Gå til innhold

Hva skjer videre..? Ang utredning som prøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter 2 lange år som prøvere, har vi endelig tatt steget og søkt hjelp hos legen.. har vært å tatt blodprøver for å sjekke hormonnivåer, og skulle få henvisning til gyn. Noen som har vært igjennom det samme, og kan fortelle om prosessen? 😊

Anonymous poster hash: 17c2c...412

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt tilfelle tok jeg masse blodprøver på sykehuset. Gyn var vanlig rutine, og ikke noe "ekstra". Ble sendt til operasjon på sykehuset fordi legen hadde misstanke om endometriose. Fant det,og fjernet det. Stod på venteliste til ivf ca 8 mnd før vi kom inn der.

Anonymous poster hash: 650b3...d20
Skrevet

Flere prøver hos gyn, undersøkelse der, prøver osv i underliv, ultralyd innvendig og utvendig og sædprøve og blodprøver for mannen. Deretter resultater og handling ut fra resultater

Skrevet

Temperaturkurve etterfulgt av blodprøver. Ble videre utredet gynekologisk med laparaskopi. Parallelt avga mannen sædprøve.

Vi hadde på det tidspunkt et barn sammen fra før, og ingenting galt ble funnet. Ble satt på venteliste for ivf tidlig i prosessen, imens fikk jeg hormoner. Ble gravid på disse, men mista dessverre. Året etter ble jeg gravid på første forsøk med ivf. Tvillinger.

10 år siden nå :)

Masse lykke til! Men det er en tøff prosess å være i , som ofte blir verre pga omgivelsenes "velmenende" kommentarer...

Anonymous poster hash: c9ac5...adc

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svar 😊 fikk svar på blodprøvene som viste at jeg var i førovulatorisk fase, så har blitt henvist til gynekologisk poliklinikk..

Skrevet

Takk for svar 😊 fikk svar på blodprøvene som viste at jeg var i førovulatorisk fase, så har blitt henvist til gynekologisk poliklinikk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...