Gå til innhold

Er jeg urettferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fyller år når jeg har arbeidshelg, og må jobbe kveld på selve fødselsdagen min. Har vært sammen med kjæresten i ca 7 mnd, og vi syns det er litt kjipt at vi ikke får feiret på selve dagen (jeg stelte i stand overraskelses selskap for han da han hadde bursdag for noen mnd siden). Derfor ble vi enige at han og hans barn kommer til meg og mitt barn for å spise middag og hygge oss dagen etterpå, etter at jeg har jobbet på dagen.

Nå er han invitert i 40 års lag og "alle" skal dit. Det er venner av han jeg aldri har møtt. Han vil dra dit men får ikke barnevakt, så han ønsker at jeg passer hans barn mens han drar på fest. Jeg har sagt at jeg ønsker å gjøre noe hyggelig ut av kvelden, og da være med familien min om han ikke kan. Familien min kjenner ikke hans barn enda,så det er litt rart å skulle ta de med til min familie uten han. Jeg kjenner dem forsåvidt ikke så godt selv heller. Men han syns det er dårlig at jeg ikke passer dem så han kan gå på fest istedenfor å feire meg siden det er så sjelden sånne fester. Syns det er litt rart at han ikke har invitert meg med på festen heller, side "alle" skal dit.

Er jeg urimelig som ikke passer barna hans så han kan gå på fest?

Anonymous poster hash: 2c068...239

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fyller år når jeg har arbeidshelg, og må jobbe kveld på selve fødselsdagen min. Har vært sammen med kjæresten i ca 7 mnd, og vi syns det er litt kjipt at vi ikke får feiret på selve dagen (jeg stelte i stand overraskelses selskap for han da han hadde bursdag for noen mnd siden). Derfor ble vi enige at han og hans barn kommer til meg og mitt barn for å spise middag og hygge oss dagen etterpå, etter at jeg har jobbet på dagen.

Nå er han invitert i 40 års lag og "alle" skal dit. Det er venner av han jeg aldri har møtt. Han vil dra dit men får ikke barnevakt, så han ønsker at jeg passer hans barn mens han drar på fest. Jeg har sagt at jeg ønsker å gjøre noe hyggelig ut av kvelden, og da være med familien min om han ikke kan. Familien min kjenner ikke hans barn enda,så det er litt rart å skulle ta de med til min familie uten han. Jeg kjenner dem forsåvidt ikke så godt selv heller. Men han syns det er dårlig at jeg ikke passer dem så han kan gå på fest istedenfor å feire meg siden det er så sjelden sånne fester. Syns det er litt rart at han ikke har invitert meg med på festen heller, side "alle" skal dit.

Er jeg urimelig som ikke passer barna hans så han kan gå på fest?

Anonymous poster hash: 2c068...239

Syns han har en rar måte å tenke. Nei, absolutt ikke urimelig fra din side, du kjenner ikke barna noe særlig, dere bor ikke sammen og jeg syns det er helt unaturlig at du skal sitte barnevakt.

Anonymous poster hash: 77d2a...64d

Skrevet

Er noen urimelig her så er det han. Hadde jeg vært deg hadde jeg revurdert hele han.

Du er god nok til å være barnevakt på en dag du selv ønsker å feire, for barn du så vidt kjenner, men ikke god nok til å vise frem som kjæreste.

Skrevet

Enig med deg. Forstår at han vil gå i 40 års lag, men da burde han heller invitert deg med.

Anonymous poster hash: 259e9...017

Skrevet

Tipper han ikke har invitert deg med på festen fordi han håper du skal sitte barnevakt. Inviterer han deg med mister han den barnevakten. En 40-årsdag er jo ofte kjekt å få med seg så forstår at han har lyst på den også. Det riktige her hadde jo vært å invitere deg med på denne. Da får du jo en fest nært bursdagen din (selv om det ikke er din fest) og får treffe vennene hans. Noen dager senere kan dere feire dagen din med en middag slik du hadde planlagt. Nå blir jo hele situasjonen bare trist. Forstår godt at du er skuffet. 

Anonymous poster hash: 5ecc4...a94
Skrevet

Men du sier jo at du skal jobbe kveld? Når er du ferdig?

Skrevet

Han avlyser avtalen med deg, fordi han heller vil gå i 40-årslaget. Han mener at du også må avlyse dine andre planer for å passe hans barn, slik at han kan gå i 40-årslaget.

Og nå lurer du på om DU oppfører deg urettferdig...

Jeg er enig med Tipptopp: Jeg hadde tenkt meg nøye om angående denne fyren. Greit nok at han gjerne vil i 40-årslag til vennen sin. Men å dumpe deg på denne måten og i tillegg forvente at du dropper dine planer i forbindelse med bursdagen din, det er såpass egoistisk at jeg hadde antatt at en eventuell framtid med denne mannen ville ha betydd mye dropping av planer, mye endringer i siste liten, og alltid til kun hans fordel.

Skrevet

Merkelig prioritering fra hans side.

Anonymous poster hash: cf2dd...0f3

Skrevet

Jeg synes dere er rare begge to.

Anonymous poster hash: e0955...b50

Skrevet

Jeg skjønner at han gjerne vil gå i førtiårsdagen, og jeg hadde nok med et smil sendt mannen min i 40-årsdag i stedefor å feire bursdag med meg, om min dag ikke var like rund da. Så i mine øyne er det ok at han heller vil gå i 40-årslag, men han burde snakke med deg først, dere har tross alt en avtale. Men du burde ha blitt invitert med, i alle fall dersom dette ikke er en ren "guttefest", og det er uhørt at han be deg om å være barnevakt. Du svarer selvfølgelig klart og tydelig at det passer ikke, for du skal feire dagen din sammen med familien / en venninne eller bare ved å skjemme bort deg selv.

Håper han bare er litt dum og tankeløs i denne saken og at ikke dette er en del av personligheten hans, i så tilfelle bør han ha en god del andre gode sider som veier opp.

Skrevet

Det var veldig tankeløst. Han tenker aller først på seg selv, så seg selv, deretter seg selv.

DU har bursdag, men du må sitte barnevakt foe hans barn for han skal i en annens bursdag? Si det til deg selv om tenk om du selv noen gang ville ha gjort det slik...?

Du er ikke urettferdig. Han er teit.

Anonymous poster hash: bace2...a8b

Skrevet

Jeg skjønner at han gjerne vil gå i førtiårsdagen, og jeg hadde nok med et smil sendt mannen min i 40-årsdag i stedefor å feire bursdag med meg, om min dag ikke var like rund da. Så i mine øyne er det ok at han heller vil gå i 40-årslag, men han burde snakke med deg først, dere har tross alt en avtale. Men du burde ha blitt invitert med, i alle fall dersom dette ikke er en ren "guttefest", og det er uhørt at han be deg om å være barnevakt. Du svarer selvfølgelig klart og tydelig at det passer ikke, for du skal feire dagen din sammen med familien / en venninne eller bare ved å skjemme bort deg selv.

Håper han bare er litt dum og tankeløs i denne saken og at ikke dette er en del av personligheten hans, i så tilfelle bør han ha en god del andre gode sider som veier opp.

Eh... hva mener du egentlig? Du motsier jo deg selv!

Anonymous poster hash: 7f04f...9ea

Skrevet

Han avlyser avtalen med deg, fordi han heller vil gå i 40-årslaget. Han mener at du også må avlyse dine andre planer for å passe hans barn, slik at han kan gå i 40-årslaget.

Og nå lurer du på om DU oppfører deg urettferdig...

Jeg er enig med Tipptopp: Jeg hadde tenkt meg nøye om angående denne fyren. Greit nok at han gjerne vil i 40-årslag til vennen sin. Men å dumpe deg på denne måten og i tillegg forvente at du dropper dine planer i forbindelse med bursdagen din, det er såpass egoistisk at jeg hadde antatt at en eventuell framtid med denne mannen ville ha betydd mye dropping av planer, mye endringer i siste liten, og alltid til kun hans fordel.

Enig i det Superdolly skriver her.

Det du ser nå er fremtiden din om du forblir sammen med ham og flytter sammen med ham.

At han ikke ser hvor urimelig og lite omtenksomt dette er av ham, det sier mye om ham. Så mye at jeg ikke ville fortsatt sammen med ham om han ikke raskt forstår hvor urimelig han er.

Enig med de som sier at det naturlige ville vært å be deg med på festen og foreslått at dere to kunne hatt en koselig middag sammen en annen dag for å markere dagen din. Og skaffet seg annen barnevakt for barna.

Men du ser hva som er viktig for ham - ham selv og hans egne lyster. At han sårer deg og bruker deg som gratis barnevakt når du har bursdag, det er ikke så nøye.

Anonymous poster hash: 76889...11f

Skrevet

Jeg møtte fremtiden din på fest en gang.

Han satt og flørtet med en vennine av meg mens han snakket om hvor kjip samboeren var som hadde sagt han ikke kunne gå på festen fordi han hadde samværshelg med sine barn.

Så han hadde bare gått selv om hun sa nei.

Hvis du ikke har flyttet sammen med han enda bør du avslutte forholdet kjapt. Hvis dere bor i din leilighet kast han ut bor du i hans finn deg ditt eget og kom deg ut kjapt.

Anonymous poster hash: 7c6a3...930

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns det er mer merkelig at han i det hele tatt lurer på om du vil bruke din egen bursdag på å passe barn, så han kan feire noen andres bursdag. Hvis jeg forsto hovedinnlegget rett, så er det det han ber om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...