Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #1 Skrevet 28. september 2016 Vi er i utlandet hver sommer, hver høstferie, gjerne en weekend før eller o jula. Vi er også ofte på vinterferie, sånn halvparten utenlands og halvparten på ski. Samme med påske. Så er det så mange fridager i mai, og det blir gjerne en liten tur til Polen, Paris, London.... Det er jo så billige flybilletter og det er jo så koselig å være på tur. Har faktisk begynt å føle på dette med at å holde på slik faktisk er temmelig så ukult. Tror den flysete avgiften, har bevisstgjort oss på hvor ille det er for drivhuseffekten, får negative kommentarer fra folk også, og tenker litt mer tanken at vi faktisk kan reise på annet vis. Det er ukult å dra på "fly ferie!" La oss spre budskapet! Vi tar høstferien i egen hovudstad 😎 Oslo, here we come! Er jo litt rart at ungene har vore 6 ganger i London og aldri i Oslo?! Anonymous poster hash: 16bdb...eea
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #2 Skrevet 28. september 2016 Det som er ukultur er å skryte av det 😊 Det blir for dumt. Når minste blir litt større kommer vi også til å dra på weekendtur, men ikke 5 ganger i året liksom. Og jeg kommer ikke til å sjekke inn på flyplass og restauranter på fb. Det har jeg ikke tid til 😊 Anonymous poster hash: a7273...8ba
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #3 Skrevet 28. september 2016 Jeg skulle å en måte ønske vi alle hadde en forurensningskvote som vi ikke kunne overskride. Anonymous poster hash: 61e4d...ffa
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #4 Skrevet 28. september 2016 Er litt teit når noen kjører elbil for det er så grønt, men flyr flere ganger i løpet av året. Anonymous poster hash: 6d938...463
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #5 Skrevet 28. september 2016 Oi, det var mye, herregud. Tror ikke jeg har flydd på tre år... Anonymous poster hash: c6af7...344
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #6 Skrevet 28. september 2016 Du hadde litt behov for å skryte av hvor god økonomi dere har og hvor mye dere reiser skjønner jeg? Og i tillegg ønsker du å skape masse uro og diskusjon rundt dette temaet, hvor mye dere reiser... Det var det jeg fikk ut av dette innlegget.... Anonymous poster hash: 8d67b...161
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #7 Skrevet 28. september 2016 Jeg flyr ca 2 ganger i året. Men jeg har ikke bil. Jeg kjøper ikke nytt før det gamle har gått i stykker. Spisestuen min er 40 år gammel, min tv er 10 år gammel osv. Er og imot overforbruk, så vi kjøper det vi trenger. Men ikke mer enn det. Regner vel med at dere har 2 biler, og masse nye ting, og overforbruk. Anonymous poster hash: cf0ad...678
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #8 Skrevet 28. september 2016 Vi bor såpass grisgrendt at vi MÅ fly hvis vi skal komme oss på ferie. Skal man kjøre til nærmeste storby, tar det mellom 6 og 7 timer med bil - med ett- og treåring er det mye mer styr enn å ta fly som tar litt over en halvtime. Vil vi til Oslo eller Trondheim, må man regne to dagers bilreise. Ikke akkurat miljøvennlig det heller. Anonymous poster hash: 0c1c4...39e
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #9 Skrevet 28. september 2016 Vi er i utlandet hver sommer, hver høstferie, gjerne en weekend før eller o jula. Vi er også ofte på vinterferie, sånn halvparten utenlands og halvparten på ski. Samme med påske. Så er det så mange fridager i mai, og det blir gjerne en liten tur til Polen, Paris, London.... Det er jo så billige flybilletter og det er jo så koselig å være på tur. Har faktisk begynt å føle på dette med at å holde på slik faktisk er temmelig så ukult. Tror den flysete avgiften, har bevisstgjort oss på hvor ille det er for drivhuseffekten, får negative kommentarer fra folk også, og tenker litt mer tanken at vi faktisk kan reise på annet vis. Det er ukult å dra på "fly ferie!" La oss spre budskapet! Vi tar høstferien i egen hovudstad 😎 Oslo, here we come! Er jo litt rart at ungene har vore 6 ganger i London og aldri i Oslo?! Anonymous poster hash: 16bdb...eea Jeg er fryktelig glad for å høre at dere har åpnet øynene for at denne måten å feriere på... Skandinavia er blitt trendy å feriere i nå. Tror nok danskebåtene kommer til å få en oppsving. Anonymous poster hash: 61832...1b8
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #10 Skrevet 28. september 2016 Vi bor såpass grisgrendt at vi MÅ fly hvis vi skal komme oss på ferie. Skal man kjøre til nærmeste storby, tar det mellom 6 og 7 timer med bil - med ett- og treåring er det mye mer styr enn å ta fly som tar litt over en halvtime. Vil vi til Oslo eller Trondheim, må man regne to dagers bilreise. Ikke akkurat miljøvennlig det heller. Anonymous poster hash: 0c1c4...39e Har en 1 og 3 åring så store krav og behov når det kommer til feiring. Mine nøyer seg med turer i nærmiljøet (fiske, ta med niste i skogen etc) Anonymous poster hash: 61832...1b8
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #11 Skrevet 28. september 2016 Du hadde litt behov for å skryte av hvor god økonomi dere har og hvor mye dere reiser skjønner jeg? Og i tillegg ønsker du å skape masse uro og diskusjon rundt dette temaet, hvor mye dere reiser... Det var det jeg fikk ut av dette innlegget.... Anonymous poster hash: 8d67b...161 Jeg klarer aldri å slutte å undres over mennesker som tror at andre skryter når de forteller noe helt anonymt på anonymforum? Vi VET jo at det er mennesker i dette landet som har råd til å reise til London hver helg om de så vil? Hvorfor er det overraskende at noen av dem er her inne? Og tror du ikke de kan ha tanker om egne valg på samme måte som 'oss andre'? Hvorfor tror du at de gidder å skryte en plass hvor ingen aner hvem de er? Jeg tror du har lett for å bli misunnelig og dømme mennesker på svært tynt grunnlag. Det var det jeg fikk ut av ditt innlegg...... Anonymous poster hash: 06afe...20a
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #12 Skrevet 28. september 2016 Har en 1 og 3 åring så store krav og behov når det kommer til feiring. Mine nøyer seg med turer i nærmiljøet (fiske, ta med niste i skogen etc) Anonymous poster hash: 61832...1b8 Nei, men jeg har også en 9- og 12-åring, samt at jeg selv aldri reiste på ferie før jeg ble voksen. Man kan ikke leve hele sommeren i nord ved å ta niste i skogen. I år har det regnet HVER eneste dag hele sommeren, ganske stusselig å ha inneferie. Anonymous poster hash: 0c1c4...39e
Gjest Antarctica Skrevet 28. september 2016 #13 Skrevet 28. september 2016 Så bra at du har fått en økt bevissthet omkring dette. Vi har også fløyet en del, men ungene er blitt glade i tog. Så noen av feriene har blitt med tog de siste åra, og jeg tror vi fortsetter trenden.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #14 Skrevet 28. september 2016 Bra at du har fått øynene opp! Så er det bare også å parkere bilen i hverdagen slik at familien bruker beina (enten sykle, gå, sparkesykle) til og fra jobb/skole og aktiviteter! Anonymous poster hash: 3b798...5a0
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #15 Skrevet 28. september 2016 Jeg reiser masse med fly i jobben. Og jeg skulle sååååå gjerne ønske at vi kunne gjøre skype i stedet... det er ikke bare miljøtanken, men det er det også. Hver gang jeg kjører fly, er alltid flyene på morgen og ettermiddag stappfulle av pendlere og møtereisende. Tenk om alle kunne ha gått på videomøter i stedet!? Anonymous poster hash: 2d4ba...b1a
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #16 Skrevet 28. september 2016 Vi flyr bare en gang i året vi, til svigers som bor 3 dagsreiser med bil herfra, så det anser jeg som helt nødvendig. Det er miljøvennlig å ha dårlig råd. Anonymous poster hash: 899f3...4d8
aanonym Skrevet 28. september 2016 #17 Skrevet 28. september 2016 Bor nordpå, må reise masse med fly både for jobb og ferie. Et viktig miljøtiltak i Norge ville ha vært å ferdig stille Nord-Norgebanen, i hvert fall til Tromsø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå