Gå til innhold

Hva slags bursdag for 13-åring? 8.klasse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min går i 8.klasse og har bursdag snart. Han har høttfungerende autisme og angstlidelse, og har vært lite på skolen det siste året. Han vil be alle guttene i klassen i bursdag, men jeg føler meg så usikker. Halvparten (minst) av guttene kjenner han ikke i det hele tatt. Og jeg har hørt noen kjipe historier fra stedatteren som er et år eldre. Da hun feiret bursdag ifjor kom halvparten av klassen, hun hadde bedt hele. En annen jente i klassen hadde bedt enten alle eller alle jentene, 4-5 stk kom. Jeg ønsker naturligvis ikke slike kjipe opplevelser for sønnen, og jeg husket jo selv hvor forandret alt plutselig var på ungdomsskolen. De som var litt populære ville ikke for noe i verden bli sett sammen med de upopulære, og hvertfall ikke besøke dem. Det tryggeste vil kanskje være å be de 4-5 guttene han faktisk kjenner og er sammen med det lille han er på skolen? De er 13 gutter i klassen.

Anonymous poster hash: 1f98b...8f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir det ikke kaos for ham med så mange som 13? Min med autisme synes det er litt morsomt med mange gjester, men bare i tankene, for når de faktisk kommer så blir det for mye og han stikker og gjemmer seg. Det er mye bedre med en liten gruppe. Ved en liten gruppe har du også bedre kontroll på pl de faktisk kommer. Hold kontakten litt tett og forsikre deg om at de kommer.

Hva de kan gjøre? Hm.. Er ikke så god på hva de på 13 liker, min er bare 9. Men er han glad i bowling, biljard osv?

Skrevet

Ikke enkelt, men ville gått for færre enn alle guttene i klassen. Min 6 klassing med asperger vil også ha alle guttene i klassen i bursdagen, men vet av erfaring at det blir mye styr og at gutten vil gjemme seg vekk, vil ha viljen sin når det gjelder alt og bli lei seg når ikke alt går hans vei.

Dette blir nok siste året med alle guttene i klassen og neste år blir det kun noen få utvalgte. "Kino" hjemme, bowling, kino o.l kan fungere. Sist bursdag hadde vi forskjellige aktiviteter og en film. Var akkurat nok til å ta knekken på 2.5 time inklusive mat. I 8 klasse ville jeg nok valgt ut 1-5 personer.

Anonymous poster hash: ffa52...265

Skrevet

Kan han ta med seg none får på pizza og kino? Det har de begynt med her etter at de fylte 10, nå er det slutt på å be alle i klassen/alle guttene og man tar med seg et par-tre av de man er mest med og finner på noe.

Anonymous poster hash: 8f59d...6e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...