Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #1 Skrevet 2. oktober 2016 Første år i barnehage. Til nå har en lue, votter, skinntøfler og et flecesett blitt sporløst borte. Luer og votter har ikke vært i bruk foreløpig sier barnehagen (brukt en tynnere lue ute) så merkelig at det skulle ha blitt lagt i feil hylle. De har lett i alle hyller og finner det ikke. Alt var godt merket også. Kjenner jeg blir irritert. Det blir dyrt å ha unger i barnehagen om utstyr forsvinner i dette tempoet. Anonymous poster hash: 3e09c...aa1
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #2 Skrevet 2. oktober 2016 Aldri opplevd, lang "karriere" i bhg. Anonymous poster hash: 8c6c3...424
Hjertefru Skrevet 2. oktober 2016 #3 Skrevet 2. oktober 2016 Det har jeg aldri opplevd, heldigvis. Hatt fire barn i barnehage. Men det forekommer sikkert. Folk til alt. Hvis noen er så frekke at de stjeler klær i barnehagen, må bære absolutt lavmål. Vanskelig å gardere seg mot er det også.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #4 Skrevet 2. oktober 2016 Har ikke opplevd det, har hatt barn i tre forskjellige barnehager. Men det trengs jo bare én langfringra forelder for at det skal skje. Har opplevd mange ganger at ting har forsvunnet i et par dager eller et par uker, men det har alltid kommet til rette. Anonymous poster hash: b5dcc...be0
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #5 Skrevet 2. oktober 2016 Første år i barnehage. Til nå har en lue, votter, skinntøfler og et flecesett blitt sporløst borte. Luer og votter har ikke vært i bruk foreløpig sier barnehagen (brukt en tynnere lue ute) så merkelig at det skulle ha blitt lagt i feil hylle. De har lett i alle hyller og finner det ikke. Alt var godt merket også. Kjenner jeg blir irritert. Det blir dyrt å ha unger i barnehagen om utstyr forsvinner i dette tempoet. Anonymous poster hash: 3e09c...aa1 Nei, ting blir borte, men de kommer oftest til rette igjen. Har noen ganger opplevd at umerkede ting ikke kommer tilbake, men vet ikke om det er stjålet. Har selv fått ting med hjem som ikke er våre. Til og med ansattes klær! Anonymous poster hash: 8524f...7b6 Anonymous poster hash: 8524f...7b6
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #6 Skrevet 2. oktober 2016 Nei, ting blir borte, men de kommer oftest til rette igjen. Har noen ganger opplevd at umerkede ting ikke kommer tilbake, men vet ikke om det er stjålet. Har selv fått ting med hjem som ikke er våre. Til og med ansattes klær! Anonymous poster hash: 8524f...7b6 Anonymous poster hash: 8524f...7b6 Vi har fått barnet vårt hjem i klær som ikke er våre selv om de var godt merket og helt tydelig tilhørte noen av motsatt kjønn. Kan nok gå fort for seg av og til. Anonymous poster hash: b5dcc...be0
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #7 Skrevet 2. oktober 2016 Har opplevd at ting har kommet bort og så kommet tilbake igjen. Da har det gjerne havnet i feil sekk og foreldrene lagt det tilbake når de har oppdaget det. Jeg brukte å skrive i barnehagen sin Facebookgruppe når ting ble borte. Feks. 'Noen som har fått med seg Siri sin jakke hjem. Den er lilla og blå med....' Slik at foreldrene sjekket sekkene en ekstra gang og jeg fikk alltid svar. Vi har også kommet hjem med ting i sekken som ikke tilhørte våre barn. Lagt det tilbake. Stjeling har vi aldri opplevd. Heldigvis:) Hør med de andre foreldrene om de har fått med noe ekstra klær hjem. Anonymous poster hash: 13361...377
Løvetanner Skrevet 2. oktober 2016 #8 Skrevet 2. oktober 2016 Har heller aldri opplevd stjeling, ting dukker som regel opp igjen. EI jeg kjenner var så lei av at votter ble borte (dette var på skolen) at hun skrev barnets navn med store bokstaver med sprittusj utenpå vottene, og det hjalp. Kjipt, men heller det enn at de ble borte.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #9 Skrevet 2. oktober 2016 Det skjer, har ikke vært stort problem, men det skjer. Anonymous poster hash: cf823...6de
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #10 Skrevet 2. oktober 2016 Har opplevd at en regndress forsvant. Ellers har det vært en del ting som har vært lenge borte, for så plutselig å dukke opp igjen. Anonymous poster hash: 1b165...977
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #11 Skrevet 2. oktober 2016 Her har vi opplevd stjeling. En mamma ble tatt på fersk gjerning Anonymous poster hash: 9ab20...db6
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #12 Skrevet 2. oktober 2016 Når yngste min gikk i barnehagen opplevde jeg rett som det var at andre foreldre fortalte om klær som ble borte og aldri kom til rette igjen. Det var snakk om alt fra sokker til dyre utedresser. Hvorfor vi aldri "mistet" noe var litt rart, men så er jeg en person som snakket med alle og hadde et godt forhold til alle foreldrene og de ansatte i barnehagen. Enkelte har jeg fremdeles god kontakt med ennå selv om det er 6 år siden barnet mitt sluttet. Når eldste gikk i barnehagen, ikke samme som yngste, var det anderledes. Da forsvant klær i hytt og pine. Ofte fant jeg dem igjen på andre barn. Det "råeste" var en gang barnet mitt hadde fått ny caps. Den fikk man ikke kjøpt i vanlige butikker. Noen dager etter at den forsvant så jeg et barn løpe rundt med den på hue. Spurte moren hvorfor barnet hennes hadde mitt barns caps. Hun påsto det var hennes barn sitt. Jeg tok capsen og titter inni den. Hun hadde merket med sitt barns navn, men når jeg brettet ut en kant inni og mitt barns navn sto der ble hun lang i maska. Sto også flere ansatte fra barnehagen sammen med oss. En annen gang var det en splitte ny og dyr fleecejakke som plutselig i løpet av dagen var blitt slitt og fått flere hull. Jeg tok det opp med noen foreldre som hadde et barn med maken jakke men som så splitte ny ut. Desverre hadde jeg glemt å merke jakka. Kom en ansatt i barnehagen som også syntes det var merkelig. Denne tok da og luktet på jakkene og ga meg da den som var vår. Den foreldrene forsøkte å bytte til seg stinket (ja, de var ikke norske, og det var ikke den ansatte heller). Anonymous poster hash: 0e3d7...428
februarprins2013 Skrevet 2. oktober 2016 #13 Skrevet 2. oktober 2016 min har begynt 3 året i bhg nå og har ennå ikke opplevd det
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #14 Skrevet 2. oktober 2016 Da vi bodde i groruddalen forsvant det klær og sko hele tiden. Felles for alt var at det var nytt og såvidt brukt. Og at det var god kvalitet. Vi som mistet merket godt, men det nyttet ikke. Nå har vi flyttet ut av byen og i denne barnehagen har det aldri skjedd. Det er en forbanna uting, og jeg håper at alle de stygge menneskene som stjeler får igjen en dag. Anonymous poster hash: cb277...646
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #15 Skrevet 2. oktober 2016 Har aldri opplevd stjeling, men det skjer rett som det er at noen tar med seg noe feil hjem. Ungene bytter ofte klær for gøy, men så lenge klærne er merket kommer de bestandig tilbake. Jeg har fått med meg galt tøy flere ganger selv også. Anonymous poster hash: 567e7...ec8
Superdolly Skrevet 2. oktober 2016 #16 Skrevet 2. oktober 2016 Uhell skjer, som at noen får med seg feil klær hjem. Stjeling forekommer også. Vi har heldigvis unngått det. Jeg har merket med sprittusj og STORE bokstaver utenpå plaggene, godt synlig. Da blir det ikke så stas for andre å gå med det etterpå. Et annet tips er å sette på en ekstra merkelapp på et skjult sted på plagget. Da kan du lett avsløre om det er ditt barns hvis det kommer tilbake til barnehagen, selv om de som tok plagget har merket over den synlige lappen.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #17 Skrevet 2. oktober 2016 Har ikke opplevd stjeling i løpet av 8 år med barn i barnehage, men har opplevd å få feil med hjem eller at andre har fått vårt feil med hjem. Skjer ofte i en hektisk hverdag at personalet bommer og legge klær i feil hylle. Vi merket tøyet godt (men bare på innsiden) så vi fikk stort sett alt tilbake (selv om noe av det tok litt tid). Tror det faktisk bare var en lue som aldri kom tilbake og den var ikke merket.Jeg tror problem med klær som kommer bort er større i store barnehager, barnehager med mange vikarer og i barnehager der mange foreldre er skilte. Forstår godt at det kan være vanskelig for foreldrene å holde oversikt over barnas klær når barna i tillegg har klær i to hjem og man ikke har oversikten over hva den andre forelderen handler inn.(Det er ikke lett for alle barn og foreldre å holde oversikten - det er bare å se på de store haugene med klær som er gjenglemt på skolene og som blir gitt vekk av skolene på slutten av året. Mye av dette er dyre og nye klesplagg). Noen mennesker stjeler (enten hele tiden, eller i faser av livet). Det skal bare én slik forelder til i barnehagen før klær og utstyr begynner å forsvinne. Anonymous poster hash: 6444c...cfd
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #18 Skrevet 2. oktober 2016 Har hatt tre barn i barnehage og har aldri mistet klær eller utstyr. Anonymous poster hash: 87058...117
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 2. oktober 2016 #19 Skrevet 2. oktober 2016 Faktisk opplevd det 4 ganger i den forrige bhg, og alltid dyre klær. Votter og andre klær som forsvinner regner jeg ikke som stjeling, men at en vinterdress, parkdress, sko og jakke forsvinner, det nekter jeg og tro på. Glad vi har byttet bhg!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #20 Skrevet 2. oktober 2016 Har opplevd at ting har blitt stjålet ja. Var sinnsykt irriterende! Ene gangen forsvant både regnjakke og regnbukse, inneklær har blitt borte osv. En vinter forsvant sherroxene også. Var merket godt med navn med sprittusj. Var borte i 5 uker før de plutselig dukket opp igjen godt brukt-.- Anonymous poster hash: dfc02...83d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #21 Skrevet 2. oktober 2016 Desverre mistenker jeg stjeling. Alt som er borte er helt nytt. De ansatte sier bare fleecejakka har vært ute av hylla. Og buksa lå innerst i ull/fleece hylla i barnehagen. Jeg har merket de dyreste tingene dobbelt, det ene stedet er skjult. Brukt merkepenn så det blir ikke borte. HI Anonymous poster hash: 3e09c...aa1
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #22 Skrevet 2. oktober 2016 Tror kanskje ikke det et bevisst "stjeling". Her kommer plutselig ett av mine barn hjem med et plagg som ikke er deres, jeg bruker da å vaske det (kan ta noen dager) før det kommer i gjenglemt kurven. En anen gang var det to regnvotter av samme merke/modell/strl vi hadde. Når jeg skulle rydde bort vinterklærne oppdaget jeg at vi hadde faktisk to par, altså ett som ikke var vårt, tok da med det ene paret tilbake i bhg. Tror vi hadde hatt det i nesten to måneder da -men vi trodde jo det var vårt. I fjor kom han ene hjem med sko av samme type som vi hadde men feil størrelse. Brukte to måneder på å sjekke alle skoene i bhg som var like ved levering å henting men hans dukket aldri opp igjen, så da beholdt vi de i to nummer for store. Informerte de ansatte og hang opp savnet lapp. Regner med at de som hadde tatt våre kom til å oppdage to nummer for små sko å levere de tilbake men det skjedde ikke. Plutselig hadde vi 3 joggegensre i samme strl/type som den ene jeg hadde kjøpt. Regner da med at to av de andre barna kom med samme genser og de ansatte har tenkt det var mitt barn sin genser og lagt de i kurva. Men jeg skjønte det jo ikke før jeg vasket/brettet å så i skapet her hjemme at vi hadde 3. De ble også levert tilbake. Ofte sokker som havner litt på rundgang, mister mange sokker osv. Og vi får på barna vår mange ymse sokker - helt umulig å følge opp! Matbokser også, ofte det samme at barna/foreldre tar med vår matboks hjem og vi deres fordi de er helt like. Anonymous poster hash: 10ba8...ee3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå