Gå til innhold

Hvor mye utetid på skolen for 1.klassinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sønnen min på 6 år begynte på skolen i høst. Dere andre med 1. klassinger: Hor mye er de ute i løpet av en uke på skolen? Hos oss har de 2 hele utedager i uken - noe jeg synes er vel mye. Det blir jo mye ellers også på skolen - og hjemme. Sønnen vår tåler f eks ikke mye sol, så skulle ønske det var mindre utetid... Men blir vel forhåpentligvis mindre etter hvert. I 2 klasse skal de ha mer vanlig skolegang, så da  blir de vel også litt mer inne :)

Anonymous poster hash: 2318f...61c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men han går vel i barnehage nå? Der er de vel ute daglig?

Jeg er vant med at det er en daglig utedag for førsteklassingene. Greit med litt myk overgang fra barnehagen :)

Skrevet

Uteskole hver tirsdag! Da er de ute fra ca 11 til 14! Og så er de ute ca en halvtime i storefri!

På SFO er de ute fra 8-8.30 og fra 14.30-15.30 som et minimum!

Jeg er for så mye utetid som mulig, for det er eneste måte min rastløse lille klatremus kommer seg gjennom skoledagen!

Anonymous poster hash: 357a3...08e

Skrevet

Mange som ikke tåler sol, da må han kle seg deretter. Utetid er gull! Ingen dør av det. Eller, svært få

Anonymous poster hash: d7232...031

Skrevet

Hos oss er det ingen fast utedag, og jeg skulle ønske de hadde det! Her er det to friminutt på 15 minutter, og ett på 30. Det hender de har utetime eller utegym, men ingenting fast.

Hva gjør dere om sommeren når han ikke tåler sola i slutten av september? Du får trøste deg med at det blir mindre og mindre sol fremover. Kanskje de kutter ned på antall utedager når været blir kjipere?

Anonymous poster hash: bb4d6...724
Skrevet

Hei!

Sønnen min på 6 år begynte på skolen i høst. Dere andre med 1. klassinger: Hor mye er de ute i løpet av en uke på skolen? Hos oss har de 2 hele utedager i uken - noe jeg synes er vel mye. Det blir jo mye ellers også på skolen - og hjemme. Sønnen vår tåler f eks ikke mye sol, så skulle ønske det var mindre utetid... Men blir vel forhåpentligvis mindre etter hvert. I 2 klasse skal de ha mer vanlig skolegang, så da blir de vel også litt mer inne :)

To hele skoledager hørtes mye ut. Her har de ofte en halv dag ute i uken, i tillegg til friminuttene da. Noen uker har de ingen utedager/turdager, andre uker har de kanskje to. Hva gjør de på utedagene da?

Anonymous poster hash: dce93...15c

Skrevet

Her har de én time ute hver dag i skoletiden, pluss uteskole en dag annenhver uke. I tillegg er de mye ute på Sfo, men vet ikke on det er noe fast.

Hvis gutten din tåler sol dårlig må dere jo være nøye med klær, og lære ham viktigheten av solkrem/-briller og sørge for at han smører seg ofte nok.

Skrevet

Så heldig din sønn er - her er de bare ute noen timer hver torsdag. Alt for lite for 5-6 åringene!

Anonymous poster hash: 80a1a...d68
Skrevet

Sønnen vår har supersensitiv, lys hud som altså tåler lite sol og tynt lyst hår. Vi har hudkreft og mange med ødelagt hud i slekten.  Beskytter han selvsagt alltid godt med solkrem, caps/solhatt, solbriller og riktige klær.  Men det er ikke nok. Det er antall timer i solen som gjelder, får ikke beskyttet han nok. Skjønner at det er mindre sol nå, lavere uv-stråling etc, men tenker på hvordan det skal bli fremover.... Mange i Norge tror jo det er så sunt med denne solen, men det er det altså ikke. Nå blir det høst og det er bra. Men tenker på neste vår og sommer etc. 

HI

Skrevet

Vår skole har en utedag i uken. Da har de uteskole hele dagen. Ellers er de ute i friminuttet som er ca en halvtime hver dag. På SFO er det litt valgfrihet, men stort sett er de ute omtrent hele tiden som er ca to til tre timer etter skoleslutt.

Anonymous poster hash: 702e1...646

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...