Gå til innhold

Hvor kan vi få hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gråter av fortvilelse. Jenta vår på 7 1/2 år er helt fullstendig umulig. Særlig leggesituasjonen er grusom,  har vært det lenge og blir bare verre. Jeg har prøvd med belønning av ulike varianter, snakke om det, lytte til henne, latt henne lese på sengen.... Uansett nekter hun å legge seg, nekter å pusse tenner og gå på do, og når hun endelig er i seng er det hyling og masing om alt mulig. Hun er redd (så hun får ligge på rom med broren), hun vil ligge i samme seng som broren (hun får ikke lov, da får ikke han sove), hun plager broren. Legger vi henne på vårt rom, skriker hun og maser om noe annet. Ligge alene er fullstendig uaktuelt.

Generelt er det mye adferdsproblemer, hun hører ikke på oss, plager søsknene sine og må følges tett for at hun skal fungere. Vi har flere barn, og greier det ikke. 

Har tidligere fått pedagogisk veiledning på familievernkontoret, og fikk noe utredning på BUP da hun var tre år, men sliter fremdeles med henne. Noen råd om hvor vi kan henvende oss? Vi har flere barn som er velfungerende, og har virkelig prøvd det meste...

Anonymous poster hash: 6dbec...ae6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville da prøvd å få henvisning til bupa igjen. Eller se om kommunen har et slags lavterskeltilbud for foreldre. 

Anonymous poster hash: 1f8db...a3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...