Gå til innhold

Hvor ofte drikker du alkohol en vanlig ukedag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et glass vin ol.på kvelden/til mat osv

Anonymous poster hash: f516d...c3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri her hjemme, drikker kun en sjelden gang i sosiale sammenhenger.

Skrevet

To glass vin daglig. For å dempe sultfølelse og for å holde meg tynn.

Anonymous poster hash: 504e2...b9f
Skrevet

Aldri.

Anonymous poster hash: 610af...ab1

Skrevet

Ca 3 ganger i året.

Anonymous poster hash: 78957...48a

Skrevet

Aldri

Anonymous poster hash: b6f68...649

Skrevet

Ytterst sjeldent! Holder med alle alkoholrelaterte festligheter i helgene.

Anonymous poster hash: 5424b...12e

Skrevet (endret)

Det varierer stort! I enkelte perioder kan jeg ta et glass vin eller en halv/hel øl nesten daglig, i andre perioder drikker jeg ikke noe alkohol. Mener det er en topp når sommeren nærmer seg og en topp utover høsten når det er nydelig å sitte med rødvin og bok som et alternativ til te og bok. 

Endret av Mandala
Skrevet

Kanskje 2-3 ganger i året

Anonymous poster hash: 1cf94...fd6

Skrevet

Kan fort finne på å drikke -én- rusbrus opptil 2 ganger i uka i ny og ned. (Ikke hver uke altså). Men nå fester jeg aldri utenom, og har ikke drukket med full på over 3 år.

Anonymous poster hash: 62557...cf3

Skrevet

Aldri. Helt naturstridig for meg å drikke alkohol midt i uka. Jeg liker å være klar og ikke smårusa.

Skrevet

Aldri når ungene er hjemme

Anonymous poster hash: 68719...26b

Skrevet

Nå er det få ganger i året jeg drikker alkohol. Selv om ungene har blutt større og de i perioder er borte i helger, åpner jeg sjeldent alkohol. Før kunne jeg nyte ett glass mår jeg ville, det var virkelig avkobling med ett glass vin og tegneblokka. Nå har jeg nok blitt litt gammel, for jeg sovner nesten før jeg setter meg ned i sofaen uansett når på døgnet det er.hobbyen min har blitt drivhuset, fo er jeg i huset roper ungene på meg eller de ber meg om hjelp ofte. Så rømme huset litt gir meg avkobling nå. Jeg er ikke lengre unna enn jeg er i sofaen egentlig, men de prøver ofte på ting istede for å spørre meg først når jeg er der.

Anonymous poster hash: 1cc4d...898

Skrevet

Før så var det hver dag, nå gjør jeg det aldri

Anonymous poster hash: e49ab...8e7
Skrevet

Ett par ganger i uka er det ett par vinglass, eller en kaffe og baylies, eller en rom og cola. Nei nei, ikke alt sammen samtidig nei.

Men det er vel ett glass vin 1 kveld, ogkanskje en rom og cola en anna kveld.

Hvilken ukedag varierer stort. Kan være tirsdag og onsdag, søndag og torsdag, fredag og lørdag...

Noen uker 1 kveld, noen uker 3 kvelder, noen uker ingenting.

Jeg er over førti, så jeg fester ikke lenger, og husket ikke sist jeg var ute på byen for å feste.

Ser overhodet ikke noe galt med at jeg nå i kveld tok en skvett baylies i kaffekoppen og koste meg med det etter at ungene var i seng......

Anonymous poster hash: ccdb6...f97

Skrevet

Ett par ganger i uka er det ett par vinglass, eller en kaffe og baylies, eller en rom og cola. Nei nei, ikke alt sammen samtidig nei.

Men det er vel ett glass vin 1 kveld, ogkanskje en rom og cola en anna kveld.

Hvilken ukedag varierer stort. Kan være tirsdag og onsdag, søndag og torsdag, fredag og lørdag...

Noen uker 1 kveld, noen uker 3 kvelder, noen uker ingenting.

Jeg er over førti, så jeg fester ikke lenger, og husket ikke sist jeg var ute på byen for å feste.

Ser overhodet ikke noe galt med at jeg nå i kveld tok en skvett baylies i kaffekoppen og koste meg med det etter at ungene var i seng......

Anonymous poster hash: ccdb6...f97

Som jeg skulle ha skrevet det selv! Ferdig med festing og drikking for mange år siden, men tar gjerne en cider eller to hvis jeg treffer venninner og slikt. Eller jeg tar meg en kaffe/m baileys på hvilken som helst ukedag - hvis jeg har lyst på!! Når det er sagt, så kan det gå et halvt år uten at jeg rører alkohol. Jeg er såpass gammel at jeg bare drikker når jeg har lyst, og ikke fordi det blir forventet, uansett situasjon... Derfor - ingen dårlig samvittighet for kveldens Baileys 😇

Anonymous poster hash: 289d8...e3e

Skrevet

Uhyre sjelden. Det må i tilfelle være i forbindelse med en event på jobb.

Anonymous poster hash: a1916...a09

Skrevet

På ukedager? I snitt to glass hver tredje uke tror jeg.

Anonymous poster hash: f1eae...a2f
Skrevet

Det skjer kun i sommerferien og da kun om jeg møter en venninne på kvelden, aldri hjemme.

Skrevet

Aldri. Men jeg har aldri vært så glad i å drikke alkohol utenom på fest, og det blir det lite av til hverdags gitt.

Mannen tar seg gjerne et glass vin/øl/cognac på kvelden. Et par ganger i uken maks.

Anonymous poster hash: e7793...c35
Skrevet

Aldri. Men jeg har aldri vært så glad i å drikke alkohol utenom på fest, og det blir det lite av til hverdags gitt.

Mannen tar seg gjerne et glass vin/øl/cognac på kvelden. Et par ganger i uken maks.

Anonymous poster hash: e7793...c35
Skrevet

Aldri. Drikker vel alkohol i snitt 2 ganger i året.

Anonymous poster hash: b4c41...164

Skrevet

Tror jeg kan si aldri på ukedager.

Jeg liker å gå på en konsert eller en fest i ny og ne - og da ta jeg meg noen glass. Men liker ikke drikke alkohol hjemme til hverdags.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...