Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #1 Skrevet 30. september 2016 Det er et ømt tema for han. Hvorfor gjør han ikke noe med det? Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: cd389...34d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #2 Skrevet 30. september 2016 Det er et ømt tema for han. Hvorfor gjør han ikke noe med det? Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: cd389...34d Ingenting, med mindre han vil gjøre noe selv. Anonymous poster hash: 794ba...5b4
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #3 Skrevet 30. september 2016 Ingenting, med mindre han vil gjøre noe selv. Anonymous poster hash: 794ba...5b4 Det går utover vårt felles barn, og vår felles økonomi. Litt dumt ja Hi Anonymous poster hash: cd389...34d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #4 Skrevet 30. september 2016 Du kan IKKE gjøre noe, men har derimot kan søke endring på NAV. Men virkelig, velter dette økonomien deres? Anonymous poster hash: f5b54...3c3
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #5 Skrevet 30. september 2016 Du kan IKKE gjøre noe, men har derimot kan søke endring på NAV. Men virkelig, velter dette økonomien deres? Anonymous poster hash: f5b54...3c3 Han gruer seg for å ta steget. Hvorfor? Anonymous poster hash: cd389...34d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #6 Skrevet 30. september 2016 Still et ultimatum. Det var det som måtte til her. Fryktelig irriterende å se pengene fly ut av vår konto og inn på eksens! 👹 Anonymous poster hash: da561...965
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #7 Skrevet 30. september 2016 Still et ultimatum. Det var det som måtte til her. Fryktelig irriterende å se pengene fly ut av vår konto og inn på eksens! Anonymous poster hash: da561...965 Da må hun også følge opp ultimatet. Anonymous poster hash: 3eab4...90a
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #8 Skrevet 30. september 2016 Still et ultimatum. Det var det som måtte til her. Fryktelig irriterende å se pengene fly ut av vår konto og inn på eksens! 👹 Anonymous poster hash: da561...965 Ja,det er det. Ihvertfall når vi ser at pengene ikke går til barnet. Barnet går med hullete og for små klær og ekle stinkende sko. Mens eksen reiser på ferier og pusser opp Hi Anonymous poster hash: cd389...34d
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #9 Skrevet 30. september 2016 Ja,det er det. Ihvertfall når vi ser at pengene ikke går til barnet. Barnet går med hullete og for små klær og ekle stinkende sko. Mens eksen reiser på ferier og pusser opp Hi Anonymous poster hash: cd389...34d Hvor mye for mye betaler han da? Hvorfor går ungen med stinkende sko, har dere ikke vaskemaskin? Anonymous poster hash: 8b68b...b4e
Mamma til 2 søte Skrevet 30. september 2016 #10 Skrevet 30. september 2016 Ja,det er det. Ihvertfall når vi ser at pengene ikke går til barnet. Barnet går med hullete og for små klær og ekle stinkende sko. Mens eksen reiser på ferier og pusser opp Hi Anonymous poster hash: cd389...34d Men det er jo faktisk en barnevernssak? Og hvilken FAR lar ungen sin bli behandlet på den måten????
Majamortil2 Skrevet 30. september 2016 #11 Skrevet 30. september 2016 Blir så provosert når jeg leser slike tråder! Hva tror dere det koster med lån/husleie, fritidsaktiviter, bursdager etc? Barnebidrag er aldri astronomiske summer her i landet, så slutt å klag! Kanskje han ikke vil klage på bidraget fordi det virker smålig!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #12 Skrevet 30. september 2016 Ja,det er det. Ihvertfall når vi ser at pengene ikke går til barnet. Barnet går med hullete og for små klær og ekle stinkende sko. Mens eksen reiser på ferier og pusser opp Hi Anonymous poster hash: cd389...34d Da får du appellere til fars fornuft. Si at dere går ned på bidraget og setter inn mellomlegget på egen konto og bruker det til nødvendig utstyr til barnet. Anonymous poster hash: dbce5...c16
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #13 Skrevet 30. september 2016 Hahaha, ny vinkling på et gammelt tema. Kjenner den igjen. Saken her er vel at det er barnefarens nye samboer som ergrer seg over at han har og tar, i alle fall økonomisk ansvar for alle barna sine. Anonymous poster hash: 90b1e...314
ma(G)ma med to små :) Skrevet 30. september 2016 #14 Skrevet 30. september 2016 Dersom bidraget virkelig er høyt, og det virkelig står så ille til med økonomistyringen hos mor som du får det til å høres ut som; kan du ikke høre med mannen din om han kan be NAV justere bidraget, men at dere inngår en avtale om at tilsvarende sum som bidraget blir justert med, skal brukes på sønnen hans hver mnd? Da får sønnen det han trenger av utstyr, og dere vet at mor ikke sløser bort pengene på seg selv. F.eks. hvis bidraget nå er 4000, og det blir senket til 2500, så har mannen 1500 kr i mnd som han kan bruke til å kjøpe det sønnen måtte trenge av klær, sko og annet utstyr.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #15 Skrevet 30. september 2016 Ta det gjennom nav da vel Anonymous poster hash: 34794...8d3
Tough Shit Skrevet 30. september 2016 #16 Skrevet 30. september 2016 Men det er jo faktisk en barnevernssak? Og hvilken FAR lar ungen sin bli behandlet på den måten???? HE RRE GUD. Dagens hylekorpris går til deg.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #17 Skrevet 30. september 2016 Ja,det er det. Ihvertfall når vi ser at pengene ikke går til barnet. Barnet går med hullete og for små klær og ekle stinkende sko. Mens eksen reiser på ferier og pusser opp Hi Anonymous poster hash: cd389...34d Du vet at fedre ikke bare skal betale bidrag dersom mor er fattig? Om mor har råd til ferie og oppussing så er da der flott for henne. Virker som det faller mange tungt for hjertet at bidragsmottakere har råd til ting til seg selv. Anonymous poster hash: e0d5c...3aa
ma(G)ma med to små :) Skrevet 30. september 2016 #18 Skrevet 30. september 2016 Du vet at fedre ikke bare skal betale bidrag dersom mor er fattig? Om mor har råd til ferie og oppussing så er da der flott for henne. Virker som det faller mange tungt for hjertet at bidragsmottakere har råd til ting til seg selv. Anonymous poster hash: e0d5c...3aa Selvfølgelig ikke, men mor har jo et ansvar for å disponere de pengene hun har på en god måte, og hvis hun prioriterer å bruke massevis på seg selv, mens sønnen ikke får det han trenger, forstår jeg frustrasjonen. Det kan jo ikke vi som er gift gjøre heller. Det er en rettighet man mister når man får barn. Først sikrer man at barna har det de trenger, og hvis det etterpå er noe igjen, kan man bruke dem på seg selv.
Mamma til 2 søte Skrevet 30. september 2016 #19 Skrevet 30. september 2016 HE RRE GUD. Dagens hylekorpris går til deg. Takk 😊
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #20 Skrevet 30. september 2016 Samme her. Samboeren betaler vel noen tusen for mye, siden vi har barna nesten 50%. Mor kjøper seg båt, bil, treningssenter-"abonnement" etc,mens hun klager på dårlig råd og vil øke bidraget med jevne mellomrom. Hun setter altså ikke engang pris på det høye bidraget, men vil ha mer, mer og mer. Det gjør det hele ekstra irriterende. Men jeg prøver å ikke irritere meg og ikke blande meg. Det er ikke min sak. Jeg kan ikke komme og kreve noe som helst, selv om det selvsagt går ut over vår felles økonomi. Jeg tenker at det varer de årene det varer, deretter er frie til å disponere absolutt alle pengene våre selv. Og det blir bra. Anonymous poster hash: e10f6...ff9
februarprins2013 Skrevet 1. oktober 2016 #21 Skrevet 1. oktober 2016 dette blander ikke du deg i, har lite tro på at det går så mye utover deres felles barn og deres økonomi, han har barn fra før og de skal selvsagt ha farsbidraget, hvis du synes det er så galt,får han ta det gjennon nav hvis han selv ønsker
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2016 #22 Skrevet 1. oktober 2016 Jeg synes du fremstiller saken utrolig overforenklet. Og da tenker jeg at du er lite nyansert og at dette har to sider. Du klarer tydeligvis ikke se noe annet enn deg selv. Anonymous poster hash: 625b5...32a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå