Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #1 Skrevet 28. september 2016 Hva tenker dere om dette? Vi er tre søsken hvor jeg er eldst. Jeg har en bror som er 6 år yngre og ei søster som er 9 år yngre. Jeg er den eneste som har barn. Bror min og jeg har ikke fullført vgs av forskjellige helsemessige årsaker. Vi har begge flyttet hjemme fra så fort vi ble 18. (Direkte kastet ut av foreldre) Vi har ikke noe særlig godt forhold til mamma og pappa pga vi alltid har vært "i veien" Så kommer lillesøster.. Hun har bodd hjemme til hun var 20, flyttet til oslo for å gå folkehøyskole (betalt av foreldre) hun har fått flere sydenturer i året, de dekker fortsatt alt av klær, regninger, livsopphold, togbilletter osv for henne. Rett å slett lille gulljenta.. De har liten kontakt med mine barn, bruker hverken tid eller noe penger på dem. Kanskje de passer dem 2 ganger i året, om jeg spør.. Jeg synes dette begynner å bli kvalmt.. Vi fikk spørsmål om å være med til tyrkia i sommer. Jeg barna og samboer sammen med pappa, mamma og lillesøster. de skulle da dekke alt av utlegg til fly, hotell og lommepenger til lillesøster... Vi fikk ikke råd til tur, så de dro bare dem tre... De tilbydde seg ikke å dekke 1øre av min eller barna sin reise enda jeg sa vi ikke kunne være med pga økonomi..... Hadde dere sagt noe? Eller bare latt ting skure å gå? Anonymous poster hash: b1226...9ab
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #2 Skrevet 28. september 2016 Jeg ville ha sagt hva jeg mente, og gi f i ettertid. Opplever det samme som deg, men her er det svigers det er snakk om. Jeg var lei å se hvordan de hadde behandlet mannen og ungene våres, en dag var det nok, jeg tok oppgjøret og den dag i dag har vi ikke lenger kontakt, og det gjør meg ingenting. Heldigvis har vi mine foreldrene og søsken som er helt fantastiske Selv mannen føler mer tilhørighet i min familie enn hans. Anonymous poster hash: 6d6d5...ea9
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #3 Skrevet 28. september 2016 Det heter VOKSNE, ikke voksEne. Og innlegget ditt oser av hat mot din egen lillesøster. Er det hennes skyld at foreldrene deres forskjellsbehandler dere? Hvis du har mann og barn og egen familie, er det mer naturlig at de betaler for ei som kanskje har dårlig økonomi og ikke flere voksne til å dele den økonomiske byrden med. Anonymous poster hash: df630...c4f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #4 Skrevet 28. september 2016 I min verden er dette ganske vanlig... min mor elsker min søster over alt på jord, og de gjør aktiviteter sammen flere ganger i uken (ja, hun er voksen). Hun er overhodet ikke interessert i meg og mitt, eller i å gjøre ting med meg. Her er det omvendt da, min søster har ikke utdannelse eller vgs, mens jeg har mastergrad. I min manns familie har foreldrene der pøst ut sikkert flere titalls om ikke hundre tusener begge hans brødre til ulike ting fordi de er noen surrehoder som ikke klarer ta vare på seg selv og familiene sine, mens min mann får nada.... vi fikk 1000 kr til bidrag til bryllup... Skjønner du synes det er kjipt, men for meg er det heltnormalt at det er slik. Anonymous poster hash: b996a...062
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #5 Skrevet 28. september 2016 Det heter VOKSNE, ikke voksEne. Og innlegget ditt oser av hat mot din egen lillesøster. Er det hennes skyld at foreldrene deres forskjellsbehandler dere? Hvis du har mann og barn og egen familie, er det mer naturlig at de betaler for ei som kanskje har dårlig økonomi og ikke flere voksne til å dele den økonomiske byrden med. Anonymous poster hash: df630...c4f Jeg skjønner godt at HI er frustrert. Tenk å forskjellsbehandler ungene så de grader! Mine foreldre har 3 voksne unger, og de behandler oss ikke helt like, men ikke så veldig stor forskjell heller... Anonymous poster hash: 6d6d5...ea9
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #6 Skrevet 28. september 2016 Det heter VOKSNE, ikke voksEne. Og innlegget ditt oser av hat mot din egen lillesøster. Er det hennes skyld at foreldrene deres forskjellsbehandler dere? Hvis du har mann og barn og egen familie, er det mer naturlig at de betaler for ei som kanskje har dårlig økonomi og ikke flere voksne til å dele den økonomiske byrden med. Anonymous poster hash: df630...c4f Klart hun har et ansvar hun også. Det ødelegger søskenrelasjoner å holde på sånn. Foreldrene gjør favoritten din en bjørnetjeneste, lærer ikke jentungen grunnleggende verdier om familie, og lojalitet. Ikke hi Anonymous poster hash: 1a49d...575
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #7 Skrevet 28. september 2016 Jeg synes det er ganske naturlig at foreldrene betaler mye for barna frem til de får egen inntekt. Ettersom du og broren din flyttet hjemmefra da dere var 18 regner jeg med at dere fikk lønn eller trygd da. Yngste går på skole og er derfor fortsatt barn. Hun har foreløpig ikke samme mulighet til inntekt som dere andre om hun ikke vil slutte på skolen. Anonymous poster hash: c98e8...0e3
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #8 Skrevet 28. september 2016 For en forskjellsbehandling, skjønner ikke hvordan man kan forskjellsbehandle barna sine slik! Jeg hadde ikke klart å holde kjeft, hadde sakt noe for lengst Anonymous poster hash: db303...63a
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #9 Skrevet 28. september 2016 Jeg er litt i samme situasjon. Mine foreldre er riktgnok veldig ooptatte av våre barn og passer og tilbringer tid med dem ofte. Men begge mine søsken får masse hjekp økonomisk. Ingen av dem har barn eller jobb for øyeblikket (lider ingen nød fordet altså). Min bror har fått MYE hjelp til å pusse opp et hus, som han nå tjener svært godt på å leie ut. Nå holder de på å hjelpe min søster med det samme. Når vi totalrenoverte vårt eget hus var det lite hjelp å hente... De betaler også støtt ferier for min søster. Anonymous poster hash: 18c1c...50c
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #10 Skrevet 28. september 2016 Jeg ville sagt noe.. Men, du får sikkert et "godt" svar, som at dere jo er voksne og klarer dere sjøl, at økonomien dems er bedre nå enn den var når dere var yngre. At tidene forandrer seg. Anonymous poster hash: 0a97f...2f8
Kremtopp Skrevet 28. september 2016 #11 Skrevet 28. september 2016 Jeg synes det er ganske naturlig at foreldrene betaler mye for barna frem til de får egen inntekt. Ettersom du og broren din flyttet hjemmefra da dere var 18 regner jeg med at dere fikk lønn eller trygd da. Yngste går på skole og er derfor fortsatt barn. Hun har foreløpig ikke samme mulighet til inntekt som dere andre om hun ikke vil slutte på skolen. Anonymous poster hash: c98e8...0e3 HI skrev at lillesøsteren bodde hjemme til hun var passert 20. Man er ikke barn når man har passert 18 altså. Og velger man å ta høyere utdanning så gjør man jo det for egen regning, det er fullt mulig å jobbe ved siden av
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #12 Skrevet 28. september 2016 HI skrev at lillesøsteren bodde hjemme til hun var passert 20. Man er ikke barn når man har passert 18 altså. Og velger man å ta høyere utdanning så gjør man jo det for egen regning, det er fullt mulig å jobbe ved siden avForeldre er faktisk pliktig til å forsørge barna sine så lenge de går på vg skole (i utgangspunktet), selv om de færreste er ferdige før etter at de er fylt 18. For meg er det også naturlig å legge best mulig til rette for at barna skal få en videre utdanning hvis de ønsker det. Anonymous poster hash: c98e8...0e3
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #13 Skrevet 28. september 2016 Synes det er latterlig å være misunnelig. Og det av voksne mennesker !! Kunne brydd meg nada mindre om min søster får mer enn meg. Man er vel forskjellig bemidlet gjennom tidene og det sier seg selv at din lillesøster muligens utnytter dette. Men si meg, er ikke du og mann din i jobb og har egne penger? Kunne ikke falt meg inn å "tigd" meg til en sydentur i voksen alder. Anonymous poster hash: 6577f...795
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #14 Skrevet 28. september 2016 Det var trist lesing. Jeg hadde også blitt såret om foreldrene mine tok med bare en unge til syden. Enten alle eller ingen ville jeg tenkt. Hadde spurt dem rett ut mens lillesøster var tilstede. Kansje de rett og slett ikke tenker over det... Anonymous poster hash: e02a9...521
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå