Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #1 Skrevet 28. september 2016 Ser at noen lar babyen sin sove på magen. Nå er det en stund siden jeg hadde små barn, men er det kommet nye retningslinjer ang det? Før var det Iallefall fy fy og var knyttet opp mot krybbedød .. Anonymous poster hash: 116d1...877
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #2 Skrevet 28. september 2016 Slapp av! Det går faktisk helt fint å la babyer sove litt på magen, og særlig om foreldrene ser til barnet nå og da. Man må bruke litt sunn fornuft altså.... Mange barn kan ha magevondt og mageproblemer, da er det helt supert å sove litt på magen. Fra barnet kan snu seg selv er det også ganske problemfritt å la barnet sove på magen. Min snudde seg tidlig, og rullet ofte over på magen fra hun var 4 mnd når hun sov på natten. Skulle jeg sittet våken nattevakt for å snu henne tilbake gjennom natten da eller? Anonymous poster hash: 84c83...4bf
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #3 Skrevet 28. september 2016 Det er fortsatt fyfy (i alle fall i mine og lub's øyne). Snur babyen seg snur jeg h*n tilbake. Anonymous poster hash: 831f2...908
Pobie Skrevet 28. september 2016 #4 Skrevet 28. september 2016 Babyer skal IKKE legges til å sove på magen. Tilbringe tid på magen er viktig, men kun mens babyen er våken. Selv om babyen kan rulle seg på magen, skal den legges til å sove på ryggen. Hvis den snur seg selv kan man la den ligge. Babyer skal legges på ryggen, på en fast og flat overflate, alene. Dvs ikke dele seng med en voksen eller andre barn, og ikke ha løse tepper, puter eller kosedyr i sengen hos seg. Det er kun madrassen og babyen som skal være i sengen, og babyen skal legges på rygg. Hvis den sovner sittende eller på magen eller i foreldrenes seng el.l., skal den flyttes over i sin egen seng hvor den kan sove trygt (eller evt en annen flat, fast plass hvor den kan sove uten fare for kvelning av leker, tepper, andre barn, osv)
Snøfnugget Skrevet 28. september 2016 #5 Skrevet 28. september 2016 Babyer skal sove på ryggen. Men har latt begge mine ligge å sove litt på magen eller siden, men da med tilsyn (type baby sover ved siden av oss i sofaen på kvelden, så vi er der hele tiden). Ville aldri gjort det uten konstant tilsyn, og snur tilbake om de snur seg i søvne.
februarprins2013 Skrevet 29. september 2016 #6 Skrevet 29. september 2016 min begynte og snu seg på mage når han var rundt 3mnd, snudde han flere ganger løpet av nattan,men hjalp ikke, så til slutt lot heg han bare sove på magen, det gjorde han frem til han var ca 18 mnd, er vel ikke abefalt og ligge på magen før de er store nok til og snu seg selv
Anonym bruker Skrevet 29. september 2016 #7 Skrevet 29. september 2016 Back to sleep tummy to play Anonymous poster hash: c59dc...497
Pobie Skrevet 30. september 2016 #8 Skrevet 30. september 2016 (endret) Når de kan legge seg selv på siden eller magen, regnes det som trygt å la dem sove slik. Trenger ikke å snu dem tilbake på ryggen. Men man legger dem alltid til å sove på ryggen, så får de snu seg selv hvis de vil. De har nok kontroll over hodet til å unngå kvelning når de kan snu seg, forutsatt at de ligger på en madrass laget for babyer og uten løse tepper og puter osv. Endret 30. september 2016 av Pobie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå