Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #1 Skrevet 1. oktober 2016 Som først har to tette, før et lengre mellomrom opp til sistemann... Har dere fått en nr 4 tett etter tredjemann, eller har dere evt angret på at dere ikke fikk det? Har to tette først og de er perlevenner (og fiender om hverandre;) mens minste er 5 år yngre enn mellomste. Vi merker jo allerede nå at yngste blir endel gående alene, mens de to største forsvinner opp på rommet eller ut for å leke. Så spørsmålet blir om vi skal gutse på med en fjerdemann tett på nr tre, for at hun også skal få en lekekamerat og "følgesvenn"....men orker vi det da, tre barn føles til tider mer enn nok Erfaringer mottas med stor takk!! Anonymous poster hash: 843e4...109
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #2 Skrevet 1. oktober 2016 2,5 år mellom de to eldste Ventet fire år også fikk vi to til med nesten 2 år mellom Aldri angret, det er som du sier, de to eldste holder sammen og de to yngste holder sammen Nå er de 7, 9, 13 og 15 år Anonymous poster hash: fff3e...c43
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #3 Skrevet 1. oktober 2016 fikk 2 stk når jeg var ganske ung 19 og 21 ,og så fikk jeg tvillinger når jeg var 35, så blir nesten som 2 kull,men elsker de alle og med samme mann idag er vi snart besteforeldre til 2 . de er nå 27,25 og 11 Anonymous poster hash: df713...aa8
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #4 Skrevet 1. oktober 2016 Takk for svar! Har de samme kjønn de to parene med tette, eller har de glede av hverandre uansett kjønn..? De to første er samme kjønn, så vi har ikke fått prøvd gutt/ jente kombinasjonen enda HI Anonymous poster hash: 843e4...109
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #5 Skrevet 1. oktober 2016 . Anonymous poster hash: 843e4...109
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #6 Skrevet 1. oktober 2016 Mine er 21, 16 og 3. Perfekt aldersforskjell! Ingen tidsklemme eller sjalusi og veldig god tid til hver enkelt baby. De krangler aldri og passer på hverandre. Anonymous poster hash: f1cb0...89e
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #7 Skrevet 1. oktober 2016 Jeg har 2 gutter, så laaaangt opphold så gitt og jente med 2 år i mellom helt fantastisk, de leker så godt ig er veldig gode venner Anonymous poster hash: 6c6ef...080
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #8 Skrevet 2. oktober 2016 Takk for fine svar! Flere med erfaringer her? HI Anonymous poster hash: 843e4...109
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #9 Skrevet 2. oktober 2016 Skulle ønske vi hadde fått nr 4. Men vi har tre, og det er mye krangling. Når de er 2, så fungerer det utmerket, uansett hvilke to det er... Anonymous poster hash: d220f...cb2
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #10 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg er selv nr 3. Har ti brødre som er 10 og 8 år eldre enn meg. Da jeg var liten, fram til jeg begynte på skolen hadde jeg to søsken som passet på meg. Da jeg gikk på barne og ungdomsskolen var det som å være enebarn. Nå er vi som søsken igjen. Å, som jeg har ønsket meg et søsken på min alder. Anonymous poster hash: 42e1d...ff7
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #11 Skrevet 2. oktober 2016 Nr 1 og 2 med 16 mnd mellomrom. Nr 3 etter 7 år og nr 4 etter 8 år. Anonymous poster hash: c8601...5d7
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #12 Skrevet 2. oktober 2016 Jeg har 3 tette. Skulle ofte ønska at de var 4. Blir mye krangling når de 3 er sammen. Mens når de bare er 2 så går det fint. Anonymous poster hash: 2b3bb...6d6
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #13 Skrevet 2. oktober 2016 Vi har fire og på en måte to kull (samme mann). De to eldste er 3,5 år mellom, men stort sett gode venner og hvor den yngste henger godt med eldste fysisk (og vel så det). Fikk så nr 3 når mellomste var 6 år. Så ganske fort at det ville bli utfordrende å skulle dekke alles interesser og selv om de eldste ELSKER og forguder den yngste, er de jo opptatt med sitt. Hadde ikke planer om fler, men så ble jeg veldig overraskende (skjønner fortsatt ikke hvordan🙈) gravid med 4. og minste kom til verden når nestyngste var 2 år og 4 mnd. Ser at dette kommer til å bli bra, nestyngste er så snill med yngste. Skjønner godt tanken din, og jeg synes du skal gå for nr 4. Vi er glad d ble slik! Anonymous poster hash: 7e760...bff
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #14 Skrevet 2. oktober 2016 Takk for svar! Har de samme kjønn de to parene med tette, eller har de glede av hverandre uansett kjønn..? De to første er samme kjønn, så vi har ikke fått prøvd gutt/ jente kombinasjonen enda HI Anonymous poster hash: 843e4...109 De to eldste våre er gutt og jente(5 år, og snart 8), og nå er de veldig gode venner og har stor glede av hverandre. Har også en baby, og har tenkt tanken at hun blir "alene". Men sånn får det bare bli, for jeg hadde ikke orket en til😅 Anonymous poster hash: e0466...c0a
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #15 Skrevet 2. oktober 2016 Vi har også to "kull", med to tette, så opphold i 8 år og så to tette igjen. Tenkte litt de første ukene på om vi hadde gjort noe dumt, for det var veldig travelt. Men nå etter noen år ser vi at det var det lureste vi kunne ha gjort. Alle har noen i samme alder å finne på ting med både hjemme og på ferie. Mange som har fortalt at de angrer på at de ikke fikk nr4 når de ser hvor greit vi har det Med alle i samme kjønn er det ikke så galt økonomisk heller Anonymous poster hash: cb6f3...e22
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2016 #16 Skrevet 2. oktober 2016 Vi har fire og på en måte to kull (samme mann). De to eldste er 3,5 år mellom, men stort sett gode venner og hvor den yngste henger godt med eldste fysisk (og vel så det). Fikk så nr 3 når mellomste var 6 år. Så ganske fort at det ville bli utfordrende å skulle dekke alles interesser og selv om de eldste ELSKER og forguder den yngste, er de jo opptatt med sitt. Hadde ikke planer om fler, men så ble jeg veldig overraskende (skjønner fortsatt ikke hvordan🙈) gravid med 4. og minste kom til verden når nestyngste var 2 år og 4 mnd. Ser at dette kommer til å bli bra, nestyngste er så snill med yngste. Skjønner godt tanken din, og jeg synes du skal gå for nr 4. Vi er glad d ble slik! Anonymous poster hash: 7e760...bff Hehe, dette var morsomt å lese! Lurer nemlig på om jeg kan ha blitt gravid nå, veldig veldig uplanlagt!! med nr 4🙈🙈 Ikke tatt noen test enda, men tankene kverner godt kan du si, ettersom symptomene absolutt er der😅 Tenker meg det kan bli travelt første tiden, ettersom yngste ikke har fylt 2 år enda, når evt sistemann kommer. Men lurer på om det på sikt vil lønne seg, så ikke hun minste blir så ensom. Hm!! HI Anonymous poster hash: 843e4...109
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #17 Skrevet 3. oktober 2016 Har de til første tette, 1,5 år mellom. Så kom nummer tre 2,5 år etter. Ønsker en tett en til nummer tre også, men gubben er ikke helt enig 😂 Anonymous poster hash: 27b6c...d48
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #18 Skrevet 3. oktober 2016 Til=to Anonymous poster hash: 27b6c...d48
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #19 Skrevet 3. oktober 2016 Takk for alle svar! Jeg trodde egentlig at tre barn skulle føles mer enn nok, men jeg kjenner at jeg har veldig lyst på ett til, og det samme gjør egentlig mannen. Men så var det dette med hus og bil, ferie og alt sånt praktisk da... Fire barn er MYE, hehe det krever sin plass og sine utgifter. Og ork ikke minst, har vi det overskuddet som kreves?! Maaaange spørsmål som svever rundt i hodet akkurat nå ja... HI Anonymous poster hash: 843e4...109
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #20 Skrevet 3. oktober 2016 Takk for alle svar! Jeg trodde egentlig at tre barn skulle føles mer enn nok, men jeg kjenner at jeg har veldig lyst på ett til, og det samme gjør egentlig mannen. Men så var det dette med hus og bil, ferie og alt sånt praktisk da... Fire barn er MYE, hehe det krever sin plass og sine utgifter. Og ork ikke minst, har vi det overskuddet som kreves?! Maaaange spørsmål som svever rundt i hodet akkurat nå ja... HI Anonymous poster hash: 843e4...109 Jeg føler det på akkurat samme måte. Har tre og trodde jeg kom til å være fornøyd med det. Og jeg ER jo det, men kunne ønske meg en til. Vi har plass og stor nok bil. Det er bare det at mannen ikke er like lysten som meg.... Nå er minste riktignok bare baby enda, så det kan jo hende det forandrer seg. Jeg har lest om at 4 barn kan være lettere enn 3 da de alltid har noen å leke med. Det er aldri en som er utenfor. Og det kan jeg nok tro på også. Men så er det dette med å få nok tid til alle sammen da... Får man det tro? Og er det enormt mye mer jobb med 4 enn 3? Mange ubesvarte spørsmål som surrer oppi hodet..... 😁 Anonymous poster hash: d036e...7a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå