Gå til innhold

Dilemma; tidligere kollega blir kollega igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt i ny jobb og der jobber det ei jeg har jobbet med før. Hun er den eneste jeg kjenner der, men hun har jobbet der noen år og kjenner alle. Og hun har sine "bestis" kollegaer som hun også er med på fritiden.

Jeg blir jo automatisk trukket mot henne da hun er den jeg kjenner og liker, og hun er trygg liksom. Men jeg er jo redd jeg presser meg for mye på og ikke gir henne rom til å være alene og med de andre (i feks lunsjen). Ikke sikkert hun tør sifra om jeg presser på for mye. Pga dette prøver jeg nå og ikke gå til henne for småskravlling så ofte, i småpauset man tar seg. Hun skravler jo mye med andre. Så på en måte kan jeg kanskje virke uinteressert i henne også.

Må jo bli kjent med andre også, men det jobber mange eldre menn og damer her som jeg ikke har så mye å skravle med om. Hun jeg kjenner har jeg masse til felles med.

Noen tips og råd? Tror dere jeg kan bli for pågående, eller burde det være OK å snakke med henne litt (mer enn med andre)?

Anonymous poster hash: 645d9...d9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tenker alt for mye..

Anonymous poster hash: 60f43...db0

Skrevet

Du tenker alt for mye..

Anonymous poster hash: 60f43...db0

Enig i denne. Slutt å tenke, vær deg selv og gjør det som faller deg inn. 😉

Anonymous poster hash: ba1e5...822

Skrevet

Du har fått to gode svar. Jeg støtter disse. Du bør rett og slett gi mer f**n, og i alle fall ikke tenke og overanalysere alt.

Anonymous poster hash: 6ed0f...1c0

Skrevet

Eller si det til henne "Sorry hvis jeg presser meg på deg. Det er så trygt med deg siden vi kjenner hverandre fra før. Du trenger ikke å passe på meg altså, så si ifra hvis det blir for mye". 

Skrevet

Hvor mye tid bruker du egentlig på skravling i løpet av dagen? Utenom lunsjen?

Anonymous poster hash: 4d5ca...c70

Skrevet

Hvor mye tid bruker du egentlig på skravling i løpet av dagen? Utenom lunsjen?Anonymous poster hash: 4d5ca...c70

Jeg bruker ikke så mye, men de andre skravler jo innimellom hele tiden.

Anonymous poster hash: 645d9...d9b

Skrevet

Er du 12 år?

Anonymous poster hash: 519fe...209

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...