Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #1 Skrevet 30. september 2016 sånn at jeg kan drikke vin. Hva synes dere om det? Hun er 4 mnd, jeg fullammer. Gir vanligvis én flaske fredag og lørdag kveld. Ammer da ca 19 og 24, tar meg litt vin når hun er lagt. Helt greit eller veldig spesielt og egoistisk? Anonymous poster hash: e2d76...be0
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #2 Skrevet 30. september 2016 På tide å bli voksen og stå for egne valg? Anonymous poster hash: 6e12c...34a
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #3 Skrevet 30. september 2016 Hva som gjør at det er så viktig å drikke vin? Hvorfor ikke erstatte det med alkoholfritt akkurat i denne begrensede perioden? Synes det hadde vært lettere å forstå om det var en enkeltepisode, men fast høres spesielt ut. Viss ikke det er noen helt spesiell grunn for at du kjenner behov for dette er det litt vanskelig å forstå. Egoistisk? Vel, det er mors behov foran spedbarn behov. Anonymous poster hash: ea0fd...22a
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #5 Skrevet 30. september 2016 Latterlig og egoistisk. Dette Anonymous poster hash: a20ae...5ce
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #6 Skrevet 30. september 2016 Teit. Anonymous poster hash: 1f0fd...a19
Mumua Skrevet 30. september 2016 #7 Skrevet 30. september 2016 Du fullammer ikke, du gir jo mme. Når det er sagt så gjør du akkurat som du vil, men jeg velger annerledes.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #8 Skrevet 30. september 2016 Du er bra egoist, men du om det. Håper du blir tørr bak øret snart, så slipper ungen å få oppleve å vokse opp med en mor som velger å tilfredsstille seg selv først fremfor sin egen ungen. Håper din bedre halvdel tar foreldrerollen mer alvorlig enn deg, hvis ikke syns jeg virkelig synd på dette barnet...huff! Anonymous poster hash: 065ca...e60
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #9 Skrevet 30. september 2016 Hva er poenget? Vin er godt, men er det SÅ viktig? Det er snakk om en kort periode i livet, og du kan ikke være uten vin? Jeg er glad i vin, men ærlig talt. Barna mine, og deres velferd er mer verdt enn et glass vin. Anonymous poster hash: f499e...6bb
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #10 Skrevet 30. september 2016 Hvorfor mener du det er viktigere at du får drikke vin et par dager i uken enn at din nyfødte baby (som ikke får velge, og heller ikke valgte deg til mor - du valgte babyen) får den beste næringen? Hadde du hatt lite melk, eller det var enkeltepisoder, så hadde det vært greit. Men hyppig og så ofte som 1-2 dager i uken - det er og blir egoistisk. Rett og slett fordi det er helt unødvendig å drikke vin, og fordi du setter egen nytelse foran ditt barns beste. Anonymous poster hash: b926e...dba
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #11 Skrevet 30. september 2016 En ting til - når du ammer igjen kl 24 så er melken du gir babyen påvirket av alkoholen siden du begynner å drikke etter kl. 19. Hvor mye drikker du? Hvor mye er "litt vin"? Anonymous poster hash: b926e...dba
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #12 Skrevet 30. september 2016 Når det er snakk om regelmessig flere ganger i uken er det spesielt og egoistisk, ja. Er du virkelig så avhengig av vin? Du burde ta tak i det problemet snarest. Anonymous poster hash: 0a0d8...d98
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #13 Skrevet 30. september 2016 Siden du gir mme pga alkohol, er du egoist. Hadde du gitt mme pga babyen sover bedre etter å ha fått mme, du slet med ammingen, lite melk osv, ville jeg forstått deg. Men pga alkohol??? = super egoist! Anonymous poster hash: a4468...ed6
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #14 Skrevet 1. oktober 2016 Du er bra egoist, men du om det. Håper du blir tørr bak øret snart, så slipper ungen å få oppleve å vokse opp med en mor som velger å tilfredsstille seg selv først fremfor sin egen ungen. Håper din bedre halvdel tar foreldrerollen mer alvorlig enn deg, hvis ikke syns jeg virkelig synd på dette barnet...huff! Anonymous poster hash: 065ca...e60 Hvorfor egoist? Har barnet veldig vondt av 2 flasker mme i uken? Da er det veldig synd på mitt barn som er 1 mnd og kun får mme, av andre grunner da. Babyen merker ikke forskjell og tar ikke skade. Mamma får kose seg litt og være bare seg og samle litt energi... Betyr det at vi er mødre at man ikke skal kunne unne seg litt kos kun for seg selv? Jeg synes ikke dette er et problem hi. Du drikker deg ikke full og tar kun et glass. Jeg synes du skal fortsette med det om deg gir deg noe. Anonymous poster hash: d444a...65a
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #15 Skrevet 1. oktober 2016 Jeg tenker at ditt forhold til alkohol ikke er helt sunt så lenge du prioriterer det to dager i uken fra barnet da var yngre enn 4 mnd (forstår det dom om det er en fast greie). Hva med vin er så viktig at det ikke kan vike en kort periode i livet? Anonymous poster hash: f1f49...02a
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #16 Skrevet 1. oktober 2016 Hvorfor egoist? Har barnet veldig vondt av 2 flasker mme i uken? Da er det veldig synd på mitt barn som er 1 mnd og kun får mme, av andre grunner da. Babyen merker ikke forskjell og tar ikke skade. Mamma får kose seg litt og være bare seg og samle litt energi... Betyr det at vi er mødre at man ikke skal kunne unne seg litt kos kun for seg selv? Jeg synes ikke dette er et problem hi. Du drikker deg ikke full og tar kun et glass. Jeg synes du skal fortsette med det om deg gir deg noe. Anonymous poster hash: d444a...65a Hvis vin gir henne noe to ganger i uka, tenker jeg hun muligens har et problem. Spesielt når det skjer så tidlig etter fødsel. Anonymous poster hash: a20ae...5ce
soleia Skrevet 1. oktober 2016 #17 Skrevet 1. oktober 2016 Babyen tåler godt eit par flasker mme i veka, så eg ser ikkje problemet.
Gjest Muji81 Skrevet 1. oktober 2016 #18 Skrevet 1. oktober 2016 Det blir ikke mye promille i morsmelk altså.. Jeg drakk vin til maten og ammet samme kveld.
Snøfnugget Skrevet 1. oktober 2016 #19 Skrevet 1. oktober 2016 Siden du spør: både spesielt og egoistisk. Greit nok en gang i mellom, men stiller spørsmålstegn ved alkoholvanene når det er to kvelder hver helg. Spesielt når babyen er så liten og det virker som en fast greie
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #20 Skrevet 1. oktober 2016 Trodde jeg skulle inn på en typisk mme tråd og tenkte jeg skulle skrive et mme noen ganger er helt ok. MEN jeg synes ikke det er greit at du gjør det flere ganger i uka for at du må drikke vin. Da tenker jeg du fort at du er en egoist som har begynnende alkoholproblemer. Hvis du må ha drikke hver uke, hva skjer når barnet blir større og ikke trenger å amme? Anonymous poster hash: 55035...a28
amandine Skrevet 1. oktober 2016 #21 Skrevet 1. oktober 2016 Jeg synes det der er helt hinsides overfladisk og egoistisk, HI, om der virkelig er sant. Og jeg synes også der sier veldig mye om at du ikke evner å sette barnet ditt først. Det er mer bekymringsverdig enn at barnet får mme innimellom. Jeg tror ikke barnet har vondt av litt mme, men jeg synes barnet fortjener en mamma som setter det først. Det er jo en liten baby!
*Miss Marple* Skrevet 1. oktober 2016 #22 Skrevet 1. oktober 2016 Spesielt? Ja. Egoistisk? Ja. Skadelig for baby? Ikke på kort sikt, men det viser en holdning til at mors behov er viktigere enn babyens og det er bekymringsfullt. Har du tenkt over hvorfor du trenger vin flere ganger i uken?
sotosmor Skrevet 1. oktober 2016 #23 Skrevet 1. oktober 2016 Det er ikke bra. Hva gjør du om babyen din trenger legetilsyn når du har drukket vin ? Jeg håper far til babyen er edru når du drikker vin.
MamsenMedToSmå Skrevet 1. oktober 2016 #24 Skrevet 1. oktober 2016 Vel..du fullammer jo ikke. Du gir delammer om du gir mme i tillegg til mm. Jeg synes det høres litt spesielt ut. Det er klart at baby fint tåler å få mme en gang i mellom for at du skal få litt tid for deg selv. Men jeg syne det høres ut som den vinen er litt viktigere for deg enn det jeg personlig mener er greit. Er det noen andre i huset som er ederu mens du drikker? Samsover dere eller har hun egen seng?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #25 Skrevet 1. oktober 2016 Kos deg! Babyen min får også mme en gang i blant 😀 Anonymous poster hash: fd900...579
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå