Gå til innhold

1 år på AAP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nærmer meg et år på AAP og da går vedtaket ut. Jeg er ikke i arbeid enda og kommer nok ikke til å startet igjen før vedtaket går ut. Er det noen som vet hva som må gjøres for å forlenge det?

På NAV sine sider står det bare at man kan få det i 4 år, ikke noe om prosessen rundt forlengelse... 

Anonymous poster hash: 21fcc...623
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg nærmer meg et år på AAP og da går vedtaket ut. Jeg er ikke i arbeid enda og kommer nok ikke til å startet igjen før vedtaket går ut. Er det noen som vet hva som må gjøres for å forlenge det?

På NAV sine sider står det bare at man kan få det i 4 år, ikke noe om prosessen rundt forlengelse... 

Jeg ringte bare saksbehandler og fikk vedtak i posten. Du må gå via saksbehandler, ikke finn skjema på nett og fyll det ut selv.

Anonymous poster hash: d5c1b...eaa

Skrevet

Saksbehandleren din ordner det, også må du underskrive på en ny oppfølgingsplan. 

Det er forresten helt uproblematisk å få det i mer enn 4 år også om du trenger det, jeg har hatt det i 5 år.

Bare logg inn på "Mitt NAV" du og skriv en melding hvor du ber saksbehandler ta kontakt for å snakke om forlengelse av aap, da skal de ta kontakt med deg innen 4 dager.

Anonymous poster hash: e455a...6ae
Skrevet

HI her. Takk for svar :) Så det er ikke lang behandlingstid på å få forlenget vedtaket? Holder det å ta kontakt et par uker før det går ut?

Skrevet

HI her. Takk for svar :) Så det er ikke lang behandlingstid på å få forlenget vedtaket? Holder det å ta kontakt et par uker før det går ut?

Nei det går automatisk uten opphold etter at saksbehandleren din lager ny aktivitetsplan.

Anonymous poster hash: 011dc...80e

Skrevet

Det er ikke noe behandlingstid, men den nye oppfølgingsplanen må være laget og underskrevet i god tid da.

Jeg har som sagt hatt aap i 5 år og har alltid skrevet ny plan måneden før den gamle går ut.

Anonymous poster hash: e455a...6ae
Skrevet

Ok, takk :) HI

Skrevet

Går automatisk for meg, men greit å vise til saksbehandler at du er "på" og tar tak selv mtp. ny plan. Jeg har tidenes slappeste saksbehandler så må sette meg mål og fikse praksisplass og behandling selv haha.. men de kan nå iallefall ikke ta meg på at jeg ikke tar initiativ selv om kroppen skranter. 

Anonymous poster hash: 89360...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...