Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #1 Skrevet 28. september 2016 ...hvordan går det med deg? Har tenkt sånn på deg de siste dagene og håper at alt er bra! Hilsen meg som skal ta prøven om fem uker Anonymous poster hash: a9738...48b
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #2 Skrevet 28. september 2016 ...hvordan går det med deg? Har tenkt sånn på deg de siste dagene og håper at alt er bra! Hilsen meg som skal ta prøven om fem uker Anonymous poster hash: a9738...48b Hei på deg, så hyggelig å bli tenkt på Jeg kan ikke si at det går bra. Jeg bruker dagene på å lese om Down syndrom, se videoer osv... prøver å skaffe meg så mye informasjon jeg bare kan. Det ender bare opp med at jeg sitter her og gråter... Det er mange lykkelige historier der ute, med familier som har fått barn med DS som lever som alle andre, barnet har ingen ekstra sykdom og alt ser ut til å være "lett" og fint. Men så har jeg jo ingen garanti for at barnet i magen min (om den har DS) skal være så heldig... som i dag, kom jeg over bloggen til en mamma, hun fikk en datter med DS, med hjertefeil, og denne lille jenta fikk bare leve i to år. Leser om så alt for mange som er født med sykdommer de ikke kan leve lenge meg. DS i seg selv er jo ikke vondt, men det er tillegssykdommene og smerten som følger med disse sykdommene, disse små menneskene må leve med i det korte livet de får som er så uendelig vondt å lese om. Jeg er så delt, så delt. Så opp og ned. Så ut av meg selv, og så redd. Prøven i seg selv var ok å ta, selv om jeg syntes den var litt vond (de fleste skriver jo at det ikke gjør vondt i det hele tatt), det er redselen for å miste babyen nå i etterkant av prøven som er verst for meg. Jeg skvetter til for den minste smerte i magen, som sikkert er normale smerter i svangerskapet, men jeg er så redd for å miste. Beklager, dette svaret hverken betrygget deg, eller gir mening, men akkurat nå er det sånn jeg har det. Jeg får svar på fredag håper jeg, eller senest mandag sa legen. Så venter og venter... Jeg ønsker deg alt godt og masse lykke til! For de aller, aller fleste går dette kjempefint Anonymous poster hash: 1546c...e55
Iiiiik Skrevet 28. september 2016 #3 Skrevet 28. september 2016 Uff, stor klem til deg! Håper svaret på morkakeprøven blir godt!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #4 Skrevet 28. september 2016 Huff, så vondt å høre hvordan du har det! Håper så inderlig at det viser seg at alt er i orden på fredag og at du slipper å tenke mer på det. Jeg skjønner godt tankene dine om og redselen din for tilleggssykdommer ved Downs. Downs i seg selv er jo (antakelig) mulig å håndtere og et barn med Downs kan ha et godt liv, men det er som du sier større mulighet for tilleggsykdommer og skader som sikkert er umulig å få vite noe om så tidlig. Håper du får vite at alt er ok på fredag og at du slipper å ta noen videre beslutning. Forstår også godt engstelsen din i forhold til morkakeprøven og abortrisiko. Jeg har tenkt for meg selv at for å ta morkakeprøve/fostervannsprøve, så skal risikoen for sykdom være vesentlig høyere enn abortrisikoen, og det var det jo for deg, så jeg skjønner valget du tok. For de aller fleste går jo morkakeprøve helt fint, så da får du bare satse på at du er en av alle dem det går fint for. Stor klem til deg, skjønner så veldig godt at du har en tøff tid nå. Anonymous poster hash: a9738...48b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #6 Skrevet 30. september 2016 Hvordan gikk det med deg idag? Håper så veldig på at alt er bra! Klemmer til deg! Anonymous poster hash: a9738...48b
Anonym bruker Skrevet 30. september 2016 #7 Skrevet 30. september 2016 Det gikk veldig bra, hun har svart i den opprinnelige tråden. 😀 Anonymous poster hash: 2337c...868
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå