Gå til innhold

Aktivitet med 2åring og nyfødt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med tips til hva vi kan gjøre i helgene med 2åringen vår?

Har en nyfødt også dom enn då lenge ikke er så glad i å være i vogna, så det er litt vanskelig for meg å være med på så mye nå selv om jeg har heldig lyst til å være med eldstemann også..

Og hva kan evt pappan gjøre med 2åringen alene? Pappan synes ikke det er så veldig gøy å henge på lekeplassen eller bare surre rundt ute uten mål og mening, som jeg har gjort mye med 2åringen før minste kom. Går litt på veggen her i helgene nå 😁

Anonymous poster hash: 89fb7...837

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen med tips til hva vi kan gjøre i helgene med 2åringen vår?

Har en nyfødt også dom enn då lenge ikke er så glad i å være i vogna, så det er litt vanskelig for meg å være med på så mye nå selv om jeg har heldig lyst til å være med eldstemann også..

Og hva kan evt pappan gjøre med 2åringen alene? Pappan synes ikke det er så veldig gøy å henge på lekeplassen eller bare surre rundt ute uten mål og mening, som jeg har gjort mye med 2åringen før minste kom. Går litt på veggen her i helgene nå Anonymous poster hash: 89fb7...837

Bade? Lekeland? Besøke en gård med dyr?

Anonymous poster hash: 9573d...5dc

Skrevet

Vi har en 3-åring og nyfødt og har gått tur i skogen hver helg siden baby kom. Har med stormkjøkken eller pølser på termos. Litt kakao eller sjokkis. 3-åringer springer vilt og klatrer med paps, mens baby og jeg slapper av. Må poengtere at baby sover som en stein i bæreselen og kan gjøre det et par timer i strekk.

Ellers pleier 3-åringen å dra med pappa i svømmehallen, de gjorde det nesten hver helg forrige vinter også.

Sjekker også om det skjer noe i byen. Bor i Drammen, og på Union Scene har de opplegg for barn hver lørdag.

Biblioteket har vel også høytlesing av eventyr innimellom.

Vi har lørdagsrituale med kanelbolle og kaffe på kafé.

Bruker god tid på kjøkkenet og baker kake f.eks.

3-åringen stortrives også i sykkelvogna, så far og sønn er ofte på sykkeltur også.

Og sikkert mer også 😊

Anonymous poster hash: f5364...036

Skrevet

Jeg var mye alene med toåring og nyfødt.

Vi var ute hele dagen (nesten). Gikk og gikk, i skogen og på stranda.

Aldri vært så mye ute som i den permisjonen 😂

Anonymous poster hash: b823e...e5f

Skrevet

Jeg var mye alene med 2-åring og nyfødt siden toåring nektet å dra i barnehagen når hun hadde så søt lilesøster hjemme ;)

Gikk tur i gata (barnevennlig), lekeplassen, skogen, opp for å hilse på i barnehagen, babycafé, babysang, besøk hos mamma og svigermor, kjøpesenter. Spørs hva som passer for deres barn. Min toråring var utrolig rolig, stakk aldri av, var rolig på babysang (sang med, men herjet ikke rundt).

Pappaen tok henne med på bading, lekeland, bondegård, mate endene, plukke epler, gikk på butikken (20 min bare for turen, delte en dropseske på veien hjem).

Jeg tok ofte toåringen med på biblioteket. Babyen sov i vogna eller hang i puppen. Var som å ha med kun toåringen egentlig.

Anonymous poster hash: 17c5d...bf2

Skrevet

Er det "umulig" å komme seg ut denne perioden kan du gjøre som venninna mi, hun kjøpte perler, maling, tegnesaker, modelleire, puslespill osv osv for å underholde sin 2,5 åring da nyfødte hadde kollikk. De dør ikke av å være mye inne om ting er vanskelige.

Kjøp masse småleker (koster "ingenting" på TGR for eksempel). Vet om ei som brukte ca 300,- på småting, tok frem en ny ting hver uke, et par ganger i uka. Plutselig hadde storesøster en hel bondegård med dyr, småbiler og ting og tang som hun kunne leke med lenge i strekk :)

Anonymous poster hash: 17c5d...bf2

Skrevet

Det som funket for min baby som ikke ville ligge i vogn var å snurre et lite teppe til en pølse og legge i hodeenden, så det ble litt tryggere og lunt oppi der. La det under lakenet i vogna så det ikke skulle komme i ansiktet på babyen. Jeg bar også veldig mye i bæresele, hadde ergobaby 360, anbefaler virkelig den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...