Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #1 Skrevet 30. september 2016 Er 3.barnet det her,men er 6 og 8 år siden sist så husker ikke helt. Hun er 1 uke nå og navlestumpen er ganske tørket inn/svart. Syns det lukter litt dødt av den hvis du skjønner? Ikke noe rødhet eller væsking så tyder ikke på infeksjon sånn sett. Kun denne lukten,normalt? Anonymous poster hash: 5be2c...570
Mamma til 2 søte Skrevet 30. september 2016 #2 Skrevet 30. september 2016 Ja, jeg mener det er normalt. Detter nok av iløpet av helgen 😊 Kan ikke huske at det luktet hos mine, men det er jo råttent på en måte, så ikke så rart.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #3 Skrevet 30. september 2016 Er 3.barnet det her,men er 6 og 8 år siden sist så husker ikke helt. Hun er 1 uke nå og navlestumpen er ganske tørket inn/svart. Syns det lukter litt dødt av den hvis du skjønner? Ikke noe rødhet eller væsking så tyder ikke på infeksjon sånn sett. Kun denne lukten,normalt? Anonymous poster hash: 5be2c...570 Helt normalt. Trodde hun her i huset hadde hatt en skikkelig stinkbombe i bleia, var bare navlen som luktet forderva.. fysj! Anonymous poster hash: 7542c...8b6
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #4 Skrevet 30. september 2016 Stikk innom apoteket og kjøp tupfere og klorhexidin, og vask navlestumpen med det Anonymous poster hash: 55b7b...5c2
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #5 Skrevet 30. september 2016 Da høres det normalt ut,takk for svar☺ lukter skikkelig ja..hehe Hi Anonymous poster hash: 5be2c...570
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #6 Skrevet 30. september 2016 Holder vanligvis med såpevann. Tørk etterpå. Forskning viser at det tar noe lenger tid før stumpen faller av med Klorhexidin, men ikke veldig mye lenger. I u-land redder det liv med Klorhexidin på navlestumper, da. Anonymous poster hash: 8a983...70d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #7 Skrevet 30. september 2016 Holder vanligvis med såpevann. Tørk etterpå. Forskning viser at det tar noe lenger tid før stumpen faller av med Klorhexidin, men ikke veldig mye lenger. I u-land redder det liv med Klorhexidin på navlestumper, da. Anonymous poster hash: 8a983...70d Jeg brukte dette ikke for at navlestumpen skal faller fortest mulig, men for å få bukt på den grusomme lukta fra den på begge av ungene våres da de var nyfødt. Anonymous poster hash: 55b7b...5c2
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #8 Skrevet 30. september 2016 Jeg brukte dette ikke for at navlestumpen skal faller fortest mulig, men for å få bukt på den grusomme lukta fra den på begge av ungene våres da de var nyfødt. Anonymous poster hash: 55b7b...5c2 Jeg vet det, men vann og mild såpe noen ganger per dag fungerer like bra, og forsinker ikke prosessen. Det er en naturlig forråtnelsesprosess som foregår, sjelden en infeksjon. Anonymous poster hash: 8a983...70d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #9 Skrevet 30. september 2016 Fikk beskjed fra barsel at vi kun skulle bruke vann hvis det var noe søl, så har brukt det. Virker som at den straks detter av nå,henger bare litt igjen. Spurte tanta mi som er helsesøster ang lukta og det var normalt☺ takk for svar dere☺ Hi Anonymous poster hash: 5be2c...570
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #10 Skrevet 30. september 2016 Jeg vet det, men vann og mild såpe noen ganger per dag fungerer like bra, og forsinker ikke prosessen. Det er en naturlig forråtnelsesprosess som foregår, sjelden en infeksjon. Anonymous poster hash: 8a983...70d Helt eng med deg, men i begge tilfellet måtte vi ty til det siden lukta var helt for jævlg. Da mener jeg virkelig ille! Anonymous poster hash: 55b7b...5c2
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #11 Skrevet 30. september 2016 Helt eng med deg, men i begge tilfellet måtte vi ty til det siden lukta var helt for jævlg. Da mener jeg virkelig ille! Anonymous poster hash: 55b7b...5c2 Det hender jeg tyr til Klorhexidin også, men etter å ha lest forskning og undersøkt retningslinjer rundt om, er det relativt sjelden. Faktisk ikke så ofte jeg vasker med såpe heller, det kan jo behandles tørt i mange tilfeller. Anonymous poster hash: 8a983...70d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #12 Skrevet 30. september 2016 Det hender jeg tyr til Klorhexidin også, men etter å ha lest forskning og undersøkt retningslinjer rundt om, er det relativt sjelden. Faktisk ikke så ofte jeg vasker med såpe heller, det kan jo behandles tørt i mange tilfeller. Anonymous poster hash: 8a983...70d Da vi gjorde det, brukte vi ikke det hver dag. Kun når det luktet helt 'døden' Anonymous poster hash: 55b7b...5c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå