Gå til innhold

Kan dette være voksesmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir to om en uke.

I går kveld var hun veldig urolig med beina da hun la seg og sutret litt.

Vært våken flere ganger men sovnet. Våknet hylskrikende for to timer siden. Vekselsvis satt og tok seg til anklene og ålet seg rundt i senga og så ut til å ikke finne noen god posisjon å ligge i.

Ingen feber. Hatt godt med avføring i går og feiler ikke noe annet for tiden.

Hun gråt så fælt så jeg gav en paracet og den ser ut til å virke. Sitter nå i sengen og ser litt nettbrett og virker fornøyd.

Leser på nett at voksesmerter er mest vanlig fra treårsalderen. Men kan begynne alt ved to.

Høres dette ut som voksesmerter. Nå virker hun jo helt grei, trøtt men blid.

Er dette noe å ringe legen for egentlig?

Anonymous poster hash: de9b9...387

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det liknar på slik mine har hatt voksesmerter.  Spesielt den eine har vore veldig plaga i periodar.  Då vaknar han 2 - 3 timar etter han har lagt seg, og berre hyler og ligg og sparkar med beina.  Tidlegare  nådde eg ikkje inn til han, han berre hylte og vrei seg, utan å svare på spørsmål og fortelje kva som var gale.  No er han 7, og seier at det er voksesmerter.  Han pleier å ha smerter i begge beina samtidig, man når det har gått over, så er det over.  Han har ikkje vondt i beina utanom desse episodane, som på det mest intense kom nesten annankvar natt.

Skrevet

Det liknar på slik mine har hatt voksesmerter. Spesielt den eine har vore veldig plaga i periodar. Då vaknar han 2 - 3 timar etter han har lagt seg, og berre hyler og ligg og sparkar med beina. Tidlegare nådde eg ikkje inn til han, han berre hylte og vrei seg, utan å svare på spørsmål og fortelje kva som var gale. No er han 7, og seier at det er voksesmerter. Han pleier å ha smerter i begge beina samtidig, man når det har gått over, så er det over. Han har ikkje vondt i beina utanom desse episodane, som på det mest intense kom nesten annankvar natt.

Takk for svar.

Blir så usikker når jeg ikke vet.

Tenkte kanskje hun var kvalm så forsøkte godteri testen. Fikk en nonstop og en potetskrue, det slukte hun og ba om mer, så kvalm var hun ikke.

Hun har aldri tatt seg til anklene på den måten før så det var tydelig at hun plagdes med beina.

Nå har hun sovet i 30 minutter uten en lyd. Var veldig trøtt.

Får holde henne hjemme fra barnehagen og la henne sove så lenge hun trenger i dag og se om neste natt blir lik.

HI

Skrevet

Det liknar på slik mine har hatt voksesmerter. Spesielt den eine har vore veldig plaga i periodar. Då vaknar han 2 - 3 timar etter han har lagt seg, og berre hyler og ligg og sparkar med beina. Tidlegare nådde eg ikkje inn til han, han berre hylte og vrei seg, utan å svare på spørsmål og fortelje kva som var gale. No er han 7, og seier at det er voksesmerter. Han pleier å ha smerter i begge beina samtidig, man når det har gått over, så er det over. Han har ikkje vondt i beina utanom desse episodane, som på det mest intense kom nesten annankvar natt.

Hvor lenge varte disse "anfallene"?

Her nådde hun en topp kl fire, hadde da vært urolig fra hun la seg, og mer og mer urolig fra tolv.

Kom de flere netter på rad?

Skrevet

Hvor lenge varte disse "anfallene"?

Her nådde hun en topp kl fire, hadde da vært urolig fra hun la seg, og mer og mer urolig fra tolv.

Kom de flere netter på rad?

Dei pleier ikkje å vare så lenge på min gut.  Har hendt at eg har skjøna at det var i anmarsj då han la seg, fordi han var litt uroleg i beina, og så vakna han opp att i 22 - 23 tida og hylgrein.  Dei seier at det skal vere over i løpet av ein halv time, og at ein ikkje treng gje paracet, men mi erfaring var at det gjerne kom attende og blei sterkare att når eg trudde det heldt på å gå over, så han har fått ein del paracet.   Det pleier ikkje å skje fleire netter på rad, men det var ein periode det skjedde ca annankvar natt, av og til to netter på rad. 

Likar ikkje å seie at folk ikkje skal kontakte lege, og hugsar kor usikker eg var sjølv, men vi avventa lege fordi han var heilt fin og smertefri på dagtid.  Så snakka vi med legen på helsestasjonen om det ein gong vi var der.

Skrevet

Dette høres veldig likt ut som mine vokssmerter og mitt ene barns voksesmerter. Andre barnet har helt anderledes.

For hu ene jenta føles det ut som hun har fått en skade på fotballbanen, tenker ikke så veldig mye over det og regner med det går over ett noen dager. Men når smertene ekploderer en natt så vet hun det ere voksesmerter. Da er det varmeflaske og ibux som hjelper. Hun har normalt veldig høy smerteterskel, så når tårene triller har hun vondt. Gjennom dagen går det greit for da er hun i bevegelse, men smertene kommer når hun blir rolig, derefor oftes npr hun sover.

Hun andre er helt anderledes,hun kan plutselig slite med å gå for det gjør så vondt. Det er best å ligge på sofaen og gjøre ingenting for da gjør det ikke vondt. Har lært at begge deler er vokssmerter for det tar gjerne ikke lang tid før de klager på at sko elle klær plutselig er for smått.

Anonymous poster hash: d7de0...ac5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...