Anonym bruker Skrevet 29. september 2016 #1 Skrevet 29. september 2016 Min mor er 70 år og alene. Ingen mann, venner og familie unntatt meg. Jeg og mannen har to gutter på 1 1/2 år. Vi har totalrenovert vårt hus de siste fire årene å er endelig ferdig. Min mor har masse hun vil pusse opp å prøver å få mannen til å gjøre det. Vi har gjort litt hos henne men tiden strekker ikke til. Vi jobber fult begge to og det tar 1 1/2t t/r til min mor. Greit nok det. Hver gang vi er der Ernest mas om ting hun burde gjort. "Skulle ryddet søppel men har ingen til å kjøre så må vel betale masse penger jeg ikke har for å få hjelp". "Skulle satt inn en dør men kjenner ingen som kan gjøre det"." Skulle malt gangen men har ikke helse". " skulle lagt panel på veggen og nytt gulv".Hun vet mannen er snekker å kan gjøre alt dette så jeg føler hun hinter til at han skal gjøre det noe hun nekter for. Hun maste masse sist uke om mannen Kine male taket i gangen å han sa ja at han tar det denne uken. Dessverre gikk ikke det da det ble mer på jobb enn forventet. Nå ringte min mor potte sur for at han ikke holdt avtaler. Nå hadde hun begynt selv å male selv om hun så det ble stygt. Hun sa at" når han ikke holder det han lover får jeg gjøre det selv. Det blir ikke pent men jeg må bare. Jeg har ingen som stiller opp og har ikke penger til å betale folk". Hun kjeftet og var kjempe sur. Jeg føler hun prøver å spille på samvittigheten min og lager drama for alt. Hun presser nesten mannen til å ta på seg prosjekter og gjør han det ikke med engang blir hun kjempe sint. Jeg blir så frustrert og lei meg. Hun gjør meg alltid lei meg hver gang vi snakker sammen fordi hun kjefter og smeller . Hun blir uvenn med alle å det er så slitsomt. Slik har det alltid vært. Vi har jo tross alt en helg vi kan hjelpe henne som hun sier. Men helgene går til klesvask, husvask og folk som gir oss energi. Vi er ute å koser oss med ungene og føler oss ferdig med oppussing. Vanvittig slitsomt at hun ikke forstår ett nei eller at vi er slittne å ikke får gjort ting hun ber om med engang.  Kjenner jeg bare trenger en klem. Skulke ønske jeg hadde en mamma som kunne hjulpet meg og ikke motsatt.  Takk for at du leste.  Anonymous poster hash: 4d338...3c5
Anonym bruker Skrevet 29. september 2016 #2 Skrevet 29. september 2016 Jeg tror du må bli veldig tydelig med henne.  "Mener du at min mann skal droppe jobben sin som han får betalt for for å hjelpe deg gratis? Min mann jobber fullt og vel så det, han skal i tillegg ta seg av barna og vår familie. Likevel sa han ja til å male taket ditt. Nå ble det ikke den dagen han trodde han hadde tid fordi han måtte jobbe. Han skulle gjøre jobben gratis for deg, da må du også finne deg i at han gjør det når han har tid - ikke når du vil at det skal gjøre. Du skylder ham en unnskyldning for å ha blitt sur pga. dette!"  Når hun sier slike ting ellers synes jeg dere skal være veldig ærlig med henne. "Vi skulle gjerne ha hjulpet deg mer, men vi får knapt dagene våre til å gå opp med det vi har å gjøre selv. Kanskje du skulle høre om Frivillighetssentralen kan hjelpe deg, eller noen venner som også er pensjonerte?"  Og hvis hun har hus så er det på tide å oppmuntre henne til å selge huset og flytte i en leilighet som krever lite vedlikehold.  Sender deg en klem gjennom nettet <3 Anonymous poster hash: baf9d...ee5
LilleVilje Skrevet 29. september 2016 #3 Skrevet 29. september 2016 Hun er helt urimelig. Man hjelper så klart foreldrene sine, men det å forvente at barna skal pusse opp huset ditt i helger, er langt over grensen. Hun maser hele tiden, det i seg selv gjør jo at dere ikke får lyst til å dra dit. Har du sagt det til henne?  Ta en alvorsprat og få henne til å forstå. Og hvis hun ikke klarer vedlikeholdet selv, må hun kanskje vurdere å flytte i leilighet.
Hjertefru Skrevet 29. september 2016 #4 Skrevet 29. september 2016 Uff, dette var ikke greit. Du må ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet. Hvis din mor alltid har vært sånn, tror jeg ikke du skal ha forhåpninger om endring dessverre. Tenker at det er noe psykisk hun sliter med.... Ville ikke direkte kuttet henne ut, men vær flinke til å sette grenser. For all del ikke la dette gå ut over relasjonen du og mannen har til hverandre. Du vet i alle fall hva slags mor/svigermor du ikke vil bli! Klem avsendt
Gjest Antarctica Skrevet 29. september 2016 #5 Skrevet 29. september 2016 Oj, for ei megge. Du få heller si "helt enig, hvorfor selger du ikke og kjøper deg noe mer lettstelt" hver gang hun hinter om at det er så vanskelig å få ting gjort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå