Gå til innhold

Sommer vs vinterbaby!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordeler og ulemper med sommer og vinterbaby?

Jeg har en gutt på 19 mnd og er så klar for å prøve å bli gravid på nytt. Sist fikk jeg baby i mars. Så spørsmålet er om å sette igang og prøve å få en sommerbaby eller vente og få en vinterbaby? :)

Anonymous poster hash: 4c963...100
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begrenser seg litt når man har bestemt seg for årstid. Jeg ville bare kjørt på så blir det det det blir. Men om du er helt sikker på at du blir gravid ved 1.forsøk ville jeg personlig hatt vinterbaby. Har 2 selv så er nok litt inhabil. Men jeg synes sommeren er koseligere når det er litt mer baby enn at de er nyfødte og man risikerer å være mye unne pga sol og varmen (Haha, sommer-Norge).

Anonymous poster hash: a9237...4ce

Skrevet

Har begge deler. Har definitivt gått for vinterbaby igjen😊 typ januar. Da har du en "stor" baby til sommeren.

Skrevet

Begrenser seg litt når man har bestemt seg for årstid. Jeg ville bare kjørt på så blir det det det blir. Men om du er helt sikker på at du blir gravid ved 1.forsøk ville jeg personlig hatt vinterbaby. Har 2 selv så er nok litt inhabil. Men jeg synes sommeren er koseligere når det er litt mer baby enn at de er nyfødte og man risikerer å være mye unne pga sol og varmen (Haha, sommer-Norge).

Ja jeg ble gravid 14 dager etter at vi bestemte oss for å prøve sist. Så går nok for å vente til april med å prøve. Det føles bare så fryktelig lenge til!! Hehe. Men tiden går nok fort med en aktiv liten krabbat;) Vinter baby er veldig herlig <3

Skrevet

Har begge deler. Har definitivt gått for vinterbaby igjen typ januar. Da har du en "stor" baby til sommeren.

Ja også hvis jeg venter og prøver på en vinterbaby, da blir det ca 3 år imellom <3 Det passer nok vår familie bra. 

Skrevet

Ja også hvis jeg venter og prøver på en vinterbaby, da blir det ca 3 år imellom <3 Det passer nok vår familie bra.

Tror du vet svaret jeg 😉

Skrevet

Fikk januarbaby sist,midt i RS sesongen og mitt lille nurk ble smittet og lå i respirator flere dager som 2 uker gammel. Ville hatt sommerbaby om det hadde vært aktuelt.

Anonymous poster hash: 5e8fe...bc0

Skrevet

Jeg tenker februar-mars-april er best. Selv har jeg april, mai og juni-barn, det var greit det også. Men den sommeren vi fikk i juni fikk vi jo ikke gjort noenting da. Så ifht ferie var det ikke helt ideelt.

Skrevet

Høst/vinterbaby!

Anonymous poster hash: 0c4f8...2cd
Skrevet

Fikk januarbaby sist,midt i RS sesongen og mitt lille nurk ble smittet og lå i respirator flere dager som 2 uker gammel. Ville hatt sommerbaby om det hadde vært aktuelt.

Anonymous poster hash: 5e8fe...bc0

Mine vinter babyer 2 år i mellom har alderi hatt rs viruser. Men minste vår baby fikk det på høsten.. er vel egentlig høst babyene som er mest utsatt

Anonymous poster hash: 012d8...c0f

Skrevet

Har barn født i november, april og juni. Synes ikke det har spilt noen rolle egentlig.

Skrevet

Har født i januar og mars. Neste har termin i april. Likte best mars av de to jeg har. Var travel sommer med den på 6-7 mnd om sommeren, høyt og lavt. Bedre med marsbabyen som lå i ro i vogna.

Her er det bare barnehageopptak i august, så det er lettere å føde opp mot sommeren. Må ta ut mye ulønnet permisjon ellers.

Anonymous poster hash: 07255...c19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...