Gå til innhold

Min mann er bestefar.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann er bestefar, og han er ikke så veldig tilstede i barnebarnas liv.

Vi bor langt unna.

Han snakker med sin datter på telefonen, relativt ofte.

Han er ikke ung lenger, jobber fullt.

Han/vi har to relativt små barn. Det er en travel hverdag. Skole, lekser, aktiviteter.

Min foreldre er pensjonister, og veldig til stede i våre barns liv, samme med de øvrige barnebarna sine.

Det er hovedsakelig min mann som har kontakt med sine barn, og også barnebarn, på telefon.

Jeg snakker mest med de når de er her, eller når vi er der.

Min mann har aldri kjøpt bursdagspresang til sine barnebarn. Nå blir eldste 6, og begynner nok å legge merke til det.

Jeg er ikke så flink med sånt. Jeg har vel sagt i fra om det, men ingenting skjer.

Han kommer seg ikke ut i lekebutikken, kjøper en leke og sendte avgårde sammen med et kort?! 😡

Hvorfor er det meg som skal føle meg elendig for dette?!?

Nå har vår 10 åring kommentert på det, og ønsker å sende egen presang. Det er flaut!

Han har igjen sagt at selvsagt skal han sende en gave. Det begynner å bli knapt med tid, IG han fikset det ikke denne helga heller!

Det er litt flaut.

Anonymous poster hash: e7beb...289

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta saken i egne hender og send du. Mulig han bare er sinnsykt giddalaus mår det gjelder barnebarnet sitt

Anonymous poster hash: 2db53...fc6

Skrevet

Det var dårlig synes jeg.... send gave fra han du. Du har jo litt ansvar i dette du også som "ste-bestemor". Husk at om ikke annet så gjør du det fordi det er viktig at du bygger relasjon mellom dine barn og hans barnebarn. 

Anonymous poster hash: 1a046...4d2
Skrevet

Ja, det er for dårlig! Han er egentlig en super mann, og en super far, i alle fall for våre. (Han var nok også det for de andre, og han har kontakt med de ofte)

Jeg og dattera vår får fikse dette...

Anonymous poster hash: e7beb...289

Skrevet

Synes det er litt tafatt av deg å ikke ordne det om ikke mannen din tar ansvar... du/dere kjøper vel gaver til egne barn? Og nieser/nevøer? Eventuelt får dere begynne å sende penger/overføre så datteren kan kjøpe til barna sine selv. Flaut, ja!

Anonymous poster hash: 2994d...c0e

Skrevet

Klart det er flaut. Men jeg synes egentlig det er like flaut at du ikke har gjort noe med det. Dine barn er jo onkler/tanter til disse barna. Klart ungene dine vil sende gave!

Anonymous poster hash: 6b9f3...2b3

Skrevet

... og så lirer de på hvorfor kvinner er mer sykemeldt enn menn...

Anonymous poster hash: 501af...114

Skrevet

Sånn går det når menn skal pule på seg kull nummer to.

Anonymous poster hash: 4be2b...c33
Skrevet

... og så lirer de på hvorfor kvinner er mer sykemeldt enn menn...

Anonymous poster hash: 501af...114

Dette.

Hvis du tror at det er viktig for mannen din, så må du stramme ham opp og få ham til å forstå at det er hans ansvar å skape/bevare en god relasjon med barnebarna.

Hvis det egentlig bare er viktig for deg, og ikke for ham, så kan du eventuelt velge å kjøpe gaver og holde kontakten for din egen del...

Anonymous poster hash: 4ecd4...e4a

Skrevet

Kan du ikke hjelpe han litt da? Er i litt samme situasjon selv da samboer har et barn og barnebarn (12 år aldersforskjell mellom oss+at sambo fikk barn tidlig). Samboer er langtidssyk og operert en gang, skal ha to operasjoner til. Selvsagt hjelper jeg til og tilrettelegger for kontakten med barnebarnet. Jeg drar i lekebutikken og kjøper noe til bursdag og jeg henter barnet hit en helg av og til så de/vi kan være sammen. Har ikke så lang reisevei at det er umulig å gjøre av og til. (2 timer). Av og til når jeg handler klær eller annet til våre felles barn så kjøper jeg med en til barnebarnet også.

Anonymous poster hash: 66ddb...4c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...