Gå til innhold

Hvordan er en baby som har autisme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ja, jeg vet det er mange variasjoner og grader, men sånn gjennomsnittlig sett? Når kan man merke autisme, og hvordan?

Anonymous poster hash: 69060...e97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kaller en baby autist. For det går ikke an å si så tidlig.

Anonymous poster hash: f845f...382

Skrevet

Ingen kaller en baby autist. For det går ikke an å si så tidlig.

Anonymous poster hash: f845f...382

Skrevet

Nei, vanskelig å se det på en baby, vi så tegnene mer tydelig da vår var halvannet år, og ved autisme er tegnene klare før barnet er tre år. Asperger er også i autismespekteret, men da ser man gjerne ikke tegnene før litt senere. Da vi fant ut at vår hadde barneautisme så skjønte vi jo hvorfor vi hadde en utilpass baby som sjelden var fornøyd når vi hadde besøk og var sammen med andre. På barseltreffene sutret han bare. Han tålte ALDRI at jeg stoppet opp og pratet med noen.

Anonymous poster hash: 7e99f...708

Skrevet

Nei, vanskelig å se det på en baby, vi så tegnene mer tydelig da vår var halvannet år, og ved autisme er tegnene klare før barnet er tre år. Asperger er også i autismespekteret, men da ser man gjerne ikke tegnene før litt senere. Da vi fant ut at vår hadde barneautisme så skjønte vi jo hvorfor vi hadde en utilpass baby som sjelden var fornøyd når vi hadde besøk og var sammen med andre. På barseltreffene sutret han bare. Han tålte ALDRI at jeg stoppet opp og pratet med noen.

Hvordan var han når dere var alene da?

Skrevet

Hvordan var han når dere var alene da?

Tja, si det, husker egentlig ikke det så godt, han var generelt en misfornøyd kar, spesielt stell var vanskelig, klipping av negler, alt som var intimt. Han likte ikke å holde blikket, var vanskelig med søvn, ville ikke ligge alene, var mye utrygg, så han sov mye i armene mine ved puppen. Slet med kollikk de første tre månedene.

Skrevet

Når han ble litt større så kom trassen og sinnet veldig fram. Der andre unger var trøstbar var han ikke det. Var vi på lekeplassen som ettåring koste han seg npr det bare var oss, og ble sint hvis noen forstyrret oss. Forsto vi han ikke så dunket han hodet i bakken av frustrasjon. Språket kom ikke før han var tre år. Ble bedre da, og på det tidsrommet hadde vi også fått spesped i bhg som lærte oss å bruke visuelle ting. Bilder av ting vi skulle gjøre osv.

Skrevet

Mangel på blikkontakt kan være et tegn, men det trenger ikke være det. På YouTube kan du finne filmer av dette.

Anonymous poster hash: 44a13...261

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...