Gå til innhold

Har/hadde du sprinkelbeskytter på babysengen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt av vår, etter råd fra krybbedødforeningen. I tillegg har jeg sett at salg av sprinkelbeskyttere til og med er ulovlig i noen stater i USA.

Synes ikke det er optimalt men, virker så ukoselig, og baby setter hele tiden fast føttene sine mellom sprinklene.

Hva med dere?

Anonymous poster hash: 35e6c...e97
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde til de eldste. Allerede da visste jeg at noen land mente det kunne være negativt i forhold til krybbedød (over ti år siden).

Neste skal ikke ha.

Anonymous poster hash: f0772...2bf

Skrevet

Hadde til de to eldste(2007 og 2009) ante ikke at det var økt fare for krybbedød. Kommer ikke til å bruke til babyen i magen.

Anonymous poster hash: b80d9...a51

Skrevet

Ja, jeg brukte på mine to som ble født i 2010 og 2013. Så lenge de ligger på rygg og sover, så er sjansen for krybbedød er minimalt.

Anonymous poster hash: c961e...44e

Skrevet

Nei. Vi samsov, men etter baby begynte å sove i egen seng fra ca 1 år har vi hatt en stående sengekant.

Anonymous poster hash: 26094...32d

Skrevet

Hadde en kort til nr 1. Har ikke til nyfødt baby... Kommer kanskje til å ta på når han er eldre.

Anonymous poster hash: a3f3c...16a

Skrevet

Ja! Har en genial en som puster. Husker ikke hva den heter i forbifarten men den selges blant annet hos jollyroom. Den er i lignende stoff som reisesenger, altså masse små hull liksom.

Anonymous poster hash: feb92...aa2

Skrevet

Ja! Har en genial en som puster. Husker ikke hva den heter i forbifarten men den selges blant annet hos jollyroom. Den er i lignende stoff som reisesenger, altså masse små hull liksom.

Dette høres lurt ut! Sjekket på Jollyroom, men fant ingen med masse hull.. Hvilken farge er den da?

Skrevet

Disse forbindes med økt fare for krybbedød, samt kvelning, så da er det en bagatell at babyen stikker føttene mellom sprinklene i forhold. Det verste som kan skje er at babyen får noen blåkuler i den perioden det tar å lære seg å ikke stikke føttene gjennom.

Fra AAP: 

Bumper Pads and Similar Products Are not Recommended

Bumper pads and similar products that attach to crib slats or sides are frequently used with the thought of protecting infants from injury. Initially, bumper pads were developed to prevent head entrapment between crib slats.195 However, newer crib standards that require crib slat spacing to be less than 2⅜ inches have obviated the need for crib bumpers. In addition, infant deaths have occurred because of bumper pads. A recent report by Thach et al,196 who used CPSC data, found that deaths attributed to bumper pads were from 3 mechanisms: (1) suffocation against soft, pillow-like bumper pads; (2) entrapment between the mattress or crib and firm bumper pads; and (3) strangulation from bumper pad ties. However, the CPSC believes that there were other confounding factors, such as the presence of pillows and/or blankets, that might have contributed to many of the deaths in this report.2 Thach et al196 also analyzed crib injuries that might have been prevented by bumper pad use and concluded that the use of bumper pads only prevents minor injuries. A more recent study of crib injuries that used data from the CPSC National Electronic Injury Surveillance System concluded that the potential benefits of preventing minor injury with bumper pad use were far outweighed by the risk of serious injury such as suffocation or strangulation.197 In addition, most bumper pads obscure infant and parent visibility, which might increase parental anxiety.195 There are other products that attach to crib sides or crib slats that claim to protect infants from injury. However, there are no published data that support these claims. Because of the potential for suffocation, entrapment, and strangulation and lack of evidence to support that bumper pads or similar products that attach to crib slats or sides prevent injury in young infants, the AAP does not recommend their use.

http://pediatrics.aappublications.org/content/128/5/e1341

Skrevet

Dette høres lurt ut! Sjekket på Jollyroom, men fant ingen med masse hull.. Hvilken farge er den da?

Safe dreams heter den http://lilleprinsen.no/epages/Lilleprinsen.mobile/?ObjectPath=/Shops/Lilleprinsen/Products/581592/SubProducts/581592-0067&Locale=no_NO

Fant den på lilleprinsen. Godt mulig det var der vi kjøpte den. Vi har den i rosa. Kjøpte den nettopp fordi hun stakk armer og bein ut hele tida.

Er kjempefornøyd. Den ser enda finere ut i virkeligheten

Skrevet

Hadde det til mine to eldste, og kommer til å ha det når minstemann begynner å sove i egen seng også! Såpass stor nå, så bekymrer meg ikke.

Anonymous poster hash: 150dc...c65

Skrevet

Hadde det til mine to eldste, og kommer til å ha det når minstemann begynner å sove i egen seng også! Såpass stor nå, så bekymrer meg ikke.

Anonymous poster hash: 150dc...c65

Denne babyen var 6 mnd da han nesten ble kvalt av en sengekant

http://www.mammanett.no/baby/naer-kvalt-av-sengebeskytter

Skrevet

Har sengekant som står av seg selv. Samsov frem til hun begynte å snu seg selv, da sov hun i sprinkelseng med sengekant. Hver gang hun kom nær den eller lå på magen med ansiktet ned så snudde hun seg bare, så for oss føltes det trygt og greit. 

Skrevet

Hadde det, og neste får også det.

Men jeg liker best å samsove, så senga er vel bare for pynt... Etterhvert (rundt 10 mnd) begynner de å sove i sin egen seng, med sprinkelbeskytter.

Har ikke lest linkene, men hvordan kan man kveles av det? På grunn av dårlig luft, eller å vikle seg inn i selve kanten?

Anonymous poster hash: 42cd4...2c6

Skrevet

Hadde til de to eldste(2007 og 2009) ante ikke at det var økt fare for krybbedød. Kommer ikke til å bruke til babyen i magen.

Samme her (2008, 2011, baby i magen). Ikke noe babynest heller, ser det er voldsomt poppis.

Anonymous poster hash: bd8ad...81c

Skrevet

Hadde i 2010. Har nå også, men hun sover ikke i egen seng 😂 så ikke veldig bekymret. Snart 2 år.

Anonymous poster hash: 569fb...fc8

Skrevet

Jeg har tatt av vår, etter råd fra krybbedødforeningen. I tillegg har jeg sett at salg av sprinkelbeskyttere til og med er ulovlig i noen stater i USA.

Synes ikke det er optimalt men, virker så ukoselig, og baby setter hele tiden fast føttene sine mellom sprinklene.

Hva med dere?

Nei selvsagt ikke, er såpass opplyst

Anonymous poster hash: 17cf4...cc6

Skrevet

ja det har jeg, kommer frem mye tull, lager ikke slikt som farlig, så har ingen tro på at verken spirkelbeskyttelse og babynest er farlige

Skrevet

ja det har jeg, kommer frem mye tull, lager ikke slikt som farlig, så har ingen tro på at verken spirkelbeskyttelse og babynest er farlige

Er du seriøst i svarene dine eller er du så tett som du fremstiller deg selv?

Skrevet

Noen skjønner ikke forskjellen på forskning og enkeltpersoner.

Sikkerhet og forebygging er definitivt det største og farligste eksempelet på hvor det skorter på innsikt.

Anonymous poster hash: f0772...2bf

Skrevet

Denne babyen var 6 mnd da han nesten ble kvalt av en sengekant

http://www.mammanett.no/baby/naer-kvalt-av-sengebeskytter

Dette er ikke for å kritisere mora til babyen i artikkelen. Kjempe bra at hun tok dette opp, så vordende foreldre tar lærdom av dette. Vi har fått to som vi ønsket, så her er det full stopp. Men jeg skjønner ikke hvordan ungen hennes klarte det? Jeg brukte den samme spinkelbekytter på begge mine fra de var 4 måneder. De trådene var nokså godt stramt og skjult foran og under madrassen til at mine fikk taki dem.

Anonymous poster hash: c961e...44e

Skrevet

Tull? Ikke farlig?

Ja, du får si det til de foreldrene som har mistet barna sine i krybbedød pga det. Better safe than sorry! Det er et tullete "behov" som voksne tror at eksisterer, men som verken er nødvendig eller anbefalt. Heldigvis får flere og flere øynene opp for farene. Ja, det kan gå fint hundrevis av ganger men det betyr ikke at det alltid vil gå bra. Vi burde være mer opplyste nå i 2016 enn for 10-15 år siden. Butikkene selger forøvrig mange varer som ikke er anbefalte så det å stole blindt på dem er bare idiotisk. De ønsker selvsagt å tjene penger.

Anonymous poster hash: 720c5...4fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...