Gå til innhold

Ville dere tipset avisen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på en skole med svært dårlig arbeidsmiljø. Det har etter hvert blitt mer og mer tydelig hvorfor da. I har en ansatt som mobber og setter folk opp mot hverandre, sprer falske rykter osv.. dette er en skole med over 100 ansatte så er vi kanskje 4-5 som "ser" hvordan hun er. Flere har sluttet pga. henne og etter hver mobbesak som har gått til ledelsen (ikke alle, og jeg vet kanskje heller ikke om alle, men jeg vet om 3) så har hun fått advarsel. Trodde hun skulle få sparken etter tredje advarsel (som jeg visste om) men av en eller annen grunn er hun der ennå. Nå har jeg fått vite at flere vikarer som har vært innom har reagert på henne fordi hun bruker "gammeldagse metoder" som fysisk avstraffelse på barn med spesielle behov. Og kun på de som ikke er i stand til å si fra. Flere vikarer uavhengige av hverandre har meldt fra til ledelsen. De har sagt det til meg. Og da den ene valgte å filme det for å ha bevis og viste dertil ledelsen trodde vi det endelig var over og ut for hennes del. Hun burde jo vært sparket på dagen? Men neida hun er der ennå. Jeg mistet all respekt for skolen og ledelsen da kg fant ut at de lar henne bli etter så mye. Folk har sluttet å si fra fordi "de gjør jo ikke noe uansett" som de sier... nå er det min tur, jeg slutter. Men jeg hater tanken på at hun får fortsette. Jeg syns ikke noen skal slippe unna med dette hverken henne eller ledelsen som overser. Det er ULOVLIG å være fysiske med barn. Eller skal jeg gi beskjed til foreldrene til barnet det gjelder og se hva de gjør med saken? Eller gå til media? Jeg er veldig provosert og vet ikke om jeg tenker klart

Anonymous poster hash: 2e693...887

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber på en skole med svært dårlig arbeidsmiljø. Det har etter hvert blitt mer og mer tydelig hvorfor da. I har en ansatt som mobber og setter folk opp mot hverandre, sprer falske rykter osv.. dette er en skole med over 100 ansatte så er vi kanskje 4-5 som "ser" hvordan hun er. Flere har sluttet pga. henne og etter hver mobbesak som har gått til ledelsen (ikke alle, og jeg vet kanskje heller ikke om alle, men jeg vet om 3) så har hun fått advarsel. Trodde hun skulle få sparken etter tredje advarsel (som jeg visste om) men av en eller annen grunn er hun der ennå. Nå har jeg fått vite at flere vikarer som har vært innom har reagert på henne fordi hun bruker "gammeldagse metoder" som fysisk avstraffelse på barn med spesielle behov. Og kun på de som ikke er i stand til å si fra. Flere vikarer uavhengige av hverandre har meldt fra til ledelsen. De har sagt det til meg. Og da den ene valgte å filme det for å ha bevis og viste dertil ledelsen trodde vi det endelig var over og ut for hennes del. Hun burde jo vært sparket på dagen? Men neida hun er der ennå. Jeg mistet all respekt for skolen og ledelsen da kg fant ut at de lar henne bli etter så mye. Folk har sluttet å si fra fordi "de gjør jo ikke noe uansett" som de sier... nå er det min tur, jeg slutter. Men jeg hater tanken på at hun får fortsette. Jeg syns ikke noen skal slippe unna med dette hverken henne eller ledelsen som overser. Det er ULOVLIG å være fysiske med barn. Eller skal jeg gi beskjed til foreldrene til barnet det gjelder og se hva de gjør med saken? Eller gå til media? Jeg er veldig provosert og vet ikke om jeg tenker klart

Hun er en typisk vinner i livet. Skulle ønske jeg hadde mer av henne i meg

Anonymous poster hash: b42fe...8f5

Skrevet

Politiet og foreldrene.

Skrevet

Forklar ledelsen at om de ikke gjør noe, så gjør du det. Først og fremst til foreldrene til de elevene hun har fysisk avstraffet. De fortjener å ta gode valg på vegne av sine barn.

Anonymous poster hash: 615bf...a83
Skrevet

Har du videoen - eller kan få den - som viser at hun straffer barn fysisk?

I så fall ville jeg gått til politiet med det. Og om politiet ikke gjør noe, da ville jeg gått til avisene.

Jeg ville også ha skrevet brev om dette til skolesjefen i kommunen og til barnevernet.

Barna har rett til å bli beskyttet fra denne voldelige og manipulerende/mobbende dama - og det har også kollegaene rett til.

Anonymous poster hash: f7f4b...a6e
Skrevet

Hvis en lærer driver med fysisk avstraffelse av barn, så er politi rette instans, altså.

Skrevet

Høres ut som ledelsen har fått nok av meldinger. Dette høres vilt ut. Ville uten tvil gjort noe! Men ville vurdert politianmeldelse, særlig hvis bevis. Det er forbudt ved lov å straffe barn fysisk. Men det viktigste er at det blir slutt på dette, at hun ikke lenger får jobbe med barn! Hvis man ikke kommer noen vei med politiet er kanskje media eneste utvei. Barna kommer først her! Og så er det jo ille at en skole godtar en slik oppførsel, både for barna og de andre lærerne sin del. Her må jo ledelsen kastes! Ville aldri hatt mine barn på en skole der ledelsen er SÅ lite handlingsdyktig, og der barn utsettes for slik og i tillegg lærerne har det så dårlig -virkelig ikke bra! Uansett hva, gjør noe!

Med forbehold om at dette virkelig stemmer. Hører jo bare én side her. Og det er ikke lett å sparke folk uten veldig gode grunner og beviser.

Anonymous poster hash: 9baa1...310

Skrevet

Hun er en typisk vinner i livet. Skulle ønske jeg hadde mer av henne i meg

Anonymous poster hash: b42fe...8f5

Regner med at du skriver dette bare for å provosere. Hvis ikke er du bare stakkarslig!

Skrevet

Høres ut som ledelsen har fått nok av meldinger. Dette høres vilt ut. Ville uten tvil gjort noe! Men ville vurdert politianmeldelse, særlig hvis bevis. Det er forbudt ved lov å straffe barn fysisk. Men det viktigste er at det blir slutt på dette, at hun ikke lenger får jobbe med barn! Hvis man ikke kommer noen vei med politiet er kanskje media eneste utvei. Barna kommer først her! Og så er det jo ille at en skole godtar en slik oppførsel, både for barna og de andre lærerne sin del. Her må jo ledelsen kastes! Ville aldri hatt mine barn på en skole der ledelsen er SÅ lite handlingsdyktig, og der barn utsettes for slik og i tillegg lærerne har det så dårlig -virkelig ikke bra! Uansett hva, gjør noe!

Med forbehold om at dette virkelig stemmer. Hører jo bare én side her. Og det er ikke lett å sparke folk uten veldig gode grunner og beviser.

Og foreldre bør kontaktes! Hvis en lærer så mye som rører et hårstrå på mitt barn hadde jeg tatt barnet ut av skolen øyeblikkelig eller sørget for at det ALDRI var alene uten voksne som passet på med dette mennesket! Ville ikke tilgitt om noen visste dette og ikke sa i fra.

Skrevet

Jeg er mamma til ett barn med spesielle behov og hun har veldig lite språk så det er vanskelig for henne å si ifra hvis noen har vært voldelig/slem mot henne. Så ja, jeg ville ha visst det! Du bør ikke la dette ligge, hun driver med fysisk avstraffelse mot barn som ikke kan si ifra, blir helt dårlig.

Gå til foreldre,media, øverste leder, kommunen, politiet ja noen! Vær så snill..

Og siden jeg er mamma til et barn som ikke har mulighet for å gi uttrykk om slike ting, så håper jeg du kan si om dette gjelder en skole i Bergen? Min datter går på skole her i Bergen skjønner du.

Anonymous poster hash: d9dc2...15d

Skrevet

Avis ja. Hvis du kun går til politi vil det kun få konsekvenser for læreren, men dette må åpenbart få konsekvenser for ledelsen også - gå til avisen. Det er det eneste som funker mot sånn ukultur.

Anonymous poster hash: dfbcd...cf7

Skrevet

Takk for svar alle sammen, godt p se st dere reagerer også for en kan jo begynne p tvile på seg selv. Jeg har aldri sett henne gjøre det men jeg er en av "mobbeofrene". Det varte i et år, var helt jævlig å gå på jobb for alle så stygt på meg og snakket ikke til meg. Forsto ikke hva det var. Ble sykmeldt også. Fant det ut til slutt da. Ryktene hadde gått helt til rektor og han fortalte meg hva folk gikk rundt og sa/trodde, han hadde jo trodd på det også. Jeg var i sjokk. Har tatt laasaang tid å komme meg på bena igjen, jobbe opp mitt "gode" rykte igjen og gå med hevet hode på jobben.. hadde masse møter sammen med henne og ledelse der hun lovet å slutte baksnakkingen og jeg sa jeg skulle late som ingenting.. tok vel noen måneder før det begynte igjen. Tror hun har vært forsiktig med å "gjøre ting" foran meg i frykt for at jeg skal si fra. I tillegg så slapp jeg å jobbe så nær henne som før så jeg har ikke sett henne være fysisk selv. Den som vet om dette er tillitsvalgt da flere, 1 fast ansatt og 3 vikarer, har gått til tillitsvalgt med det de har sett. Tillitsvalgt fortalte dette til meg for noen måneder siden fordi vi har et godt vennskapsforhold og fordi hn vet vi har vært gjennom det samme med denne dama fordi tillitsvalgt var tidligere et av "ofrene" til mobberen. Derfor har vi snakket en del sammen om hva hun gjorde og hvordan det var, hvordan hun holdt på osv.. det var da hn fortalte meg dette, litt motvillig fordi hn vsr usikker på om det var "greit" å si det videre. Men nå er det så mange som vet og så mange som holder kjeft at jeg begynner å lure på hva som er galt med MEG. Derfor er det litt godt å se dere er enige og reagerer som meg. Hvis jeg tar kontakt med foreldrene (det er bare ett barn "vi" har bevis for at det har skjedd) skal jeg ta det på telefon/mail eller vente til jeg ser en av de eller begge face2face? Ser de en eller to ganger i året.. lurer på om jeg skal sende en mail til rektor først? En liten "advarsel" om at jeg reagerer og kommer til å ta det videre om de ikke gjør? Eller rett til skolesjefen? Syns det er litt skummelt egentlig, skulle ønske det kunne gjøres anonymt alt sammen.

Det er ikke i Bergen.

Hvis dette noen gang havner i media, skal jeg oppdatere og dele link👍🏻

Hi

Skrevet

Regner med at du skriver dette bare for å provosere. Hvis ikke er du bare stakkarslig!

Det er sikkert hun det gjelder som kjenner seg igjen og svarer.

HI, jeg ville presset ledelsen litt først og tatt det til media hvis det ikke hjelper. Kanskje meldt fra til foreldrene også først forresten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...