mann som gjerne er utro og som synes det er greit fordi menn har større sexlyst og større behov for variasjon enn kvinner... Uansett, en mann med et slikt kvinnesyn er ikke en mann å dele livet sitt med.

Anonymous poster hash: 547ce...f9d
Skrevet

Først av alt ville jeg sjekket meg for kjønnssykdommer.

Også ville jeg tatt kollegaens ord til etterretning!

Anonymous poster hash: a97de...40a

Skrevet

Hei dere. Takk for masse gode svar! Jeg ser hva dere skriver, og jeg ser absolutt problemet. Men samtidig så er det så innmari vanskelig å avslutte dette, for jeg har virkelig fått sansen for fyren. Jeg tenker jo litt på det kollegaen min sa, men samtidig vet jeg ikke hvor mye jeg skal legge i det når hun ikke ville oppgi en grunn for det hun sa. Han er en svært godt likt fyr i bygda. Eier hus, god jobb og det virker som at fyren har livet sitt i orden. Har truffet noen av kollegaene hans og et par av kompisene hans. De virker som bra mennesker og av det jeg har hørt om fyren er det utelukkende positivt. Hans beste venninne er også bare positiv og sier han er en god mann. Blir litt forvirra og vet ikke helt hva jeg skal tro  :ler: hi

Skrevet

Hei dere. Takk for masse gode svar! Jeg ser hva dere skriver, og jeg ser absolutt problemet. Men samtidig så er det så innmari vanskelig å avslutte dette, for jeg har virkelig fått sansen for fyren. Jeg tenker jo litt på det kollegaen min sa, men samtidig vet jeg ikke hvor mye jeg skal legge i det når hun ikke ville oppgi en grunn for det hun sa. Han er en svært godt likt fyr i bygda. Eier hus, god jobb og det virker som at fyren har livet sitt i orden. Har truffet noen av kollegaene hans og et par av kompisene hans. De virker som bra mennesker og av det jeg har hørt om fyren er det utelukkende positivt. Hans beste venninne er også bare positiv og sier han er en god mann. Blir litt forvirra og vet ikke helt hva jeg skal tro  :ler: hi

Det folk ser utad trenger ikke si noe om hvordan han er å leve med... og du vet allerede noe om holdningene hans.

Jeg frykter du skaffer deg problemer, men det er jo tydelig at til tross for at alle damene er enige her, så tenker du fortsette.

Da bør du i hvert fall prøve å ta en prat til med kollegaen din og finne ut hva som gjør at hun har advart mot ham. Jeg vil tro at hun ikke ville advart deg uten en svært god grunn og at hun var veldig sikker. For alt du vet har mannen psykopatiske trekk, og det synes jo ikke utad, for der viser han bare den fasaden han vil andre skal se. Det vil heller ikke komme frem overfor deg før han er trygg på at han har kontroll på deg. Han trenger ikke være det, men uansett er hans kvinnesyn nok til at varsellampene dine bør lyse ganske kraftig...

Skrevet

Synd å si det, men han sier høyt det veldig mange menn tenker...

Uansett, dropp fyren.

Anonymous poster hash: c7679...d4b

Skrevet

Synd å si det, men han sier høyt det veldig mange menn tenker...

Uansett, dropp fyren.

Anonymous poster hash: c7679...d4b

Men de fleste menn som tenker det, lar det også bli bare med tankene, og har vett nok til å forstå at det ikke er fornuftig eller fornuftig å si høyt. Når han sier det rett ut til en kvinne, da viser han at meningene hans stikker langt dypere og mener at det er hans rett som mann å ligge rundt så mye som han vil.

Det beste hadde kanskje vært å si til ham samme som han sier: "Min mening er at kvinner kan ha så mange sexpartnere som de vil, de må tross alt sørge for de beste fedrene for barna sine. Menn som har ligget rundt med mange kvinner har jeg imidlertid ikke sansen for, de er billige og løs og ikke noe man ønsker å leve med." ;)

Skrevet

En ting er utsagnet han sa... det er jo ikke ok, men å kutte han ut pga hva kollegaen sa , når kollegaen ikke ville fortelle hvorfor? Og hi har møtt flere andre som sier han er en god mann? Hva om kollegaen er sjalu på hi? At hun er keen på han selv , lagt seg etter han men blitt avvist eller at hun har hatt en ons med han men han ikke ville møte henne mer , og det plager henne han droppa henne? Føler dere legger for mye vekt på ei dame som kun sier en setn ang fyren men ikke sier mer....

Anonymous poster hash: 41b2b...435

Skrevet

Run, Forest, run!

Anonymous poster hash: 19905...023

Skrevet

Hvor lenge vil du synes han er sjarmerende tenker jeg da....

Jeg ser bare røde lys! Verste fall er han sjalu og eiesyk. Han får lov men du får ikke lov osv... Neineinei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...