Gå til innhold

Sove på hvert sitt soverom, samboer sur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemme med nyfødt som er mye våken på natten. Jeg har funnet ut at viss jeg skal få sove må jeg og baby sove på ett annet soverom enn samboer. Grunnen til det er at baby tuller om natta og at samboer snorker. Nå er han sur fordi han vil ha oss inne på rommet med han. Ta hensyn til samboer her eller meg selv og mitt behov for søvn? Og hvordan evt forklare han dette slik at han forstår?

Anonymous poster hash: c4faf...568

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt at ok, da sover jeg og baby på samme rom som deg. Men, og det er et men, du vil ha en "prøvenatt" først hvor du vekker samboer ordentlig hver eneste (!) gang baby våkner OG hver gang du våkner av at han snorker. Om han sovner fort igjen og begynner å snorke, da vekker du ham igjen. Konsekvent hele natten! Og han må love på forhånd å ikke bli sur - for dette er bare for at han skal få kjenne på kroppen hvordan dine netter er.

Jeg tror han vil tenke seg om en gang til før han stiller kravet på nytt...

Forklar ham også at søvn er viktig for melkeproduksjonen din, at hvis du blir for stresset så får babyen også stresshormoner i seg.

Men, jeg synes også du skal si at du har mest lyst til å ligge på samme soverom også, men at nå med nyfødt så er det unntakstilstand i hjemmet, og da må dere gjøre det som skal til for at det skal være levelig for alle sammen.

Så kan dere heller få en rutine hvor dere f.eks. en time på kvelden slår av tv og bare snakker sammen, gjør noe sammen. Og pass også på å gi hverandre klem eller kyss eller bare ta på hverandre i løpet av dagen.

Hvis sengen på deres soverom er bedre så synes jeg du og baby skal sove der, fordi det er du som har gått gjennom svangerskap og fødsel og har mest behov for best seng.

Er han tross dette likevel helt steil, da synes jeg du skal ta ham med til helsestasjonen og ta en prat med dem der. De vil nok forklare ham at det nå er babyens og mors behov som er viktigst en periode.

Gratulerer med den lille og lykke til :)

Anonymous poster hash: c204f...e36
Skrevet

Denne følger jeg.

Her har det vært et tema med begge ungene (som nå er 3 og 4).

Mannen sover som en STEIN. Må bokstavelig sparke han ut av senga for å få realsjon, Og barna er fortsatt våken om natta...

Nå er jeg gravid med nummer tre, og har gitt klar beskjed om at jeg skal ha soverommet ;) vi får se hvordan det går.....

Anonymous poster hash: b0a27...a92

Skrevet

Jeg har sovet på eget rom med baby med alle tre, opptil 2 år. Vet ikke mennene deres at mødre med små barn sover lett? At det er sånn vi er fra naturens side for å høre baby?

Hadde virkelig gjort som det foreslås over her,vekk sambo ved hvert snork og babyklynk.

Anonymous poster hash: 88652...746

Skrevet

Selvfølgelig hensyn til deg selv. Du skal være i stand til å ta deg av baby på dagtid også, ikke bare natt. Her har vi nettopp "flyttet" sammen igjen 😊 Minste ligger i midten. Funker helt ok, men for min del hadde det vært bedre å sovet alene med ungen.

Anonymous poster hash: c8314...a07

Skrevet

Ja , jeg er enig med dere :) men få veldig dårlig samvittighet. Men jeg mener at vi kan være intime og vise kjærlighet ovenfor hverandre andre tider på døgnet enn om natten. Men da har ikke han tid eller ork :-/

Gjest Antarctica
Skrevet

Ja , jeg er enig med dere :) men få veldig dårlig samvittighet. Men jeg mener at vi kan være intime og vise kjærlighet ovenfor hverandre andre tider på døgnet enn om natten. Men da har ikke han tid eller ork :-/

Da bør han ikke skaffe seg spebarn... Er voksne menn så dårlig informert, altså? At de ikke skjønner at deres egne behov kommer et stykke ned på lista når man får baby?

Skrevet

Så, fordi han ikke vil sette av tid og prioritere kos og intimitet andre tider på døgnet så mener han at du og hans barn skal lide?

Hva legger han i kos og intimitet, nærhet og kjærlighet?

Hvor mye kos tror han det er for deg å ligge ved siden av ham når du ikke får sove fordi han snorker så mye, når du i tillegg skal ta deg av babyen om natten? Er det kos fordi han våkner og er moralsk støtte for deg hver gang babyen våkner? Er det kos fordi han tilbyr seg å stå opp og ta bleien på natten når det er nødvendig?

Om noen av dere skal ha dårlig samvittighet så er det han...

Anonymous poster hash: c204f...e36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...