Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #1 Skrevet 28. september 2016 Etter 1,5 mnd med svimmelhet, oppblåst mage, smerter i høyre side av magen og delvis kvalme tok jeg turen. Noe stemmer ikke men jeg tenkte mer i retning av irritabel tarm eller noe annet. Kanskje stressmage. Så begynner han å spørre om tarmkreft i familien. Og da er det jo mange da som har både hatt det og dødd av det. Han krysset av for masse blodprøver og ville også ta en blodprøve ift kreft. Jeg ble litt paff og går nå gruer meg til svar på prøvesvar😳 Måtte bare få det ut en plass. Vil ikke nevne dette for mann eller noen andre. Sier noe hvis det de finner noe såklart men inntil videre går jeg å gruver meg alene. Satser på travel uke! Anonymous poster hash: bc448...149
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #2 Skrevet 28. september 2016 Hvorfor ikke si det til din mann? Anonymous poster hash: aa2a4...ce5
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #3 Skrevet 28. september 2016 Syns du er heldig som har en lege som tar deg på alvor med en gang Anonymous poster hash: 712d4...3d7
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #4 Skrevet 28. september 2016 Godt det blir tatt på alvor så raskt da. Men skjønner du trenger å snakke om det. Håper det er noe helt uskyldig lykke til Anonymous poster hash: b2442...0df
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #5 Skrevet 28. september 2016 Godt legen hørte på deg. Lykke til med diverste skopier. Det er ikke så gøy, men greit å ha unnagjort. Ellers kan jeg kanskje trøste deg med å si at jeg hadde akkurat samme symptomer sist høst, men det var ingenting annet enn irritabel tarm. Krysser fingre. Anonymous poster hash: 70fde...a82
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #6 Skrevet 28. september 2016 Flott at legen tar deg på alvor med en gang! Jeg tenker mer irritabel tarm/allergier enn kreft, særlig siden du ikke beskriver at du har hatt blødninger, men det er viktig å få det utelukket. Jeg synes du skal fortelle det til mannen din, uansett om det er det verste eller ikke, er det jo viktig at han vet hva du tenker på, sånn at han kan støtte deg. Anonymous poster hash: 5126f...e22
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #7 Skrevet 28. september 2016 Sliter også med det samme, samt slim og blod i avføring. Har hatt dette i over 5 mnd og blir bare verre. Går aldri til legen fordi det her helsesystemet er helt på ræva.Du er heldig som har en lege som tar deg på alvor Lykke til videre! Anonymous poster hash: 83bde...2b2
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #8 Skrevet 28. september 2016 Sliter også med det samme, samt slim og blod i avføring. Har hatt dette i over 5 mnd og blir bare verre. Går aldri til legen fordi det her helsesystemet er helt på ræva. Du er heldig som har en lege som tar deg på alvor Lykke til videre! Anonymous poster hash: 83bde...2b2 Men du gir jo ingen lege sjansen til å ta deg på alvor? Du går heller med en potensielt alvorlig sykdom enn å gå til legen pga fordommer? Spesielt. Anonymous poster hash: 7130b...68c
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #9 Skrevet 28. september 2016 Sliter også med det samme, samt slim og blod i avføring. Har hatt dette i over 5 mnd og blir bare verre. Går aldri til legen fordi det her helsesystemet er helt på ræva.Du er heldig som har en lege som tar deg på alvor :)Lykke til videre! Anonymous poster hash: 83bde...2b2 Blod i avføring skal ALLTID sjekkes opp. Pappa var også som deg, droppet å ta det med legen. Ventet til plagene ble så ille at de ikke kumne skjules. Døde av tykktarmkreft et år senere. Det hele ble oppdaget for sent.... Det er en ting å være stolt, men det finnes grenser for dummhet også. Anonymous poster hash: c7309...eb5
