Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #1 Skrevet 28. september 2016 Jeg har en stor 3-åring (3 år og 3 mnd) på 105 cm og 19-20 kg. Vi hadde bilstolen bakovervendt til i sommer, da stakk vi innom Thorshov bilrekvisita og forhørte oss der, og mannen der (som kan mye om bil og bilstoler) så på barnet mitt og sa at vi fint kunne ha henne vendt forover. Hun satt helt sammenkrøket bakover, stakkars, og vi satte barnet da forovervendt siden nakken er sterk og kraftig nok. Det har gått fint, hun hadde da på selene siden det er opp til 18 kg, men barnet har nå bikket 18 kg og det er ikke anbefalt å sitte slik lenger. Jeg ser i bruksanvisningen, og finner kun ut at barnet skal sitte i setet med vanlig sele over seg. Stemmer det? Noen som har sett det samme? Har lett og lett, og sett på Britax sine sider etc, og finner bare ut at setet skal være sånn. Anonymous poster hash: 0d7f7...58a
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #2 Skrevet 28. september 2016 Viss hun må gå over til å bare bruke vanlig bilbelte som er i bilen så er det enbefalt å bytte bilstol da den er ganske tung og stor og da ikke er festen til selve bilen. Om du ser på en av sidene skal det være klister som viser hvor lenge barnet kan sitte fremovervendt med stolens seler. Anonymous poster hash: b7141...fc8
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #3 Skrevet 28. september 2016 Viss hun må gå over til å bare bruke vanlig bilbelte som er i bilen så er det enbefalt å bytte bilstol da den er ganske tung og stor og da ikke er festen til selve bilen. Om du ser på en av sidene skal det være klister som viser hvor lenge barnet kan sitte fremovervendt med stolens seler. Anonymous poster hash: b7141...fc8 Ja, og det står fra 15-25 kilo Så vi har litt tid på oss, men jeg tenkte som deg... at jeg vil bytte bilstol ganske snart, til en som er lettere (en slags sittepute?). Noen som har en ny bilstol å anbefale, forresten? En lett en. Anonymous poster hash: 0d7f7...58a
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #4 Skrevet 28. september 2016 Jeg har lest flere ganger her inne og på babyverden at når barna snus burde de sitte i beltestol Anonymous poster hash: 90795...966
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #5 Skrevet 28. september 2016 Jeg har lest flere ganger her inne og på babyverden at når barna snus burde de sitte i beltestol Anonymous poster hash: 90795...966 Hva er det for noe, link? Anonymous poster hash: 0d7f7...58a
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #6 Skrevet 28. september 2016 Denne er nok mer til å stole på: https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/forskning-om-sikring-av-barn-i-bil/ Bare vær klar over at nakken ikke er ferdig utviklet før ved 5-års alder, og at (som det også står i artikkelen i linken) hodet til en 3-åring fremdeles er stort og tungt i forhold til kroppen. Må dere snu? Anonymous poster hash: 53eb0...dc0
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #7 Skrevet 28. september 2016 Denne er nok mer til å stole på: https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/forskning-om-sikring-av-barn-i-bil/ Bare vær klar over at nakken ikke er ferdig utviklet før ved 5-års alder, og at (som det også står i artikkelen i linken) hodet til en 3-åring fremdeles er stort og tungt i forhold til kroppen. Må dere snu? Anonymous poster hash: 53eb0...dc0 Snu? Barnet kan ikke sitte bakovervendt pga lengden. Bena går opp i ansiktet, omtrent. At hodet til en 3-åring er for stort og tungt i forhold til kroppen er jo en voldsom generalisering. En gutt i familien er 5 år, og mindre enn mitt barn på 3 år. Man må liksom se det litt an. Anonymous poster hash: 0d7f7...58a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå