Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #1 Skrevet 1. oktober 2016 Og kan fortelle meg hvordan dere merket det? Anonymous poster hash: 71f0f...385
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #2 Skrevet 1. oktober 2016 Jeg hadde ikke helt typisk utvikling. Begynte med ekstrem sår hals, ingenting annet (ikke hes, ikke feber, ikke hevelse, ikke dårlig form). Varte en uke. Så ble jeg over en ukes tid etter at den såre halsen hadde forsvunnet (den forsvant helt etter en uke) i stadig dårligere form. Ingen smerter, ingenting å sette fingeren på, men ble bare mer og mer sliten. Fra å være i god form greide jeg knapt å gå opp en trapp. Dette varte et par uker. Så fikk jeg hovne lymfeknuter over hele kroppen - overalt! Hvis det er mistanke om at det kan være kyssesyken, få tatt blodprøver og leverprøver. Legen mente jeg var hypokonder og nektet å ta blodprøver, nektet meg sykemelding. Jeg ville ikke ha på meg at jeg var hypokonder, presset meg selv enormt - og endte med en postviral ME. Så krev å få tatt prøver om det er reell mistanke om kyssesyken! Anonymous poster hash: d7dd8...666
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #3 Skrevet 1. oktober 2016 Heller ikke vanlige symptomer her. Hadde en lett forkjølelse med lett feber. Fikk vondt i hodet, noe helt vanvittig vondt. Gikk sykemeldt lenge, her elendig form, ekstremt sliten og endte med ansiktslammelse. Rett inn på akutten, trodde det var slag eller borrelia.Legene fant ikke ut hva det var, siden ingen typiske koblinger mot kyssesyken. Ble tilfeldigvis oppdaget av annen lege 5 mnd etter sykemelding, 4 mnd etter diagnose var jeg tilbake 80 %, kroppen helt tilbake som før gikk det nesten et år. Anonymous poster hash: 4076c...952
Leeloo76 Skrevet 1. oktober 2016 #4 Skrevet 1. oktober 2016 Jeg hadde tydeligvis ingen typiske symptomer, fikk beskjed av legen at jeg sannsynligvis hadde hatt en infeksjon etter at han tok noen tester fordi jeg var mye sliten. Har fortsatt lite energi, men så sover jeg også alt for lite (nattmenneske).
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #5 Skrevet 2. oktober 2016 Vond hals, høy feber og ekstremt sliten. Jeg sovnet i timen på skolen midt under en diskusjon og helsesøster sendte meg til lege som tok prøver for kyssesyken med engang. Gjennom sykdomsforløpet ble jeg dårligere og dårligere og 3 uker etter jeg ble syk sprakk milten (en sjelden komplikasjon). Jeg ble kjempesyk og innlagt på sykehuset og fikk også forstyrrelser i blodet (lav blodprosent og lavt antall blodplater). Jeg fikk også (som de fleste) en betennelse i leveren. Fra jeg ble syk til jeg ble friskmeldt tok det 1,5 år. Anonymous poster hash: 128b0...2a2
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #6 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg hadde en vanlig forkjølelse, ble fort frisk som vanlig men var fryktelig sliten og kom meg ikke i vanlig form. Eter ca 3 uker ca 3 uker gikk jeg til legen og testet positivt på kyssesyken. Anonymous poster hash: a3805...c26
MammaStine91 Skrevet 2. oktober 2016 #7 Skrevet 2. oktober 2016 Vond hals, hovne mandler, skikkelig ekkel ånde. Var også ekstremt sliten og hadde høy feber
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #9 Skrevet 2. oktober 2016 I fjor sommer hadde jeg en halsbetennelse som varte over 4 uker. I forbindelse med en blodprøve påfølgende høst ble det positivt på viruset, og legen kunne ikke si sikkert NÅR jeg hadde hatt det, men mest sannsynlig den sommeren. Anonymous poster hash: 29110...034
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #10 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg var ikke klar over at jeg hadde hatt kyssesyken. Var under utredning av me at det kom opp Anonymous poster hash: 60178...822
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #11 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg var kjempe syk. Lå 3 uker på sykehus. Fikk MS 3 år etterpå, er sikker på at det kom av kyssesyken. Anonymous poster hash: d3ea1...0ba
SuperFries Skrevet 2. oktober 2016 #12 Skrevet 2. oktober 2016 41 i feber, generelt sett utrolig dårlig, klarte ikke ta til meg noe. På 10ende dagen med feber klarte jeg å komme meg til legen. Brukte flere mnd på å bli frisk igjen.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #13 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg var kjempe syk. Lå 3 uker på sykehus. Fikk MS 3 år etterpå, er sikker på at det kom av kyssesyken. Anonymous poster hash: d3ea1...0ba Opplevde det samme som deg 😱 Anonymous poster hash: 8c394...72d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #14 Skrevet 2. oktober 2016 Opplevde det samme som deg 😱 Anonymous poster hash: 8c394...72d Fikk du MS etter kyssesyken? Anonymous poster hash: d3ea1...0ba
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #15 Skrevet 2. oktober 2016 HI her. Ser dere har hatt halsbetennelse og feber. Jeg har ikke hatt dette men har vært så sliten og trett. Jobber 100% og har 2 små barn men er helt pumpa både på jobb og hjemme. Blir sliten av å gå opp trapper (jeg som alltid har gått doble trinn i raskt tempo), vondt der lever ligger ved fysisk anstrengelsen og svimmel. Gått slik i 1,5 mnd nå. Anonymous poster hash: 71f0f...385
SuperFries Skrevet 2. oktober 2016 #16 Skrevet 2. oktober 2016 Fikk du MS etter kyssesyken? Anonymous poster hash: d3ea1...0ba Det kan skje, dersom man er arvelig betinget for ms. Ellers er den direkte årsaken til ms fortsatt ukjent.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #17 Skrevet 2. oktober 2016 Fikk du MS etter kyssesyken? Anonymous poster hash: d3ea1...0ba Ja Anonymous poster hash: 8c394...72d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #18 Skrevet 2. oktober 2016 Ja Anonymous poster hash: 8c394...72d Jeg er sikker på at den utløste den hos meg. Håper du lever godt med din MS. Og håper for oss begge at vi får en så god som mulig framtid. Anonymous poster hash: d3ea1...0ba
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #19 Skrevet 2. oktober 2016 Det kan skje, dersom man er arvelig betinget for ms. Ellers er den direkte årsaken til ms fortsatt ukjent. Ikke kom med synsinger så fremt du ikke selv har sykdommen. Anonymous poster hash: d3ea1...0ba
SuperFries Skrevet 2. oktober 2016 #20 Skrevet 2. oktober 2016 Ikke kom med synsinger så fremt du ikke selv har sykdommen. Anonymous poster hash: d3ea1...0ba Da tror jeg du misforstår meg. Gjennomgått kyssesyke kan være en utløsende faktor for ms. Men man antar at vedkommende må være arvelig betinget, altså at evnen til å utvikle ms ligger i genene. Jeg vet ikke helt hvordan du kan misforstå, for jeg er enig med dere at dere har fått ms etter gjennomgått kyssesyken. Dog er ikke kyssesyken årsaken til ms, for vi vet ikke ennå den konkrete årsaken.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #21 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg svettet.Mye og ofte.slklnye ikke at det var feber først. Dro til legen etter 2 uker med feber og viste betennelse på levra lave blodplater og da tester de etterpå positivt på kyssesyken. Til dere som jar hatt det,hvor lenge må en ta det med ro,og hva vil det si å ta det med ro?😄 Anonymous poster hash: eb628...44b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå