Gå til innhold

Hvordan formulere meg om en hendelse på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag opplevde førsteklassingen at en gutt i fjerde klasse ikke var snill med henne. Hun kjenner ikke denne gutten og for henne kom dette helt uten forvarsel. Hun fikk på et tidspunkt ropt på en voksen og fikk hjelp til å få han av.

Hun har stort sett klart seg bra på skolen siden oppstart, men skolegården er fortsatt det området hun føler er kaotisk og uoversiktlig. Ikke nødvendigvis fordi det er verre på denne skolen enn andre, men fordi hun er både er liten og av natur en forsiktig type som ikke helt har lært seg alle de sosiale kodene ennå. Og da blir slike opplevelser ganske voldsomme for henne.

Jeg har nå skrevet en epost til skolen og beskrevet situasjonen slik hun forklarer den, men jeg sliter litt med hvordan jeg skal avslutte den.

Jeg tror de ansatte gjør sitt beste.

Jeg ser også på dette som en enkeltopplevelse, i allefall til det evt skjer noe mer.

Jeg vet ingenting om denne gutten ble fulgt opp i form av tilsnakk eller annet.

Jeg skjønner også at han bare er 9 år og derfor ikke nødvendig skjønner konsekvensene på et større plan, men jeg er opptatt av at han lærer det sånn at han holder seg unna førsteklassinger som han bare går inn for å plage.

Så hvordan avslutter jeg eposten? Hadde vært så mye enklere hvis jeg hadde hatt et krav til tiltak...

Anonymous poster hash: 4cbaf...908

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ville jeg ha lagt inn en forespørsel om skolen hadde ressurser til å se litt etter henne i friminuttet, inntil hun følte seg tryggere og mestret det kaotiske utemiljøet bedre.

Du kan avslutte med noen ord om oppstarten, eller noe positivt om læreren før vennlig hilsen...

Anonymous poster hash: bf09d...fda

Skrevet

Takk for svar. Det ble noe i den duren.

Anonymous poster hash: 4cbaf...908

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...