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #10 Skrevet 28. september 2016 Sliter også med det samme, samt slim og blod i avføring. Har hatt dette i over 5 mnd og blir bare verre. Går aldri til legen fordi det her helsesystemet er helt på ræva. Du er heldig som har en lege som tar deg på alvor Lykke til videre! Anonymous poster hash: 83bde...2b2 Unnskyld meg, men så forbanna idiotisk er det ikke lov å være - spesielt om du har barn. Du sier Hi er heldig som tar henne på alvor. Vel, du tar ikke deg selv på alvor - og det er langt verre enn at det er ting i helsevesenet som ikke fungerer! Har ikke legen tatt deg på alvor med de symptomene du har, da bytter du lege eller går privat. Bor du på et så lite sted at det bare er én lege, og nok en gang blir avvist - da ber du legen om å journalføre at du er kommet pga. slimete og blodig avføring i nesten et halvt år OG at du ønsker å henvises videre. Så ber du om en utskrift av dette. Hvis legen ikke henviser deg videre klager du til kommunelegen eller fylkeslegen. Men jeg mistenker at hovedårsaken til at du ikke går til legen med dette er fordi du er redd. Du er redd for at det kan være kreft, og du finner heller opp en unnskyldning om at hele helsevesenet er "helt på ræva" slik at du skal slippe å oppsøke hjelp. Har du barn? Kan du i så fall se dem i øynene om det skulle vise seg at du kunne blitt behandlet hvis du oppsøker behandling nå, men velger å ikke gjøre det? Og hva skal du i så fall si til dem - helsevesenet her i landet er så ræva, så mamma visste hun ikke ville få hjelp og derfor dør mamma? Eller vil du si det som det var - at mamma var for redd til å oppsøke helsevesenet, ikke vær like dum? Når det er sagt, de symptomene du har.... det er langt større sannsynlighet for at de kommer av noe helt annet enn kreft. F.eks. cøliaki, chrons, ulcerøs colitt, ulike allergier/intoleranser. Og det som er så flott er at dette er ting man lett kan gjøre noe med og få behandling for. Innrøm frykten din og kom deg til lege!!! Du greier det! Anonymous poster hash: 82364...f14
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #11 Skrevet 28. september 2016 Hi, jeg har også hatt (og delvis har) samme symptomer som det du har hatt. Hos meg kommer det av noen mineralmangler. Så dette trenger absolutt ikke være kreft! Tenk gjennom en ting - hvordan ville du følt det hvis mannen din fortalte deg at han hadde vært hos legen for en stund siden og legen bl.a. tok prøver med tanke på kreft, han var redd for kreft, men hadde ikke villet si noe til deg. Hvordan ville du følt det at mannen følte han ikke kunne være åpen med deg, ikke kunne støtte seg til deg? Jeg tror du vil "beskytte" de du er glade i, men du trenger ikke stå i det alene! Anonymous poster hash: 82364...f14
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #12 Skrevet 28. september 2016 Skal snakke med mannen om dette i kveld når barna har lagt seg. Er nok en som "beskytter" de i rundt meg. Jobber selv i helsevesenet og kan ta vare på alle andre enn meg selv. Var faktisk veldig fornøyd med meg selv da jeg gikk til legen. Har høy terskel for å oppsøke lege men har såpass vett/ kunnskap at jeg vet når ting skal undersøkes og ikke. Nei jeg er ikke veldig redd for at det er kreft men ble litt satt ut da legen sa det fryktede ordet og bestilte prøver på det. Innerst tror jeg det er irritable tarm pga stress men allikevel kom den lille frykten for kreft opp. Til de som plages med langt mer alvorlige plager enn meg overfor: oppsøk lege for dine nærmeste sin skyld om du ikke gjør det for deg. Har sett flere bruker og slektninger dø av for sent oppdaget kreft. HI Anonymous poster hash: bc448...149
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #13 Skrevet 28. september 2016 Skal snakke med mannen om dette i kveld når barna har lagt seg. Er nok en som "beskytter" de i rundt meg. Jobber selv i helsevesenet og kan ta vare på alle andre enn meg selv. Var faktisk veldig fornøyd med meg selv da jeg gikk til legen. Har høy terskel for å oppsøke lege men har såpass vett/ kunnskap at jeg vet når ting skal undersøkes og ikke. Nei jeg er ikke veldig redd for at det er kreft men ble litt satt ut da legen sa det fryktede ordet og bestilte prøver på det. Innerst tror jeg det er irritable tarm pga stress men allikevel kom den lille frykten for kreft opp. Til de som plages med langt mer alvorlige plager enn meg overfor: oppsøk lege for dine nærmeste sin skyld om du ikke gjør det for deg. Har sett flere bruker og slektninger dø av for sent oppdaget kreft. HI Anonymous poster hash: bc448...149 Så bra du velger å snakke med mannen din likevel, Hi. Lykke til videre Anonymous poster hash: 82364...f14
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #14 Skrevet 28. september 2016 Det er mulig legen di. Sjekker for kreft da det nylig sto i avisene at vi i Norge skal fokusere mer på tarmkreft undersøkelser og forebygging av det. (Eller noe i den dur). Masse lykke til- håper du får de svar og behandling som du ønsker. Anonymous poster hash: 086d1...d3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå