Gå til innhold

Svigerfamilie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen fler her som ikke "takler" ikke nødvendigvis svigermor/far, men søsken av mannen? Syns søster til min samboer er så forbanna småfrekk hele tiden. Hun er "way to much", snakker rett fra levra og har null filter før hun prater.. Hun flirer høyt, trenger seg på, tar ikke et nei for et nei, prater høyt og mye og jeg synes helt ærlig det er slitsomt å være i hennes nærvær i flere timer. Nylig måtte vi omgås i samme bursdag, jeg måtte bare gå fra bordet etter å ha sittet der i flere timer, fordi hun kom med en småfrekk kommentar. Takler dårlig personligheter som er min rake motsetning... Føler meg slem.

Anonymous poster hash: 2bb87...bf5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste måten å takle slike er å ha et minimum med kontakt, eller si så tydelig fra at de skjønner det når de tråkker over streken.

Om hun kommer med frekke kommentarer til deg så hele eller noen i familien hører, så ville jeg ha satt henne på plass - spurt om hun ikke har lært seg vanlig høflighet mens hun ble oppdratt.

Jeg hadde også forventet at mannen forsvarte meg overfor sin søster og satte grenser for akseptabel oppførsel.

Det er ikke problemet at dere er rake motsetninger, problemet er at hun ikke har sosiale antenner eller er normalt høflig.

Snakk med mannen din.

Anonymous poster hash: e2942...806
Skrevet

Eneste måten å takle slike er å ha et minimum med kontakt, eller si så tydelig fra at de skjønner det når de tråkker over streken.

Om hun kommer med frekke kommentarer til deg så hele eller noen i familien hører, så ville jeg ha satt henne på plass - spurt om hun ikke har lært seg vanlig høflighet mens hun ble oppdratt.

Jeg hadde også forventet at mannen forsvarte meg overfor sin søster og satte grenser for akseptabel oppførsel.

Det er ikke problemet at dere er rake motsetninger, problemet er at hun ikke har sosiale antenner eller er normalt høflig.

Snakk med mannen din.

Han er en forbanna tøffel når det kommer til familien sin. Faren hans er likedan. For et års tid siden var BÅDE far og datteren hans frekke under en familiemiddag mot meg, og han satt bare der og holdt kjeft. 

Skrevet

Hun kan fort finne på å komme innom en søndag uten å ha sagt fra og deretter bare bli her i fire timer.. Hun har jo tantebarnet sitt her. Er jo selv passe frekk om jeg hadde bedt henne gå, hun er jo familie. Heldigvis er det ikke s ofte lengre. 

Skrevet

Han er en forbanna tøffel når det kommer til familien sin. Faren hans er likedan. For et års tid siden var BÅDE far og datteren hans frekke under en familiemiddag mot meg, og han satt bare der og holdt kjeft. 

Da hadde jeg hatt store problemer med å respektere mannen og ha tillit til ham. Om han ikke er mann nok til å stå opp for deg, da er det ikke mye tak i ham.

Jeg hadde ikke orket å ha særlig omgang med slike folk. Og jeg ville nok slitt veldig med å tenke at jeg skulle ha det slik og bli behandlet slik resten av livet.

Mannen din er vel et produkt av den familien han er vokst opp i, men han bør kunne stå opp for deg når familien hans er så frekk med deg. Hvis han ikke gjør det så ville jeg ha tatt ham med i parterapi - for dette kommer ikke til å bli et mindre problem fremover.

Huff, høres virkelig utrivelig ut - ta en alvorsprat med mannen og si fra at dette ikke er holdbart lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...