Gå til innhold

Liker å sykle, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har virkelig fått sansen for sykling pg har lyst å bruke det som trening. Problemet er bare at jeg får så vondt. Vondt på beina i rompen, om dere skjønner. Ikke på huden, men i skjelettet liksom. Kan en sykkelbukse med padding hjelpe mot det? Noen som har noen gode tips?

Anonymous poster hash: ab682...038

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper.

OG så er det faktisk slik at stumpen blir "herdet" etterhvert.

For mange år siden pleide jeg bare å sykle om sommeren. De første turene på våren, så ble baken litt øm. MEN nå sykler jeg hele året og merker aldri noe til det.

Jeg sykler aldri så langt jeg da, Bruker i hovedsak sykkel som transportmiddel.

Eksempel: Hvis du aldri graver med spade - og så plutselig gjør det et par timer UTEN hansker - da får du vannblemmer osv. Er du vant til å grave med spade - så får du det ikke.

Anonymous poster hash: b1ec9...a6b
Skrevet

Det hjelper nok litt med slik pute i buksa. Ellers går det over etter noen få uker.

Jeg er ny på sykling selv og husker de første ukene var det tortur å sette seg oppå. Nå kommer jeg ikke på det en gang 😊

Skrevet

Det kan også hende at setet ditt er feil innstilt. Ta en tur innom en god sykkelbutikk og få hjelp til å justere setet riktig til deg. Jeg trodde mitt var riktig, men slet stadig med at jeg fikk vondt i halebeinet. Så skrudde de setet mitt en og en halv cm ned - problem løst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...