Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #1 Skrevet 2. oktober 2016 Har hostet i flere dager nå. Fra tørrhoste til mer dypere stygg hoste med slim nå. Er i tillegg veldig tungpusten så føles som om jeg puster gjennom et sugerør Kan ikke ligge da tetter det seg helt. De to siste nettene har våknet flere ganger med hosteanfall og tungpusthet som har resultert i at jeg knapt har sovet. Er i tillegg gravid og er 19 uker på vei så blir så sliten av den hostingen og det å ikke få sove skikkelig. Hadde jeg vært hjemme så hadde jeg ringt fastlegen men er på ferie hos mine foreldre to timer unna. Er det ok å oppsøke legevakten synes dere? Anonymous poster hash: fe119...bdc
Mamma til 2 søte Skrevet 2. oktober 2016 #2 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg hadde ikke gjort det. Du må selv avgjøre om du kan vente til imorgen eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #3 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg hadde ikke gjort det. Du må selv avgjøre om du kan vente til imorgen eller ikke. Hva mener du? Jeg skal ikke hjem før neste helg 😂 H.i Anonymous poster hash: fe119...bdc
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #4 Skrevet 2. oktober 2016 Er vel ingenting de kan gjøre nå. Vent til fastlege Anonymous poster hash: c70d9...9e5
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #5 Skrevet 2. oktober 2016 Er vel ingenting de kan gjøre nå. Vent til fastlege Anonymous poster hash: c70d9...9e5 Ok. Tenkte hvis jeg hadde fått en luftveisinfeksjon eller noe som jeg kan få behandling for. Fastlege har jeg ikke tilgang til Før om 8 dager. H.i Anonymous poster hash: fe119...bdc
Mamma til 2 søte Skrevet 2. oktober 2016 #6 Skrevet 2. oktober 2016 Hva mener du? Jeg skal ikke hjem før neste helg 😂 H.i Anonymous poster hash: fe119...bdc Leste ikke det 😂 Jeg hadde uansett ikke gjort det. Har vært veldig forkjølet i begge mine mine svangerskap. Sånn typ 3 mnd sammenhengende.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #7 Skrevet 2. oktober 2016 Ok. Tenkte hvis jeg hadde fått en luftveisinfeksjon eller noe som jeg kan få behandling for. Fastlege har jeg ikke tilgang til Før om 8 dager. H.i Anonymous poster hash: fe119...bdc Forkjølelse er som regel alltid et virus. Anonymous poster hash: c70d9...9e5
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #8 Skrevet 2. oktober 2016 Leste ikke det 😂 Jeg hadde uansett ikke gjort det. Har vært veldig forkjølet i begge mine mine svangerskap. Sånn typ 3 mnd sammenhengende. Ok. Jeg er i full jobb nå men disse to dagene hadde jeg ikke maktet å gå på jobb. Har vært tett i nesa og slapp i flere uker men nå har hosten blitt så stygg og pusten blitt så tung. Nå har jeg jo heldigvis ferie men redd for å ikke ta ting på alvor. Kan jo være astmaen min som er forverret også. Må ikke være en luftveisinfeksjoner. Synes det er vanskelig å bedømme. H.i Anonymous poster hash: fe119...bdc
Marriet Skrevet 2. oktober 2016 #9 Skrevet 2. oktober 2016 Føler med deg. Hadde tørrhoste i nesten fire uker. Sånn skikkelig grusom. Følte jeg ikke fikk luft fordi jeg var så tungpusta og satt og sov på natta. Selve sykdommen gikk over etter en uke, med feber og slim og sånn, men hosten varte og rakk. Jeg fikk time hos legen på dagen og cosylan. Det var nydelig! Jeg hadde ringt et legekontor i morgen tidlig å forklart hva greia er. Jeg er usikker på om man kan bruke cosylan som gravid, men hvis det er ok er det altså gull verdt! Trengte det bare i tre dager. Nå hoster jeg bare ved store anstrengelser og det holder jeg ut bare jeg får sove på natta god bedring.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #10 Skrevet 2. oktober 2016 Har hostet i flere dager nå. Fra tørrhoste til mer dypere stygg hoste med slim nå. Er i tillegg veldig tungpusten så føles som om jeg puster gjennom et sugerør Kan ikke ligge da tetter det seg helt. De to siste nettene har våknet flere ganger med hosteanfall og tungpusthet som har resultert i at jeg knapt har sovet. Er i tillegg gravid og er 19 uker på vei så blir så sliten av den hostingen og det å ikke få sove skikkelig. Hadde jeg vært hjemme så hadde jeg ringt fastlegen men er på ferie hos mine foreldre to timer unna. Er det ok å oppsøke legevakten synes dere? Anonymous poster hash: fe119...bdc Gå på apoteket i morra og få deg hostestillende og slimløsende Anonymous poster hash: dcd8e...058
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #11 Skrevet 2. oktober 2016 Forkjølelse er som regel alltid et virus. Anonymous poster hash: c70d9...9e5 Ok. Er bare det at jeg har vært forkjølet mange ganger før men symptomene har ikke vært dyp stygg hoste og tungpusthet. Jeg får vel bare se det an. Kan jo være astmaen min som er forverret også. Vanskelig å tolke synes jeg. H.i Anonymous poster hash: fe119...bdc
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #12 Skrevet 2. oktober 2016 Føler med deg. Hadde tørrhoste i nesten fire uker. Sånn skikkelig grusom. Følte jeg ikke fikk luft fordi jeg var så tungpusta og satt og sov på natta. Selve sykdommen gikk over etter en uke, med feber og slim og sånn, men hosten varte og rakk. Jeg fikk time hos legen på dagen og cosylan. Det var nydelig! Jeg hadde ringt et legekontor i morgen tidlig å forklart hva greia er. Jeg er usikker på om man kan bruke cosylan som gravid, men hvis det er ok er det altså gull verdt! Trengte det bare i tre dager. Nå hoster jeg bare ved store anstrengelser og det holder jeg ut bare jeg får sove på natta god bedring. Ok. Tror du fastlegen skriver ut dette over tlf? Jeg er jo to timer unna(flytur) så har ikke sjans til å reise hjem i min situasjon. H.i Anonymous poster hash: fe119...bdc
Marriet Skrevet 2. oktober 2016 #13 Skrevet 2. oktober 2016 Ok. Tror du fastlegen skriver ut dette over tlf? Jeg er jo to timer unna(flytur) så har ikke sjans til å reise hjem i min situasjon. H.i Anonymous poster hash: fe119...bdc Nei, det gjør nok ikke fastlegen, men ring f.eks legekontoret til moren din i morgen tidlig og forklar. Som regel er folk villig til å hjelpe altså selvom det ikke er dems ansvar sånn egentlig
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #14 Skrevet 2. oktober 2016 Ring legevakten og sbakk med de. Så kan de bedømme. Anonymous poster hash: 95a5f...31b
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #15 Skrevet 2. oktober 2016 Ville prøvd alt av reaeptfrie hostedempende midler før cosylon nå. Den inneholder morfin.. Anonymous poster hash: c70d9...9e5
Marriet Skrevet 2. oktober 2016 #16 Skrevet 2. oktober 2016 Ville prøvd alt av reaeptfrie hostedempende midler før cosylon nå. Den inneholder morfin.. Anonymous poster hash: c70d9...9e5 Det er jeg enig i
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #17 Skrevet 2. oktober 2016 Men dette kan jo være lungebetennelse!! Ville ringt legevakten og la de avgjøre. God bedring 😊 Anonymous poster hash: 4e3e3...a04
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #18 Skrevet 2. oktober 2016 Ville prøvd alt av reaeptfrie hostedempende midler før cosylon nå. Den inneholder morfin.. Anonymous poster hash: c70d9...9e5 Det er jo bare det at ingenting annet har virkning. Man kan like gjerne drikke solbærsaft! Anonymous poster hash: 49dac...be1
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #19 Skrevet 2. oktober 2016 Ville prøvd alt av reaeptfrie hostedempende midler før cosylon nå. Den inneholder morfin.. Anonymous poster hash: c70d9...9e5 Ja det skal jeg prøve. Noen råd mot tungpusthet? I natt fikk jeg nesten panikk flere ganger når jeg våknet med halsen full av slim. Vil jo ha opp alt slimet jeg har så kanskje dumt å bruke hostedempende da? Eller? Er ikke tørrhoste nå lenger. H.i Anonymous poster hash: fe119...bdc
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #20 Skrevet 2. oktober 2016 Men dette kan jo være lungebetennelse!! Ville ringt legevakten og la de avgjøre. God bedring 😊 Anonymous poster hash: 4e3e3...a04 Det er det jeg er redd for. Har han flere runder med både lungebetennelse og bronkitt før men da har almenntilstanden min vært noe dårligere. Det kan være astmaen min som er i en dårlig periode også. Har bare veldig høy terskel for å bruke legevakt. Hadde ringt fastlegen min imorgen om jeg hadde vært hjemme. H.i Anonymous poster hash: fe119...bdc
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #21 Skrevet 2. oktober 2016 Hvorfor i alle dager skal du høre på en gjeng med høns her inne om at du ikke kan dra på legevakta med dette? Alt for ikke å bry helsevesenet unødig liksom. Klart du ta kan ta kontakt med legevakten. God bedring. Anonymous poster hash: 9912e...3e9
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #22 Skrevet 2. oktober 2016 Det er det jeg er redd for. Har han flere runder med både lungebetennelse og bronkitt før men da har almenntilstanden min vært noe dårligere. Det kan være astmaen min som er i en dårlig periode også. Har bare veldig høy terskel for å bruke legevakt. Hadde ringt fastlegen min imorgen om jeg hadde vært hjemme. H.i Anonymous poster hash: fe119...bdc Skjønner deg godt! Men det skader virkelig ikke å ringe legevakten, de foretrekker at du gjør det før du eventuelt kommer dit. Min forrige lungebetennelse så var jeg syk, men allmenntilstanden var ikke så ille som den har vært når jeg har hatt det før. Følte meg litt smådum hos legen, men hadde høy CRP og kraftig lungebetennelse. Fikk streng beskjed om å holde sengen. Haha spurte om ikke jeg kunne bare gå på ett møte før jeg dro hjem, men det var ikke snakk om 😂 (Vi har en spøkefull tone og jeg er veldig sta). Anonymous poster hash: 4e3e3...a04
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #23 Skrevet 2. oktober 2016 Ring legevakta. Det er der man skal henvende seg når man er bortreist og ikke har mulighet til å oppsøke fastlege. Det kan være særdeles vanskelig å får time hos en lege der du ikke står på lista, og om du ringer rundt i morgen er det stor sjanse for at de ber deg bruke legevakta uansett. Den beskjeden har ihvertfall vi fått de gangene vi har vært på ferie og vært langt unna fastlegen. Når du sliter såpass med pusten så er det greit å få sjekket det. Anonymous poster hash: 27f77...da4
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #24 Skrevet 2. oktober 2016 Dra på legevakta med god samvittighet. Du har ikke tilgang på fastlege på over en uke - mer enn god nok grunn! Jeg hadde forøvrig to lungebetennelser i det ene svangerskapet mitt og brukte både antibiotika og Cosylan. God bedring! Anonymous poster hash: edab6...018
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #25 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg var på ferie hos svigers i fjor og trengte å dra til legen. Ringte fastlegen til svigermor, var ikke noe problem å få time der. Prøv det i morgen Anonymous poster hash: 4dada...f21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå