Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #1 Skrevet 27. september 2016 Har lyst på ett barn til, men er redd andres reaksjon. Folk syntes jo tre var mange. Og hva vil jobben si im enda en permisjon liksom. Men kan jo ikke la det stoppe en heller vel? Erfaringer? Anonymous poster hash: 9e5f3...710
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #2 Skrevet 27. september 2016 Min mening er at det flaueste med dette er at du spør om det Andre har da ingenting med hvor mange barn du og mannen velger å få. Få så mange barn som dere greier å ta dere godt av, og drit i hva andre mener Anonymous poster hash: c2e81...fb0
Gjest Antarctica Skrevet 27. september 2016 #3 Skrevet 27. september 2016 Flaut? Altså, som i "vi klarer ikke slutte å pule"-flaut?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #4 Skrevet 27. september 2016 Hvorfor bry seg om hva andre mener? Bør jo være viktigst hva du og mannen din mener. Anonymous poster hash: 741c0...c9e
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #5 Skrevet 27. september 2016 Litt flaut er det. Anonymous poster hash: 31938...aab
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #6 Skrevet 27. september 2016 Om eldste barnet er kommet i den alderen at det er flaut at mor og far har sex, da kan jeg forstå at det er flaut for barnet, men ikke for deg. Her sa eldste esj, dødsflaut når vi annonserte nummer 4 😳 Anonymous poster hash: 4c306...ec6
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #7 Skrevet 27. september 2016 Hva er det som et flaut? Jeg har bare en person i min nærmeste omgangskrets som har fire barn, de et attpåtil født på under fem år. Hun er for tiden hjemmeværende, men har jobbet litt i mellom. Jeg tenker ikke noe over det, syns ikke de har for mange barn for de følger de jo opp. Jeg kunne nok ikke klart så mange tette, så syns det er beundringsverdig. Og litt galskap, men ikke noe galt i det. Bare helt urealistisk for meg. Anonymous poster hash: c6e3a...f6f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2016 #8 Skrevet 27. september 2016 Jeg tror at man får reaksjoner når man tar valg som faller utenfor A4 livet. Det gjelder på alle områder i livet. Jeg har en venninne som har fire barn som har fått mange merkelige kommentarer og spørsmål rundt det. Hev deg over det, ingen andre enn du og din mann har noe med hvor mange barn dere har. Overhode ikke flaut! Anonymous poster hash: 62cfd...94e
MammantilNurket Skrevet 28. september 2016 #9 Skrevet 28. september 2016 (endret) Ikle flaut, litt rart kanskje og der er et stort ansvar. Hvis man velger å få fire barn forplikter det. Du skal ha stålkontroll og livskvaliteten til de tre du har fra før skal ikke "forringes" hverken på det emosjonelle eller materielle plan. Betyr det at et av barna ikke kan være med på skoletur til Berlin fordi dere må ha ny bil på grunn av familieforøkelsen? Du skal ha full oversikt og du kan ikke tillate at ting går "litt på halv tolv" bare fordi dere har så mange barn. Det er ikke til å stikke under en stol at det å få barn er egoistisk. Hva får du ut av det vrs. hva får dine andre barn ut av det? Hvem tar ansvar, du eller storesøsken? Endret 28. september 2016 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #10 Skrevet 28. september 2016 Ikke flaut i det hele tatt det vel? De jeg kjenner med 4 barn er gjerne veldig ressurssterke. Jeg er forresten nr 2 i en søskenflokk på fire. Stor stas! Anonymous poster hash: 77e65...b61
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #11 Skrevet 28. september 2016 Håper virkelig ikke det er flaut å annonsere nr 4.. for vi skal annonsere nr 5 om ikke lenge, haha.. vet om mange med 4-5 barn, ikke uvanlig i det hele tatt Anonymous poster hash: bca7b...319
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #12 Skrevet 28. september 2016 Flaut nei? Flott vil jeg heller si Å få barn er jo fantastisk uansett hvilket nr i rekken det kommer. Det er jo klart at det krever enormt mye om dere skal følge opp alle barna, men jeg tror og håper at de fleste som får så mange barn er ressurssterke Anonymous poster hash: a64db...319
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 28. september 2016 #13 Skrevet 28. september 2016 Jeg synes det var litt flaut. Måtte liksom si at det ikke var planlagt! Men nå som nr 4er tre år er jeg bare stolt. Får alltid bare positive tilbakemeldinger på at vi greier å følge opp alle barna.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2016 #14 Skrevet 28. september 2016 Har lyst på ett barn til, men er redd andres reaksjon. Folk syntes jo tre var mange. Og hva vil jobben si im enda en permisjon liksom. Men kan jo ikke la det stoppe en heller vel? Erfaringer? Anonymous poster hash: 9e5f3...710 Flaut?! Fantastisk spør du meg! Skulle gjerne hatt 4 men mannen vil ha 3 Anonymous poster hash: 0683c...f4a
Gjest Antarctica Skrevet 28. september 2016 #15 Skrevet 28. september 2016 Ikle flaut, litt rart kanskje og der er et stort ansvar. Hvis man velger å få fire barn forplikter det. Du skal ha stålkontroll og livskvaliteten til de tre du har fra før skal ikke "forringes" hverken på det emosjonelle eller materielle plan. Betyr det at et av barna ikke kan være med på skoletur til Berlin fordi dere må ha ny bil på grunn av familieforøkelsen? Du skal ha full oversikt og du kan ikke tillate at ting går "litt på halv tolv" bare fordi dere har så mange barn. Det er ikke til å stikke under en stol at det å få barn er egoistisk. Hva får du ut av det vrs. hva får dine andre barn ut av det? Hvem tar ansvar, du eller storesøsken? Oj. Det var da litt av et partsinnlegg - med sitt helt egne verdisyn. Dette blir en HELT fjern tankegang for meg. En tur til Berlin kontra en bror, liksom...
Mrs. Kaizer Skrevet 29. september 2016 #16 Skrevet 29. september 2016 Ja, det er dritflaut!! Betyr jo at du har "gjort det" 4 ganger!!😱
amandine Skrevet 29. september 2016 #17 Skrevet 29. september 2016 Eneste som syntes det var flaut var eldstemann som var 16 og syntes det ble litt vel tydelig hva gamlingene drev med i fritiden 😂😂😂
Love my kidz Skrevet 29. september 2016 #18 Skrevet 29. september 2016 Det er veldig vanlig med fire barn da. Flauere hvis det var nr 7 tror du ikke?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2016 #19 Skrevet 29. september 2016 Jeg syntes det var litt flaut...spesielt siden jeg hadde sagt at det ikke ble flere IG jeg klarte å bli uplanlagt gravid som 40 åring 😂 Men nå synes alle det er stas, og ingen av ungene lider av å få et søsken til. Jeg vet ikke med deg, mammantilnurket, mulig du ikke takler fler enn du har. Andre klarer det 😉 Og barn som har søsken lærer endel ting enebarn ikke lærer... Anonymous poster hash: 2f723...ae0
Anonym bruker Skrevet 29. september 2016 #20 Skrevet 29. september 2016 Ikke flaut i det hele tatt. Jeg kjenner en dame som har fått 8 barn iløpet av 12 år. Hun er den mest oppegående og den mest sprudlende/blide personen jeg vet om. Hun har 8 barn og har virkelig gode rutiner for sin familie. Jeg beundrer henne. Jeg beundrer henne :-) Masse lykke til med valget Anonymous poster hash: 0891b...c0d
Anonym bruker Skrevet 29. september 2016 #21 Skrevet 29. september 2016 Ikle flaut, litt rart kanskje og der er et stort ansvar. Hvis man velger å få fire barn forplikter det. Du skal ha stålkontroll og livskvaliteten til de tre du har fra før skal ikke "forringes" hverken på det emosjonelle eller materielle plan. Betyr det at et av barna ikke kan være med på skoletur til Berlin fordi dere må ha ny bil på grunn av familieforøkelsen? Du skal ha full oversikt og du kan ikke tillate at ting går "litt på halv tolv" bare fordi dere har så mange barn. Det er ikke til å stikke under en stol at det å få barn er egoistisk. Hva får du ut av det vrs. hva får dine andre barn ut av det? Hvem tar ansvar, du eller storesøsken? Herlighet! Hold deg til et barn... Anonymous poster hash: c6e3a...f6f
Anonym bruker Skrevet 29. september 2016 #22 Skrevet 29. september 2016 Jeg er kanskje rar, men jeg synes ikke 4 er mange 🙄 med bare ett eller to barn er familien veldig skjør. Om en flytter til utlandet har du ikke mange igjen å feire jul med når du blir gammal. Tre, da er det litt bedre. Men for meg er ikke en familie ordentlig robust før man har fått 4 barn. En ting er å følge dem opp når de er små, men man skal jo helst også ha selskap når man blir gammel. Det er min tankegang i hvertfall. Så for meg har du ikke mange barn før du er oppi 6 barn. Når du må ha minibuss for å dra på ferie i samme bil, da har du mange barn ☺️ Anonymous poster hash: 4ace6...561
Anonym bruker Skrevet 29. september 2016 #23 Skrevet 29. september 2016 Har 4 barn og har aldri vært flau over det! Har til og med sagt at jeg kanskje kommer til å få flere en gang!! Føler meg stolt over å ha satt 4 så fine barn til verden,og de gir oss så mye tilbake! Og den gleden de har seg imellom er helt fantastisk!! De som reagerer på det kan ta seg en bolle!!!! Anonymous poster hash: 08b3e...6e0
Anonym bruker Skrevet 29. september 2016 #24 Skrevet 29. september 2016 La meg nå se. I klassen min var jente L en av 6 søsken, jente H var en av 5 søsken, jente A en av 5 søsken, gutt D var en av 8 søsken, jente R var en av 5, gutt T var minst av 5, gutt R var en av 4 søsken, vi andre var alle i søskenflokker på 3 barn. Alle unntatt to familier som bare hadde 2 hver, og to som var enebarn. Dette var riktignok på 70-80-tallet, men likevel: hva er galt med å ha 4? Anonymous poster hash: e65e4...4bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå